• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Turtle wax clearvue applicatie

Nick1407

Detailing guru
9 jul 2017
1.914
173
Averbode
Beste mede - CC’ers,
Ik heb bijna 2 weken geleden de clearvue (rainkleer) aangebracht op m’n voorruit. Deze doet het prima, maar de applicatie pad waarmee ik het aangebracht heb is er minder goed aan toe:
4c8f082e6ccb0caa23439cad3822a54e.jpg

a5650b4b1819d96d4bdfe4e4fcd33624.jpg

En na het uitschudden boven een vuilzak:
1eaad252fbc95d558d19de9f789ff5ef.jpg


Is dit een gekend fenomeen? Kan je dit voorkomen? Ik heb deze applicatie pad niet uitgespoeld na gebruik. Misschien is dit de grote fout geweest?
 
Ehh.. Er zit een gat in je pad! Volgens mij is dat niet de bedoeling nee.. Uitspoelen helpt sowieso, anders droogt vanalles en nog wat op in je pad en dat krijg je er niet tot nauwelijks meer uit.

Ik gebruik overigens gewoon een microvezel doek (piccolo nero of andere kleine doek) om clear vue aan te brengen. Laten drogen, tweede laag direct op de voorruit en als die droog is met een schone vochtige doek rustig uitwrijven.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Ik gebruik altijd die Nanolex Makeup padjes ;)..

Laten curen tot een waasje. Ruit natsprayen. En afnemen met een doek.

Ik had eerder altijd van die chinese fusso padjes. En als ik daar Rainx of clearvue opsmeerde. Werd die ook helemaal zacht. Heel apart.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407 en Jdb
Komt door de oplosmiddelen in de ruit sealant. Probeer zoals eerder genoemd Make-Up padjes (Nanolex heb ze ook) of knip een goedkope MF doek in stukken en gebruik er eentje. Bij dit soort producten probeer de doek/pad goed te wassen of weg te gooien. De sealant wordt hard en er bestaat een kans dat je daarna er krasjes mee maakt
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Das minder. Gelukkig kost een padje niet zo héél veel. Best wel vervelend natuurlijk. Ik doe het overigens zoals 350Z. Met een doek en daarna met vochtige doek afnemen.
 
Ik gebruik de geyon doekjes en blokje.
Na gebruik uitspoelen en hopsa in de wasmachine. Gaat niet bij de waxspulletjes, maar de gewone was (ik dacht zelfs handdoeken) en daarna bij de ramenspullen om te voorkomen dat het ergens anders voor gebruikt wordt.
 
  • Leuk
Reactions: M3fan en Jdb
Ik gebruik nu al 2 jaar dezelfde disco duo voor Rainkleer, wordt na gebruik in de wasmachine gewassen, niks mee aan de hand.
Behalve dat hij niet meer geheel wit is... ;)