Dit weekend een Toyota Yaris op visite gehad. Na bijna een jaar meerdere pogingen doen om een afspraak te maken was dit weekend dan eindelijk overeengekomen. Aangezien de auto vaak in een straat geparkeerd staat met veel bomen waarin koeien zitten ipv vogels (gezien de grote hoeveelheden poep waarmee de auto vaak besmeurd is), verwachtte ik eigenlijk intensief clay-werk en hield ik rekening met veel lak imperfecties. Dit viel alles mee gelukkig.
Eerst een rondje om de auto.
Eerst de auto gefoamd, rondje APC met borstel en kwast, gewassen, iron x en geclayd.
Iron X aan het werk:
De hele auto is gepolijst met Poorboys SSR 2 op oranje pad met de DAP900, vervolgens SSR1 op de witte pad en Monello Finale op zwarte pad.
Voor en na:
Op een of andere manier waren de swirls (die me ook meevielen) moeilijk vast te leggen op deze lak. Op de foto's hierboven is het verschil dus ook moeilijk te zien. Ik heb deze foto's in Photoshop bewerkt door de niveau's aan te passen en toen kwamen de verschillen wel goed naar voren.
zelfde foto's, maar dan bewerkt:
Foto van het dak. De bovenkant van de achterklep is wel gepolijst, het dak nog niet:
Na het polijsten heb ik de auto voorzien van een laagje PB black hole, een laagje PB EXP waarbij ik tijdens het curen aan de slag ben gegaan met het interieur. Gereinigd met APC 1:10, en vervolgens PB natural look. Ook de stoelen, matten en tapijt gereinigd met de extractor. Vervolgens de auto voorzien van een waxlaagje, gekozen voor Dodo Juice Rubbisch boy's. De finishing touch bestond uit ramen schoonmaken met de glasscleaner van Meguiar's, de kunststof delen met PB trim restorer en bandjes nog even zwart gemaakt.
afters
Waarom was het wassen met 2 emmers ook alweer belangrijk??
en om nog een indruk te geven hoe het interieur er eigenlijk aan toe was......
Bedankt voor het lezen.
Eerst een rondje om de auto.
Eerst de auto gefoamd, rondje APC met borstel en kwast, gewassen, iron x en geclayd.
Iron X aan het werk:
De hele auto is gepolijst met Poorboys SSR 2 op oranje pad met de DAP900, vervolgens SSR1 op de witte pad en Monello Finale op zwarte pad.
Voor en na:
Op een of andere manier waren de swirls (die me ook meevielen) moeilijk vast te leggen op deze lak. Op de foto's hierboven is het verschil dus ook moeilijk te zien. Ik heb deze foto's in Photoshop bewerkt door de niveau's aan te passen en toen kwamen de verschillen wel goed naar voren.
zelfde foto's, maar dan bewerkt:
Foto van het dak. De bovenkant van de achterklep is wel gepolijst, het dak nog niet:
Na het polijsten heb ik de auto voorzien van een laagje PB black hole, een laagje PB EXP waarbij ik tijdens het curen aan de slag ben gegaan met het interieur. Gereinigd met APC 1:10, en vervolgens PB natural look. Ook de stoelen, matten en tapijt gereinigd met de extractor. Vervolgens de auto voorzien van een waxlaagje, gekozen voor Dodo Juice Rubbisch boy's. De finishing touch bestond uit ramen schoonmaken met de glasscleaner van Meguiar's, de kunststof delen met PB trim restorer en bandjes nog even zwart gemaakt.
afters
Waarom was het wassen met 2 emmers ook alweer belangrijk??
en om nog een indruk te geven hoe het interieur er eigenlijk aan toe was......
Bedankt voor het lezen.