• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Trillingen / vibraties in DAP en TS

Xizer

Detailing chief
22 mei 2008
1.596
85
Goedenavond,

Ik heb een DAP500 v1 en een TS24 dual action polijstmachine die het na 10 jaar nog altijd niet begeven hebben. Wat ik wel merk is dat ik binnen een paar minuten door de trillingen en vibraties van de machines en heel vervelend gevoel in mijn handen / armen krijg.

Is er iemand die ervaringen heeft met een DAP500 v3 en mij kan vertellen of de nieuwere versies minder trillingen veroorzaken?
 
Ik denk dat iedere nieuwe machine minder zal trillen. Er zitten lagers in dit soort machines die slijten. Daardoor krijg je vibraties.
 
Ik ben destijds vooral op Rupes overgestapt vanwege het minder trillen dan de Dap 900 V3.
 
Ik denk dat de Rupes Duetto nog de mooiste balans heeft van alle Rupes excentrische machines.
Apparaat wordt wat onderschat denk ik maar ik heb de neiging meer naar de Duetto te grijpen als de BF15 ...