• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Turtle Wax - Black Plastic Restorer - 300ml

BarneyRubble

Detailing rookie
19 mrt 2015
17
0
beste Forumgenoten, ik heb zojuist via de webshop [h=1]Turtle Wax - Black Plastic Restorer - 300ml besteld[/h] en mij meteen maar hier op het forum aangemeld en dit onderwerp begonnen, ik wil het nu heel erge grijs uitgeslagen kunstof van mijn scooter opknappen, ik google de wat en kwam op dit product, ik bekeek er een filmpje van en heb de gok gewaagd.
Nou is het kunstof van de scooter al eerder behandeld met WD40, Bumperzwart, en nog wat ander spul.
niets heeft geholpen en het ziet er echt niet uit, het is grijs geworden met lelijke vlekken en strepen ( uitlopers van de eerdere middelen )
Nou is mijn vraag hier of iemand ervaring met dit product heeft en of er een kans bestaat of ik mijn kunstof hiermee weer mooi zwart krijg en waarmee moet ik het eerst behandelen ( ontvetten ) alvorens dit product aan te brengen.
groeten,
Barney

https://www.Carclean.com/product/Turtle_Wax/Black_Plastic_Restorer_300ml_FG6611_101836

Laatst bewerkt door een moderator:
Glim Jim, Bedankt voor je reactie,
ik heb het 1,5 uur geleden besteld en misschien kan ik het nog annuleren en/of wijzigen.
Werkt dat Gyeon Trim op ernstig verweerde en behandelde kunstof beter dan de turtle dus en kan ik beter Gyeon en voor het ontvetten Gyeon prep bestellen voor een beter en langer resultaat ?
gr,
Barney

Als ik Gyeon op de website in tik dan kom ik bij heel veel producten, waar moet ik nu precies op zoeken en wat bestellen?

lees in de haast niet alles, Gyeon Trim moet ik hebben dus, ik ga snel kijken of ik nog kan wijzigen

Ik heb zojuist mijn flesje Turtle_Wax/Black_Plastic_Restorer_300ml ontvangen, echter zie je bij de filmpjes over dit product dat ze er een zwarte pad bij gebruiken waar je dit goedje mee insmeerd, alleen zit die er bij mij niet bij? Of moet je die toch apart mee bestellen?
groeten.

Je ziet ze in elk filmpje wat er over is altijd met het zelfde zwarte padje in smeren vandaar.
Waar kan ik het dan het beste mee inwrijven
Iemand hier ervaring mee?

VERPAKKING BEVAT: Q2 TRIM 30ML / 1 APPLICATOR PAD / 4 SUEDE APPLICATORS

Maakt niet uit waar je de suede doekjes omheen vouwt ...
Elke vorm die voor jou prettig werkt is prima
Ik zou altijd de doekjes gebruiken of make-up padjes
De laatste nemen iets meer product op, maar dat kan je ergens anders op uitwerken
Altijd wel iets van kunststof in de buurt, toch ?

Ik heb ff twee producten door elkaar gehaald! ik heb nu een flesje turtle_Wax/Black_Plastic_Restorer_300ml besteld en binnen gekregen om dit eens te proberen, mocht dit tegenvallen dan wordt het de Gyeon.
Maar in filmpjes waar dit getoond wordt zie je altijd dat ze zo'n zwarte pad gebruiken maar die zit er dus niet standaard bij.

Bij polijstmiddelen zie je ook pads en machines in de filmpjes, maar die zitten er toch echt niet bij. Als er meer zaken bij zitten, staat dit ook aangegeven bij de omschrijving, bijvoorbeeld bij kleikits kom je dat vaak tegen. Een voorbeeld.

conv_1686.jpg
Ik ben vanmiddag bezig geweest, op wat filmpjes zeggen ze dat je na het inwrijven met een droge doek 10 tot 15 min moet wachten alvorens het met een droge schone doek uit te wrijven, op het flesje staat dat je na 1 min drogen al moet uitwrijven.
Mijn kunstof op me scooter is al zodanig vernachelt met allerlei spuitbussen dat sommige plekken wel 5 x ingewreven moesten worden.
ik wrijf dan na 1 min uit zoals op het flesje staat want anders zie je meteen weer vlekken verschijnen.
Het kunstof wat van zichzelf nog redelijk zwart is zie je best meteen opknappen maar de ernstig verweerde kappen zal ik niet meer echt netjes krijgen ben ik bang voor.
Ik heb even wat foto's geplaatst.
conv_1685.jpg

conv_1684.jpg

Ik denk dat ik tzt alle kunstof demonteer en in de primer zet en alles netjes mat zwart ga spuiten.
Hierna kan ik het dan weer netjes bijhouden.