• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Toyota Yaris 1.3 VVT-I Grijs BJ 2009

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
5.744
193
26
Zwolle
Voor afgelopen weekend had ik een Toyota Yaris gepland staan.
Een 1.3 VVT-I van bouwjaar 2009 en in de kleur donkergrijs!
De auto is van bouwjaar 2009, en is in de afgelopen 5 jaar niet meer in de wax gezet.
Ook had de auto diverse krassen, en was de lak in al die jaren wat dof geworden. Aan mij de taak om dit weer netjes te maken! :blush:

Vooraf:
Bekijk bijlage 95186

Bekijk bijlage 95187 Bekijk bijlage 95188 Bekijk bijlage 95189 Bekijk bijlage 95190

Als eerste heb ik de velgen en banden opgefrist. Eerst met een velgenreiniger de velgen ingespoten, borstel erdoor, erin en erover, afgespoten. Toen de velgen ingespoten met Monello Non Ferro, en weer de borstel erdoor, erin en erover. Afgespoten. En de banden gereinigd met Meguiars Super Degreaser 1:4 + harde borstel. De banden zijn behandeld met Meguiars Endurance Tyre Gel.

Velg vooraf:
Bekijk bijlage 95191

Tijdens:

Bekijk bijlage 95192 Bekijk bijlage 95193 Bekijk bijlage 95194 Bekijk bijlage 95195

Velg na behandeling:
Bekijk bijlage 95196

Daarna de gehele auto ingefoamed met mijn laatste beetje Monello Artico Snow Foam:
Bekijk bijlage 95197 Bekijk bijlage 95198

Daarna de auto afgespoten. Waarbij het water amper weg trok! :eek:
Bekijk bijlage 95199

Toen was het tijd om de auto grondig te wassen!
Bekijk bijlage 95200

Ook worden de logo's, deursponningen en dergelijke niet vergeten!
Bekijk bijlage 95202 Bekijk bijlage 95201 Bekijk bijlage 95203

Daarna samen met behulp van mijn broertje de gehele auto gekleid:
Bekijk bijlage 95204

Ook de motorruimte opgefrist. Before and after:
Bekijk bijlage 95205
Het uitlaat sierstuk had vanaf aankoop nooit meer een beetje aandacht gehad. Toch nog mooi op kunnen frissen!

Voor:
Bekijk bijlage 95206

Tijdens:
Bekijk bijlage 95207

En na:
Bekijk bijlage 95208
De lak is in 2 stappen gepolijst. Met Monello Mezzo & Monello Finale.

Een krasje op de voorbumper toch net iets minder zichtbaar kunnen maken:
Bekijk bijlage 95209

Net zoals op de C-stijl:
Bekijk bijlage 95210
Op de achterbumper zat ook een flinke beschadiging.
Voor & Na:
Bekijk bijlage 95211

Swirl Free!
Bekijk bijlage 95212 Bekijk bijlage 95213

Een leuke 505/50, waarbij het verschil duidelijk te zien is. (Rechter deur behandeld, linkerdeur niet)
Bekijk bijlage 95214

De gehele auto is voorzien van Waxaddict Quartz. Wat ook nog eens geweldig bead en sheet!
Bekijk bijlage 95216

Toen was het interieur aan de beurt. Wat was dat bende zeg. Eerst maar eens alle losse dingen opgeruimd en de dashboard kastjes opgeruimd. Gelukkig is de auto de laatste 5 jaar wel goed uitgezogen
Helaas heb ik nog geen extractor, die staat op het verlanglijstje. Zodra die binnen is, heb ik met de eigenaar van de auto afgesproken om dan het interieur nogmaals te doen, zodat ik de bekleding ook goed kan reinigen. Helaas geen voor foto's gemaakt...

Bekijk bijlage 95217 Bekijk bijlage 95218


Eindresultaat:
Bekijk bijlage 95219 Bekijk bijlage 95220 Bekijk bijlage 95222 Bekijk bijlage 95223 Bekijk bijlage 95224

Verdient dit een Like? :blush:

Groeten Roy
 
Laatst bewerkt:
Heb je tijdens het aanmaken van het topic wel gekozen voor 'volledige afbeelding' bij elke foto? Dan verschijnt de foto gewoon als volledig formaat in je scherm.
 
Heb je tijdens het aanmaken van het topic wel gekozen voor 'volledige afbeelding' bij elke foto? Dan verschijnt de foto gewoon als volledig formaat in je scherm.
Ik heb alle foto's eerst verkleind in Paint. Daarna via Imgur geupload. Zoals altijd.

Kan ik het nog aanpassen? Of moet ik alles opnieuw uploaden?
 
Een naam genoot en een Toyota, hoe kan ik niet liken :p Mooi werk verricht,lijkt wel glaswerk de lak!Nice and shiny.
 
Mooi werk Roy!

Lak heeft een mooie glans zo!
Ik vind dat ik ook een like verdien... Gewoon omdat al die linkjes aantikken ook een hoop werk is ;)

Had je het kunststof ook behandeld.. Lijkt op sommige foto's een beetje uitgedroogd.

En staat de auto nou op winterbanden?
 
@RoyR

Is het gewoon niet veel makkelijker om die grote upload knop rechtsonder direct te gebruiken, in plaats van eerst via paint te verkleinen en extern te uploaden?

Forum slaat toch al automatisch al de foto's op, om te voorkomen dat er in de toekomst foto's verdwijnen doordat ze extern zijn geüpload. Dus kan je naar mijn idee, prima direct uploaden via die grote knop rechtsonder in het textveld.
 
  • Leuk
Reactions: Altos en Blade
Mooi werk Roy!

Lak heeft een mooie glans zo!
Ik vind dat ik ook een like verdien... Gewoon omdat al die linkjes aantikken ook een hoop werk is ;)

Had je het kunststof ook behandeld.. Lijkt op sommige foto's een beetje uitgedroogd.

En staat de auto nou op winterbanden?

Haha. Zal het als ik tijd heb ff aanpassen ;).
Nee. Auto staa niet op winterbanden. Dacht ik eerst ook. Gaat om Nokian 4 Seizoenbanden.
@RoyR

Is het gewoon niet veel makkelijker om die grote upload knop rechtsonder direct te gebruiken, in plaats van eerst via paint te verkleinen en extern te uploaden?

Forum slaat toch al automatisch al de foto's op, om te voorkomen dat er in de toekomst foto's verdwijnen doordat ze extern zijn geüpload. Dus kan je naar mijn idee, prima direct uploaden via die grote knop rechtsonder in het textveld.
Ik verklein je foto's altijd via paint. Omdat ze anders hier zo groot worden dan vind ik... Zal ze nu eens via het forum zelf uploaden :)