Dit weekend een Toyota FJ Cruiser uit 2006 onder mijn hoede genomen.
De foto's zijn genomen met zowel de dSLR als de Iphone.
Met de Iphone even kort de 'schade' opgenomen.
Swirls:
Een goed zwart velgenbed, waarbij ik merkte dat het velgenbed en de naden enorm aan het oxideren was, verf liet simpelweg los op sommige delen. Deze heb ik dan ook alleen schoongemaakt met water/slick & suds shampoo en een Wheel woolie. Waarschijnlijk zullen deze opnieuw worden gespoten.
Algehele indruk:
Dan aan de slag, auto eerst afgespoeld en met de HD de grote wielkasten helemaal uitgespoten, dit 2x herhaalt want er bleef veel vuil achter. Daarna aan de slag met wassen. Tot 3x aan toe gewassen en afgespoelt, overal zat zwarte en groene aanslag, mothers detail brushes gebruikt om de zwarte aanslag tussen de raamrubbers en alle kiertjes uit te krijgen. Het dak was bezaaid met zwarte puntjes.
Wielen tijdens:
Dak tijdens het inwerken van de Iron.X:
De straat kleurde gezellig met de auto mee, ik heb nog nooit zoveel rood water van een auto mogen afspoelen.
De volgende dag op naar de loods voor het polijstwerk. Gebruikt een DAP900 met het Monello polijst trio, gele Monello pad met Inizio, Oranje Hexlogic met Mezzo en witte polishing pad van Monello met finale. Uiteraard ontstaan na een testspot.
Voor:
Na:
Auto is rond 10:00 naar binnen gereden en rond 15:00 kon ik hem weer naar buiten rijden, al met al vond ik het redelijk snel gaan. De 'kale lak' even in de volle zon inspecteren:
De volgende dag gelijk voor het blok, een inspectie van de keurmeester:
Loopt altijd dwars door mijn auto heen als ik bezig ben en ik laat de klep of deur openstaan.
Trims zijn aangepakt met Dlux waarvan ik een kleine 50/50 heb gemaakt. De witte stipjes op de trip rechts heb ik nog verwijderd uiteraard:
De auto is voorzien van Blackhole voor de rode lak en White Diamond voor het witte dak voor net dat beetje extra glans en daarna voorzien van 2 lagen Dodojuice Rainforest Rub.
Rainforest rub aan het curen:
De banden zijn voorzien van Bold n Bright, Poorboys world. Blijft niet voor eeuwig zitten maar afleveren met is gewoon stukken mooier. Dit overigens aangebracht met een kwast ivm het vele relief op de banden. De band op de achterklep heb ik volledig gedaan zodat hij mooi egaal zwart is geworden. Ik vond hem er ook mooi uitspringen hierdoor.
De na foto's:
De foto's zijn genomen met zowel de dSLR als de Iphone.
Met de Iphone even kort de 'schade' opgenomen.
Swirls:
Een goed zwart velgenbed, waarbij ik merkte dat het velgenbed en de naden enorm aan het oxideren was, verf liet simpelweg los op sommige delen. Deze heb ik dan ook alleen schoongemaakt met water/slick & suds shampoo en een Wheel woolie. Waarschijnlijk zullen deze opnieuw worden gespoten.
Algehele indruk:
Dan aan de slag, auto eerst afgespoeld en met de HD de grote wielkasten helemaal uitgespoten, dit 2x herhaalt want er bleef veel vuil achter. Daarna aan de slag met wassen. Tot 3x aan toe gewassen en afgespoelt, overal zat zwarte en groene aanslag, mothers detail brushes gebruikt om de zwarte aanslag tussen de raamrubbers en alle kiertjes uit te krijgen. Het dak was bezaaid met zwarte puntjes.
Wielen tijdens:
Dak tijdens het inwerken van de Iron.X:
De straat kleurde gezellig met de auto mee, ik heb nog nooit zoveel rood water van een auto mogen afspoelen.
De volgende dag op naar de loods voor het polijstwerk. Gebruikt een DAP900 met het Monello polijst trio, gele Monello pad met Inizio, Oranje Hexlogic met Mezzo en witte polishing pad van Monello met finale. Uiteraard ontstaan na een testspot.
Voor:
Na:
Auto is rond 10:00 naar binnen gereden en rond 15:00 kon ik hem weer naar buiten rijden, al met al vond ik het redelijk snel gaan. De 'kale lak' even in de volle zon inspecteren:
De volgende dag gelijk voor het blok, een inspectie van de keurmeester:
Loopt altijd dwars door mijn auto heen als ik bezig ben en ik laat de klep of deur openstaan.
Trims zijn aangepakt met Dlux waarvan ik een kleine 50/50 heb gemaakt. De witte stipjes op de trip rechts heb ik nog verwijderd uiteraard:
De auto is voorzien van Blackhole voor de rode lak en White Diamond voor het witte dak voor net dat beetje extra glans en daarna voorzien van 2 lagen Dodojuice Rainforest Rub.
Rainforest rub aan het curen:
De banden zijn voorzien van Bold n Bright, Poorboys world. Blijft niet voor eeuwig zitten maar afleveren met is gewoon stukken mooier. Dit overigens aangebracht met een kwast ivm het vele relief op de banden. De band op de achterklep heb ik volledig gedaan zodat hij mooi egaal zwart is geworden. Ik vond hem er ook mooi uitspringen hierdoor.
De na foto's: