• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Triumph Daytona 675 voor en na

Willy Wonka

Detailing trainee
24 apr 2011
23
35
Sinds 2 maanden ben ik in het bezit van een zwarte Triumph Daytona 675 uit 2008. De vorige eigenaar was er niet echt zuinig mee omgegaan en er zaten veel swirls en krassen op. Na het doorpluizen van het forum en na advies van carclean had ik de volgende producten in huis:

Een aantal pads
Monello Polish
PB BlackHole
PB Natty's wax

Mijn doel was het eruit halen van de swirls want dit waren er toch errrg veel. Op een avond begonnen met polijsten maar het gaf geen resultaat. Toen maar hier eens op het forum om advies gevraagd en mij werd een andere pad aangeraden. Na deze pad gekocht te hebben een nieuwe poging gedaan maar ik kreeg er geen chocolade van.

Toen kreeg ik een bericht van Petran (petrol op het forum) dat hij wel eens langs wilde komen met de DAP. Helemaal top dus omdat ik zelf niet zo apparaat had. Vandaag was hij langsgekomen met zijn spullen om een poging te wagen en het mij ook te leren.

Eerst heeft hij met de klei het vuil eruit gehaald.
Daarna met de DAP + Monello de swirls eruit gehaald. Op de DAP werkte het spul wel goed.
Toen DP Blackhole erover, een PB seal en als laatste de Natty's wax en op de tank de DoDo wax.

Het resultaat mag er wezen en ben er super blij mee. De swirls zijn eruit en dat was de bedoeling. er zitten nog wat lichte krasjes op maar die zijn te diep. De tank ziet er weer helemaal strak uit en de andere kuipdelen ook.

Ik heb een aantal foto's gemaakt van voor en na :) oordeel zelf
Petran heel erg bedankt! toch weer wat bijgeleerd :)



r7WOc.jpg


B8fa9.jpg


05SPc.jpg
 
Ziet er super strak uit!

swirls op de tank ga je niet voorkomen, ik polijst me motor anders 5x per jaar.
C-quartz helpt wel goed hier tegen :)

Wat vind je trouwens van die grip stickers op je tank? werken ze een beetje? :)
 
Het is een hele smalle tank en je zit nogal ver voorover.
Tijdens het remmen vlieg je met je kruis tegen de tank wat niet echt relax is.
Dus heb me een stompgrip besteld. Ziet er niet geweldig uit maar rijd echt heerlijk.
Betere grip en de lak langs de tank raakt niet beschadigt.
 
Mooi ding inderdaad, stormgrip is niet helemaal mijn ding maar goed, triumph dan weer wel... Erg mooie motors, en 3 cilinders rijd ook erg goed..
 
Zou overigens nog wel een tankpad plaatsen, zo beschadigd hij weer snel ben ik bang...