• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Twingo 2002

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
Vandaag een twingo uit 2002 behandelt.,

De auto staat altijd buiten in een bosrijke omgeving. Bij aankomst van de auto eerst maar wat plaatjes vooraf

DSC_0652.webp

DSC_0654.webp

En let vooral op de bijna witte kunststof bumpers…een twingo kwaal

DSC_0656.webp

De auto eerst maar eens gewassen en alle rubbers en kieren met APC 1:4 gereinigd

DSC_0657.webp

De auto gewassen met een welbekende shampoo van de groene schildpad en een scheut vaatwasmiddel om alle oude waxresten te verwijderen.

Daarna gereinigd met de supernatural clay en last touch, eerts de motorkap gedaan en een halve motorkap gaf deze vervuiling

DSC_0660.webp

Dezelfde vervuiling zat over heel de auto

Even geinspecteerd op swirls en maar een paar gevonden….

DSC_0661.webp

Heel de auto zat vol met deze swirls …

De auto in de bekende striping gezet

DSC_0662.webp

En een testspot gemaakt op de motorkap
De strook naar boven net boven de koplamp behandeld met monello mezzo op een witte pad en dit bleek voldoende.

DSC_0670.webp

Het middenstuk van de motorkap nog behandeld met inizio op een oranje pad vanwege de diepe krassen.

Voor:

DSC_0664.webp

Na

DSC_0687.webp

De hele auto behandeld met een witte pad en mezzo gevolgd door een groene pad met monello finale.

De lak gevoed met autoglym super resign polish en daarna gewaxed met collinite.
De rubbers en bumpers gedressed met deels meguiars all season dressing en autoglym bumper care.

Met behulp van mijn zoontje Tommy weer heel de auto op tijd klaar gekregen.

Met dit als resultaat:

DSC_0688.webp

DSC_0690.webp

Snel de auto naar buiten voor een final inspection in de zon

DSC_0697.webp

DSC_0698.webp

DSC_0699.webp

bedankt weer voor het lezen!!!

Weer een mooi resultaat Corne, je hebt de mijne mooi buiten beeld gehouden. Het kunststof knapte goed op na de behandeling met ASD van Meguiars, voor echt mooi resultaat hadden we ze 2 keer moeten doen maar daar was helaas geen tijd voor. De collinite gaf overigens ook een mooi resultaat.

Ik heb ooit ook een keer een Twingo gedaan, maar moest aan de slag met een gele woolpad en Meguiars M105. Zo hard was de lak 8o

Als kers op de taart had je de wielkasten ook nog even moeten meenemen ;)

Voor de rest is ie 10% opgeknapt :-)^

Wat mij opviel en ik goed vind is dat je aangeeft dat de gehele auto met een combinatie doet en alleen indien nodig een stuk aanpakt met zwaardere combi ( dus niet meteen de gehele auto zwaar aanpakt ).
Mooie before/after pic / kort, krachtig verhaal en weer een prachtig resultaat !

mk-us zei:
Wat mij opviel en ik goed vind is dat je aangeeft dat de gehele auto met een combinatie doet en alleen indien nodig een stuk aanpakt met zwaardere combi ( dus niet meteen de gehele auto zwaar aanpakt ).
Mooie before/after pic / kort, krachtig verhaal en weer een prachtig resultaat !

ik laat liever zoveel mogelijk lak zitten. wat weg is...is weg en komt niet meer terug..

iedereen bedankt voor de complimenten!