• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toyota RAV-4

Peter A3 TDI

Detailing rookie
15 mei 2008
599
0
Dames en heren, :rules

Hier is die dan het verslag van mijn eerste eigen detailing job op de Toyota RAV-4 van mijn ouders...

Hier dan de stappen die we hebben doorlopen en vervolgens de foto's:

1. De auto binnen gewassen met Meg's gold class shampoo met The Bone en gedroogd met miracle dryer
2. De zo goed als nieuwe velgen en banden waar nog bijna geen vuil opzat schoongemaakt met APC (1:10) en een paar oude MF doeken
3. De auto gekleid met de Quick Clay kit van Meguiars; hierbij de Quick detailer halverwege afgewisseld met PB's Spray and Wipe (1:1) en beide producten bevallen erg goed met deze klei.
4. Tijdens het kleien is mijn vader de auto gaan afplakken..

5. De DAP500 klaargemaakt..... :)^ 5,5" witte LC pad erop en de SSR1 goed geschut; 4 gaatjes van de pad opgevuld en eerst een testspot gedraaid op de motorkap...:
a. stand 1 verdelen
b. stand 5 en vervolgens nog stand 6 tesamen in totaal 3x de kruislingse methode (met 50% overlap) herhaald
c. stand 3 uitwerken
dit leverde een ontzettend goede kleurverbetering; veel swirls verdwenen als sneeuw voor de zon maar de wat ernstigere swirls bleven toch zitten. Ik heb lokaal op een paar swirsl geprobeerd op stand stand 6 met 2 extra passes of deze swirls verdwenen maar die kreeg ik niet weg... oftewel daar heb ik wat andere pads en SSR 2 en/of 2,5 ?? tips/adviezen zijn welkom..!

EDIT: De koplampen en achterlichten zijn ook ge-polijst... ging super!! Deze zijn nu ook weer super strak!

De witte pad gedurende deze job 4x schoongemaakt met APC en uitgespoelt in warm water! Daarna droog gedrukt in oude handdoeken en drooggeslingerd met de DAP in een lege emmer!

Uitgepoetst met een DMT... fijne doekjes :ja

6. Tijdens het polishen is mijn vader bezig geweest met het interieur... uitgezogen, schoongemaakt met APC 1:10 en vervolgens in de Natural look! De APC gebruikt met de PB's Work Towel en de Natural look aangebracht met een badstof applicator en na het intrekken een keer nagewreven met een MF doek.
Ook heeft hij met een witte hand pad van Lake Country en de PB's Professional polish alle met de DAP500 moeilijk bereikbare plekken gedaan!

7. Toen ik klaar was met het polishen heb ik de Black Hole tevoorschijn getoverd.... hmmmmm wat een luchtje.
De witte pad op de DAP vervangen door de zwarte pad (LC 5,5") en ook dat eerst even op de motorkap getest..
a. product verdeeld op stand 1
b. product verwerkt op stand 2
Mijn vader is ondertussen met een foam applicator en de Black Hole alle moeilijk bereikbare plaatsen afgegaan en die heeft een RAV-4 zeker ....

Ook weer alles uitgewreven met een schone DMT!

8. Toen alle tot dan gebruikte spullen even schoongemaakt en de DAP500 netjes opgeruimd (vertroeteld als een baby)...

9. De EX-P erbij gepakt en met een rode LC handpad aangebracht... na ca. 45 min begonnen met uitpoetsen.. weer met een schone DMT!
Na de polish en black hole was er al glans .. maar nu werd het helemaal mooi!

10. Toen de inmiddels fameuze Collinite 845 insulator wax goed geschut en met een schone rode LC handpad aangebracht en deze ook na ca. 45 min weer helemaal uitgepoetst. Ook deze weer uitgewreven met een DMT!

WOW 8-()) WOW wat een glans ... heerlijk !!!! :heart_eyes: Mijn vader viel ook stijl achterover!

11. Tijdens het sealen en waxen heeft mijn vader de velgen in de PB's wheel sealant gezet (met gele Meg's foam app), de banden in de Meg's Gold Class endurance banden dressing (met de Meg's tire applicator) en alle trims met de PB's trim restorer met een badstof applicator en de LC foam on an a stick!

12. Vervolgens nog de ramen met Spray en wipe en een MF applicator schoongemaakt en de Mint merkin van Dodo Juice....


PFieuwwww dat was hem volgens mij ;) Wat een dag maar wat een heerlijk oogverblindend resultaat... Wat heeft die RAV-4 ontzettend veel randjes, hoekjes en moeilijk bereikbare plekjes... Wat is die DAP500 een top apparaat! En wat hebben mijn vader en ik een boel geleerd en wat ga ik nog een boel leren! En jah die swirls volgend voorjaar met wat zwaardere combinaties maar proberen te verwijderen!!! Maar mijn vader die ik nog nooit met zo'n big-smile zien rondrijden! rofl

@ Stimpy, Dibbuz en Goku; bedankt voor de leerschool van 16 november.. en zoals jullie zouden zeggen: Het ziet er echt niet uit! Bah lijkt nergens naar ;)

@ Collega forumleden bedankt voor alle jullie leerzame tips tot nu toe!!

En mensen hier dan de foto's:

Swirls vooraf:

swirls%20voor.JPG



Bah vieze klei:

klei.JPG



Afplakken:

afplakken.JPG

afgeplakt.JPG



DAP500 in actie:

DAP1.JPG

DAP2.JPG

DAP3.JPG

DAP4.JPG



Klaar:

klaar.JPG

reflectie1.JPG

reflectie2.JPG



Swirls na:

swirls%20na.JPG



The day after:

thedayafter1.JPG

thedayafter2.JPG

thedayafter3.JPG

thedayafter4.JPG

thedayafter5.JPG

thedayafter6.JPG

thedayafter7.JPG

thedayafter8.JPG

thedayafter9.JPG

thedayafter10.JPG

thedayafter11.JPG
 
:)^

Inmiddels dus ook erg verslaafd geworden aan het detailin virus Peter? ;) We hadden je nog gewaarschuwd :-"
 
Zeer mooi resultaat zeg!!! :)^
En ook een duidelijke stap-voor-stap 'uitleg'! Ideaal. Weer een topic bij mijn favorieten geplaatst v.w.b. de duidelijke uitleg. ;)
 
Super zeg! Wat een mooie sprekende blauwe lak! Beviel de Mint Merkin een beetje? ;)
 
prachtig resultaat en ook een mooie ruimte om in te detailen. De wagen ziet er echt super uit!
 
Ziet er echt geweldig uit. Toppie!
Over het gebruik van Black Hole lees ik steeds goede verhalen. Toch maar eens gaan bestellen.....
 
Super bedankt voor al jullie reacties!!

De mint merkin had ik zelf al een paar keer gebruikt en beviel uitstekend.. ook bij de RAV weer super bevallen!

Ter aanvulling op mijn beschrijving ben ik vergeten te vermelden dat ik de koplampen en de achterlichten ook heb gepolijst!! Dit ging ook geweldig!! en ook deze staan nu strak in de wax!!! BLING BLING!!!