• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toyota Starlet Back 2 Red

Denniske

Detailing rookie
25 jun 2012
7
0
Hallo allemaal! Ik wil graag mezelf en mijn eerste detail hier op het forum voorstellen.
Ik ben Dennis, 24 jaar, woon in Eindhoven en ben al een aantal jaren behoorlijk actief in de detail wereld.
Ik heb een jaar bij een autobedrijf gewerkt als poetser maar de echte verslaving begon al eerder na de aanschaf van mijn eerste auto. Sindsdien wil ik wel eens een autotje poetsen ,^^

Hierbij dus de eerste die ik jullie wil laten zien. Het gaat om een (ooit mooi rode) Toyota Starlet die vanaf het verlaten van de showroom geen liefde en dus ook geen vorm van onderhoud heeft gehad :'(
Ik heb mezelf bij deze detail puur gericht op de buitenzijde van de auto. Het interieur vond de eigenaar niet belangrijk en zou hij later zelf doen.

De middelen die ik gebruik zijn grotendeels Meguiars producten waarvan ik later een overzicht zal laten zien in het daarvoor bedoelde topic. Voor deze detail gaan de meeste credits naar de Ultimate Compound en de NXT Tech Wax :-)^
De totale detail heeft ongeveer 8 uur in beslag genomen!

Eerst maar eens een rondje om de auto waaruit blijkt dat deze er echt dramatisch aan toe is. Oordeel zelf:

Foto-EULIY74R-D.webp

Foto-CBQH6HIP-D.webp

Foto-S6HXYDJI-D.webp

Foto-NUWSQQJP-D.webp

Foto-PKPFO3CG-D.webp

Toen de auto maar eens grondig gaan wassen met dit als resultaat 8-())

Foto-LVRIBCAA-D.webp

Daarna de auto netjes drogen en met de Ultimate Compound aan de slag gegaan. Hier is dan ook meteen te zien wat een wonder middel dit is en dat de kleur weer lekker terug komt. :-)^
Tijdens dit klusje is er behoorlijk wat lak meegekomen met als resultaat rode poets pads :-/

Foto-MCSGNFPF-D.webp

Foto-FPNAUQJH-D.webp

En dan uiteindelijk na een hele dag poetsen mag het resultaat er zijn! Wat is het toch heerlijk als je ook daadwerkelijk resultaat hebt van je werk :love

Foto-Y4YJWLYT-D.webp

Foto-WPGWQ3CB-D.webp

Foto-UKMKRRJ3-D.webp

Foto-7XOVHWRN-D.webp

Foto-N4IHZKEX-D.webp

Allen bedankt voor het kijken en tot de volgende detail :-d
Linkje met alle foto's:
Album

Welkom!

Ziet er weer goed uit! Op 1 van de foto's ziet het er naar uit dat de blanke lak stukje "kapot" is. Heb je hier ook nog een na foto van?
Zie ik het nou goed dat je het allemaal met de hand hebt gedaan? Respect x-]

Ja het hele karretje was handwerk, dus na de klus was het resultaat popeye armpjes en de dag erna spierpijn ;-)
Maar goed, het resultaat mag er dan ook zijn :jippie

Het klopt inderdaad dat de blanke lak op het achterscherm flink was losgelaten. Ik ben hier dan ook voorzichtig te werk gegaan en heb geprobeerd erger te voorkomen. Close-ups van na heb ik niet maar het verschil tussen beide (met en zonder blanke lak) was alleen van dichtbij nog te zien.

Zie ook het linkje in mijn eerste post voor het hele album.

Foto-AUPS8DXO-D.webp

Altijd mooi, zo'n Starlet.

Wel gek, blanke lak op het achterscherm, maar geen blanke lak op de motorkap (gezien de rode pad).

Klopt, achterscherm en rechter deur zijn later gespoten ivm schade. Daar is dus wel blanke lak overheen gegaan. De rest van de auto zat niks op :s

Ik doe zelf ook (nog) alles met de hand, dus ik weet precies wat je meemaakt! ;-)
Erg mooi resultaat zeg, een veel groter verschil kan je niet krijgen :-)^

Ziet er super uit! Wat een verschil zeg.8-()) Goed bezig. Nu maar rap aan de DAP, dat scheelt een hoop kan ik melden uit eigen ervaring.;-)

Complimenten hoor! En met het handje. Hands Up!!

Voor een volgende keer zou ik toch het poetsen even laten voor wat het is en meer als een detailer aan het werk gaan. Zoals je ook in je onderschrift schrijft.

Volgende keer de zwarte trims in het dak eerst afplakken alvorens te polijsten, want nu zie ik op de foto dat die zwarte trims onder de rode vegen zitten.

Maar wat een transformatie zeg!

Jongens wat een leuke reacties allemaal :lol

Wat betreft het handwerk was het inderdaad een flinke maar echt wel leuke klus die achteraf dus ook nog eens erg de moeite waard bleek te zijn. Een poetsmachine.. Tja, die moet er voor mij ooit ook eens komen. Ik heb alleen het probleem dat ik gebruik maak van een parkeerkelder onder het gebouw waar ik woon. Deze heeft alleen geen netstroom voorziening. Wat dus voor mij betekend dat ik een machine op accu moet hebben. Ik heb alleen nog totaal geen idee wat hier de mogelijkheden in zijn, en of dit überhaupt te doen is met een accu.

Tips zijn welkom! :-d

mstr zei:
@Aficior: Dat rode op de trims is gewoon striping/sticker? :lol

Sorry, maar je moet iets beter lezen.
De trims op de deuren hebben inderdaad een kleur die daar hoort te zitten. Goed opgemerkt.

De trims die ik bedoelde zijn de trims op de foto boven de foto die jij bespreekt, te weten de foto van het dak.

Knap handwerk.
Wagentje is er prima van opgeknapt.
Als ik het goed zie heb je de stap van het kleien overgeslagen.
Zou ik de volgende keer ook gewoon doen.
Krijg je een nog mooier resultaat

Klopt. Kleien heb ik inderdaad niet gedaan. Ik weet wat voor een werking het heeft ik heb het alleen zelf nooit gedaan. Niet dat ik daar huiverig voor ben want wil het binnenkort eens proberen! Maar in dit geval was er ook te weinig tijd om dit te doen. Maar bedankt voor de tip.