• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tractor cabine middelen

Loonwerker

Detailing rookie
13 dec 2016
4
2
Hallo allemaal,

Binnenkort moet ik de cabine's van tractoren oppoetsen. Nu ik er zelf dag in dag uit mee werk wil ik zelf graag dat het schoon is van binnen. Alleen zou ik niet weten wat de juist geschikte middelen zijn om alle vlekken weg te halen.
Ik zou graag willen dat mijn cabine er van binnen zo uit gaat zien:

12234885_197454450590144_7210485596957845487_n.jpg


Denk er wel aan dat er nu in de cabine allemaal vlekken zitten van vet, modder en koffie etc..
Ik ben al rond wezen kijken maar ik weet niet wat het best geschikt middel is om bijvoorbeeld modder/zand van kunststof af te poetsen, vlekken uit stof en vet tussen alle knopjes weg te halen. En het liefst zie ik het zo glimmend mogelijk, net als op de foto.

Kunnen jullie mij de juiste producten toe zeggen? Zodat ik het zo schoon mogelijk krijg.
 
Bedankt voor de snelle reactie, denk je dat ik dan moet gaan kiezen voor de APC+d voor zware vervuiling? Aangezien er vlekken zitten die al enkele jaren zitten? En zou voor het glas enkel Glassex genoeg zijn? Of heb je daar ook nog een beter product voor?
 
+1 voor m@rio.

DJ Total Wipe Out heb ik als APC erg goede ervaringen mee.
Wat eventueel ook handig is om een flesje Detailing Spray (Waterless Wash) in de tractor te leggen om even snel iets te reinigen zonder te moeten voeden
 
Glassex is niet mijn kopje thee.
Zitten teveel toevoegingen in.

Het beste is Spiritus of iets met een lekker geurtje, DJ Clearly Menthol of Gyeon Prep.
Bij hardnekkige (in jouw geval denk ik wel) vervuiling is een chemisch polijstmiddel (Glass Polish) wel van toepassing.
 
Hardnekkige vervuiling op de ruiten valt erg mee aangezien we de ramen over het algemeen vrij houden van vuiligheid, denk aan modder etc omdat de ruitenwisser dan ook het zicht verslechtert. Het nadeel bij ons van glassex is dat wij altijd na gebruik strepen zien en de ruiten te vet worden. Ook als we ze helemaal droog poetsen en tevens niet eens veel erop sproeien. Ik ga daarom iets van jou genoemde producten proberen. Glass Polish lijkt mij iets te overdreven dan, maar kan het ook zeker proberen.

Tevens nog een vraag, een nieuw topic aanmaken lijkt mij overbodig. De spatborden (buiten de tractor) zijn van kunststof, zwart van kleur. En deze verkleuren na enkele jaren. We hebben al enige producten geprobeerd, zoals simpel bumper zwart, en nog wat enkele andere producten die je bij Brezan, of de Gamma koopt. Dit gaf weinig effect (wat mij ook logisch lijkt) aangezien het na 3x wassen er gewoon weer af was. Hebben jullie daar ook een sterk product voor zodat de spatborden zeker weer voor lange tijd als nieuw eruit zien?
 
Zand eerst gewoon met de stofzuiger
Daarna pas met iets vochtiger schoonmaken als het vast zit
Borsteltje gebruiken dat je vooraf licht vochtig maakt met APC
Niet te nat, gaan je schakelaars niet lekker vinden

Natural Look reinigt ook, gewoon op de vlek en in laten werken
En ik vind het lekker ruiken, maar dat is persoonlijk
Beetje chemisch / amandelen
 
Dat had ik ondertussen ook gelezen bij de product omschrijving. Was zelf iets te enthousiast. Wat raden jullie aan voor vlekken in de (stoffen)gehemelte. Zijn vaak niet hele hardnekkige vlekken
 
Hemel kun je ook met doek met APC doen, anders eventueel met een extractor (kun je ook de stoelbekleding een keer mooi schoon mee krijgen).
 
Dit gaf weinig effect (wat mij ook logisch lijkt) aangezien het na 3x wassen er gewoon weer af was. Hebben jullie daar ook een sterk product voor zodat de spatborden zeker weer voor lange tijd als nieuw eruit zien?

Voor hele goede resultaten zou je je iets meer kunnen verdiepen in een coating. Deze houden lang stand en zien er goed uit. Voorbeeld : Gyeon Trim, DJ Trim Sealant
 
Ik zou een paar goede kwasten kopen. Die zijn onmisbaar als je alle knoppen, hoeken en gaten wilt schoonmaken.

Deze en deze zijn erg geschikt. Of zoek zelf wat uit hier