• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toyota Long Life Body ProTect

Pk275

Detailing addict
5 apr 2022
56
55
Dag iedereen.

Ik ben niet nieuw op het forum maar dit is wel mijn eerste post.
Ben meer van het mee lees type ‍
Ik ben semi pro detailer en sta nu voor een opdracht waar ik geen ervaring mee heb.

Het gaat om een nieuwe toyota chr die voorzien is van Toyota ProTect.

Omdat deze zoals elke nieuwe wagen toch wel wat swirls en krasjes heeft is de eigenaar bij mij terecht gekomen voor een “new car prep” inclusief coating.

Mijn vraag is hoofdzakelijk of iemand ervaring heeft met Toyota protect?

Deze moet eerst gestript worden alvorens ik mijn coating aanbreng.
Iemand een idee of ik dit bereik met wash en decon en lichte polish die ik sowieso doe voor het coaten?


Onderstaande is de omschrijving van Toyota zelf.

Toyota Long Life Body ProTect is geen traditionele wax noch een polymeer sealant.
Deze keramisch geharde beschermlaag beschermt de lak tegen vuil, insecten, zure regen, solventen, vogeluitwerpselen, enz.
Het waterafstotend effect houdt uw Toyota langer showroomfris blijft en vereist geen maandelijkse nabehandeling.

Het is tevens de ideale manier om oudere wagens op te frissen.
 
Laatst bewerkt:
Thanks.

Leesplezier had ik inderdaad al even.

Meestal kom ik de benodigde info wel tegen ergens op het forum maar dit was vrij specifiek.

Ben benieuwd of er iemand hands on ervaring heeft met de Toyota protect.
Het leest als een duurzame coating aangezien ze 5 jaar bescherming claimen.

Online vind ik er erg weinig van terug. Het was mooi geweest als ik te weten kwam wat ze exact gebruiken.

Volgens de dealer word de bescherming af fabriek aangebracht en “gebakken”
Lijkt me dat het dan een professionele coating is die infrarood gehard word.
 
Omdat deze zoals elke nieuwe wagen toch wel wat swirls en krasjes heeft
Best dom om zo'n coating over een niet-gepolijste lak aan te brengen en zo de aanwezige defecten in te sluiten. o_O

Niet nodig om zo nieuwsgierig te zijn naar de coating. Die beloofde 5 jaar bescherming zal heus niet gehaald worden. Dit is standaard bij alle "lakpantsers" die dealers aanbieden. Ook al wordt het met IR gecured, dat zegt niet zo veel - het zal niet zo bijzonder zijn.
 
De wasstraat was het volgens mij niet. Ik heb vooral op de kofferklep defechen gevonden en enkele in de motorkap.

We gaan het zien volgende week na de decon was of dit een duurzame coating is of een spraysealant oid.

.
Allemaal in elk geval bedankt om mee te denken.
 
Ik denk eerlijk gezegd dat de kans erg groot is dat deze niet in de fabriek wordt aangebracht (= verstoring van productieproces), maar achteraf bij bijvoorbeeld importeur of bij de plek waar de auto's verscheept worden.

De opgegeven levensduur zegt weinig, een product als Waxoil claimde ook 3 jaar, het enige dat meer richting coating wijst is het feit dat ze aangeven dat het geen wax of sealant is.
 
Oorspronkelijk was het mijn bedoeling om een filmpje te posten maar dat gaat blijkbaar niet zo makkelijk.

Dit is het resultaat van een uitgebreide decontaminatie was.

Er blijft al niet meer veel over van de coating.
Jammer genoeg ben ik vergeten om een “voor” foto te nemen.
Er zat wel degelijk iets op van lakbescherming wat zelfs mooie beading gaf.


IMG_8376.jpg
 
Combinatie van apc 1:4 en carpro lift als snowfoam erover.
10 minuten ongeveer wachten en afspuiten.

Daarna iron-x opnieuw in combi met snow foam.
10 minuten wachten en afspuiten.

Als laatste een handwas met een neutrale shampoo om resultaat te zien.
 
En welke verdunning voor Lift?
Je hebt uiteindelijk wel serieus wat strijdmiddelen tegen de LSP gegooid, enkel een volwaardige coating zou dit kunnen weerstaan.
 
Lift ongeveer 1:1 in foam lans.
Geen idee wat verhouding dit precies geeft.

Was ook wel de bedoeling om zoveel mogelijk te strippen alvorens aan de correctie te beginnen.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
@Pk275 Ik heb je Avatar aangepast, commerciële avatars zijn hier niet toegestaan. Wil je er ook op letten dat je op ons (commerciële) forum zit? En dat het primair bedoeld is voor ons bedrijf. Houd dus rekening met de producten die je aanhaalt. Zou mooi zijn als die in ons assortiment zitten.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR