• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Trillende handen na hogedrukreiniger

Heb het wel eens gehad bij hele tijd inknijpen van pistool dat ik iets kramp in mn hand kreeg.
Maar dat is meer tijdens dan daarna. Denk dat spieren in je hand zijn die wat natrillen door langdurig knijpen?

Verder gaat water gaat in hoge druk door hogedrukslang en door pistool, afhankelijk van soort pistool/lans zou je dat misschien ook kunnen voelen?

Lastig..

Pistola corta heb ik ook, erg fijn (veel makkelijker werken dan die lange lans die bij mn hd reiniger zat) en is ook lekker robuust. Geeft wel beetje tegendruk bij inknijpen. Maakt me niet uit. Heb grote handen, maar bij kleinere handen of iets minder kracht in handen zou je bij lang spuiten misschien wat kramp kunnen krijgen.
Maar goed dan wissel je naar andere hand ;)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie! Het is geen kramp, het is echt die trillingen van het apparaat zeg maar. Ik ga het gewoon eens proberen met een andere spuitpistool. Haha ik heb kleine handen, dat is denk ik ook het probleem. Misschien is het wel een idee om eentje te kopen met een lock, hoef ik ook niet steeds die trigger in te knijpen.
 
Heb je een (versterkte) plastic slang of een (versterkte) rubber slang? De laatste wil de trillingen beter opvangen dan een plastic exemplaar.

Ik denk even hardop:
- te lange (opgerolde en/of knopen/knikken in) aanvoerslang
- hd slang opgerold/geknikt

Zelf rol ik de hd slang helemaal uit en probeer de aanvoerslang kort te houden.
20220710_065804.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat vaker naar de sportschool? Het “gonzen” in je pols / hand gaat vanzelf over door vaker te wassen (1 a 2x per week)
 
  • Leuk
Reactions: Steffiseat
Ik heb wel een rubberen slang, bosch aquatak 120 heb ik. Ik zal eens kijken of ik wat dingen anders kan doen, zoals het uitrollen inderdaad.
 
Klinkt als overbelasting van je spieren. (Spiertremoren) Dit kan sneller voorkomen bij koud weer i.c.m. koud water en dus koude spieren.

Als de trigger van je pistool wat zwaar is, kan het helpen om de trigger op het uiterste deel in te knijpen. Zo heb heb je meer hevelwerking en kost het minder kracht.
 
Zou het niet aan de HD zelf kunnen liggen? Trillingen van het toestel die door de slang en zo naar de handen/polsen trekken?
 
  • Leuk
Reactions: Steffiseat