• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Twijfel, zal ik vandaag een DAPset kopen? EDIT: JAZEKER!

turbopoetser

Detailing chief
14 mei 2015
51
75
Vraagje, ik wil een DAP setje bestellen uit de actie... Ben nog even aan het oriënteren hoe of wat. Vroeg me hetzelfde af: wat uitslag doet op een DAP. Is dat hetzelfde als wat hier eerder in dit topic is beschreven, de zogenaamde buffer hop?

Edit: zie dat mijn vraag in een oud topic verplaatst is naar spik-splinternieuw topic :blush:
 
Laatst bewerkt:
Vergeet de bufferhop en kijk wat wil je besteden, ze zijn tot 24.00 uur in de aanbieding. Neem een pakket met diverse pads en polijstmiddel en je kunt vooruit.
Lees ook even dit topic door(en evt andere topics mbt Dap) voor wat meer info:
https://forum.Carclean.com/threads/boodschappenlijstje-machinaal-polijsten.18193/
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: turbopoetser
Met buffer hop wordt bedoeld dat een polijstmachine springerig wordt en over het oppervlak danst / springt / hobbelt.

De machine is dan uit balans. Dit komt bij een Dual Action zelden tot nooit voor, maar is voornamelijk een probleem bij roterende machines. Geen zorgen dus.

Het heeft niets te maken met de excentrische uitslag van de machine. Die is bij de DAP500 en DAP900 8mm en bij de DAP900 PLUS 12mm.

De Plus zal iets meer correctiekracht hebben en op sommige lakken wellicht strakker afwerken, maar kan soms minder rustig zijn en is minder makkelijk op krappere plekken.
 
  • Leuk
Reactions: turbopoetser
Zelf ook erg aan het twijfelen, wil het kopen voor de Black Sapphire E91 die wel wat aandacht mag krijgen (swirls en enkele andere plekjes..)o_O
 
@turbopoetser @imstefan Waar twijfel je aan?
Ik heb meerdere soorten auto's en motoren gedaan met een Dap900 V3 met beide backingplates icm Monello en Scholl producten.
Ik heb nooit het gevoel gehad iets te verkloten en altijd een mooi resultaat gehad, zelfs in het begin.
Hoe meer je de Dap gebruikt hoe meer je je kunt focussen op details bij je volgende detail.
Ook bij je eigen auto, doe deze in het begin lekker losjes en de volgende keer iets beter enzovoorts.
Je gaat met de hand nooit het zelfde resultaat krijgen en geen een wax of sealant of coating geeft je meer glans en diepte dan een goede polijstbeurt.
Ik zie veel foto's langskomen van ongepoetste auto's met alleen een wax of coating en dat zie je dan ook, het blinkt wel maar de lak heeft weinig diepte.
Beslis voor jezelf hoe mooi je je auto(s) wil laten zijn...de prijzen van vandaag bij CC zul je niet snel weer tegenkomen.
Als ik nog geen spullen had zou ik het wel weten...(ik heb al genoeg nu ;) )
 
Wat zijn de punten waarover je twijfelt?
Waar twijfel je aan?
Ik heb meerdere soorten auto's en motoren gedaan met een Dap900 V3 met beide backingplates icm Monello en Scholl producten.
Ik heb nooit het gevoel gehad iets te verkloten en altijd een mooi resultaat gehad, zelfs in het begin.
Hoe meer je de Dap gebruikt hoe meer je je kunt focussen op details bij je volgende detail.
Ook bij je eigen auto, doe deze in het begin lekker losjes en de volgende keer iets beter enzovoorts.
Je gaat met de hand nooit het zelfde resultaat krijgen en geen een wax of sealant of coating geeft je meer glans en diepte dan een goede polijstbeurt.
Ik zie veel foto's langskomen van ongepoetste auto's met alleen een wax of coating en dat zie je dan ook, het blinkt wel maar de lak heeft weinig diepte.
Beslis voor jezelf hoe mooi je je auto(s) wil laten zijn...de prijzen van vandaag bij CC zul je niet snel weer tegenkomen.
Als ik nog geen spullen had zou ik het wel weten...(ik heb al genoeg nu ;) )
Ik denk dat ik de set zo toch maar ga bestellen, ik heb rond de zomer Fusso gebruikt toen verbaasde ik me gewoon hoeveel swirls dit opvult, echter zie ik ze nu weer terug komen in de zon.
Kan misschien nog wel een foto zoeken van wat het voor verschil gaf destijds.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
@turbopoetser ,wat heb je voor auto?
Een DAP met 8mm uitslag heeft ook een kleine backingplate in de set en dat is een voordeel.
Wat is daar precies de reden van?

Mijn twijfel bestaat puur uit welke set ik het beste kan nemen voor rond de 200 a 250 euro.... Ik zie 1,2,3 de verschillen niet, of ik begrijp niet precies wat de verschillen inhouden. Bijv. de verschillende steunplaten, uitslag en of het belangrijk is dat steunplaten los te verwisselen zijn. Ik heb natuurlijk al even gekeken of er wat kon vinden op dit forum, maar dat is nog niet makkelijk als je de basics (terminologie) nog niet helemaal eigen heb gemaakt... :blush:

Ik ben beginnend detailer en zal buiten mijn eigen auto (1 x per jaar ofzo) niet heel veel gaan polijsten. Misschien wat auto's van vrienden of familie.... Maargoed. Even los van deze discussie, ik ga hem dus niet intensief gebruiken.

Mijn auto is een Skoda Octavia uit 2003 met best wel veel (wasstraat en kleine schade) krassen en heel, heel veel swirls te zien in zonlicht. En oh ja, het is een zwarte. Dus misschien maakt dat nog uit wat er zoal in die starterkits zit.

Ik heb al diverse andere beginners spullen in huis zoals detailings sprays, andere flesjes verweermiddel, doeken, Collonite 845, wax + hand applicatie pad en klei. Het gaat me nu dus even puur om de DAP gezien het DAPpere donderdag is..

EDIT: ik zie nu dat er feitelijk 3 pakketten in de DAPpere dinsdag aanbieding zitten. Dat vergemakkelijkt de keus vast aanzienlijk uit die hele lange lijst.
 
Laatst bewerkt:
De DAP900v3 is de meest multifunctionele dap. Je kunt een kleine backingplate gebruiken en de grote. De PLUS is enkel met de grote bp te gebruiken waardoor deze afvalt als enige machine. De 500v3 passen ook 2 bp's op maar de ergonomie en kracht is niet zo top als de 900v3
 
  • Leuk
Reactions: turbopoetser
Ik persoonlijk heb een Skoda Fabia 3 nu en heb een Skoda Citigo gehad, mijn vrouw had een Skoda Octavia 3 en nu een Bmw 325i Touring en mijn broertje had een Skoda Fabia 1 en nu een Skoda Citigo.
Al deze zijn gepolijst met een Dap900 v2 en v3 met Monello pads, Scholl spiderpad en Scholl polijstmiddelen (S3 en S30+)
Doeken van monello zijn veel gebruikt en de resultaten zijn hier op het forum genoeg te vinden.
 
  • Leuk
Reactions: turbopoetser
Ok, dan is de keus op jullie advies verkleind tot een met een DAP900 (maar niet de PLUS ivm niet kunnen wisselen steunplaten)
Als advies zou ik dan ook deze set:
(link) Nemen
Deze valt niet onder de DAPpere dinsdag aanbieding, als ik het goed heb?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Altos
Ik denk dat jullie hier veel plezier aan gaan beleven, de Dap is zoals eerder genoemd zeer breed inzetbaar dus dat moet goedkomen!
 
  • Leuk
Reactions: turbopoetser
Ok, dan is de keus op jullie advies verkleind tot een met een DAP900 (maar niet de PLUS ivm niet kunnen wisselen steunplaten)

Deze valt niet onder de DAPpere dinsdag aanbieding, als ik het goed heb?
Idd, de meeste korting zit op de Monello set, en ook daar is absoluut niks mis mee, een extra pad erbij en minder hoge prijs, ook een zeer goede optie, mijn broertje gebruikt zijn Monello set nog regelmatig!
 
@Altos Als ik me niet sterk vergis is @turbopoetser je beter bekend als turboturbo, maar heeft ie zijn F1 verruild voor een O1.

Ik zou trouwens deze kit adviseren, en dan nog wat aanvullen met afplaktape, en wat extra pads en dan ben je nog steeds goedkoper dan de kit die Altos adviseert.
 
  • Leuk
Reactions: turbopoetser
Andere optie is nu de DAP bestellen, en later de zaken die nog ontbreken (met de kortingsacties van december), eventueel kun je die aanvullingen nog ophalen zodat je ter plekke in de winkel nog kunt bekijken, of alleen ophalen om verzendkosten te besparen en bijv. naar de oliebollenavond komen.