• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Typen lak

AntonNL

Detailing trainee
27 jul 2013
22
47
Hallo,

Mijn naam is Anton en ik ben een startende poetser. Vandaag mijn eerste producten binnen gekregen (helaas nu regen) en wil graag een eerste start begin maken.

Ik heb de handleiding van mijn producten gelezen en op deze:

Meguiar's Gold Class Quick detailer
Meguiar's Gold Class Quick Wax

lees ik dat het niet geschikt zou zijn voor flat, matte en satin finishes. Alleen voor Glossy finishes

Zelf heb ik een Audi A5 met Lava Grey metallic lak en een BMW X3 (blauw grijs metallic, de typische BMW kleur zeg maar).

Mijn vraag is of metallic lak een glossy finish is. Ik neem aan van wel

De BMW heeft echter langs de portieren een mat zwarte afwerking. Dit is neem ik aan matte (of misshien flat)

Kan ik bovenstaande producten zonder problemen gebruiken voor de metallic lak gedeelten? Ben ook wel nieuwsgierig wat satin dan zou zijn?

Alvast heel erg bedankt.

Gr

Anton

Eigenlijk vrij simpel gesteld, als de lak een spiegelachtige glans heeft, dan kan je die producten erop gebruiken.
De lakken van beide auto's hebben zo'n glans, dus daar kan je het zonder problemen op gebruiken.

Satin = Satijn, dat zijn lakken die je ook wel voor thuis tegenkomt.

Ik heb geen X3 in de straat staan, dus kan het niet nakijken, maar meestal zijn matzwarte delen op een auto van kunststof.

Dank je Frans.

Ik had al zoveel dingen op dit forum gelezen die totaal anders waren als ik ooit dacht. Zoals geen Dreft gebruiken bv. Dat ik dacht laat ik het van de lak ook maar even vragen voor de zekerheid.

Mvg

Anton

Anton: die ongespoten kunststof delen (dus meestal zwart, bij sommige auto's grijs) wel even afplakken voor je gaat poetsen, anders krijg je van die witte vlekken op de kunststof delen, die aardig hardnekkig kunnen zijn.

Satin=zijdeglans, zeg maar de halfmatte verf die je voor huis- tuin- en keukentoepassingen tegenkomt.

De bumpers zijn inderdaad van kunststof. Dank je voor de tip betreffende het afplakken.

In de deurstijlen zitten ook mat-zwarte stukken. Ik heb toch echt het idee dat deze van metaal zijn. Ik zal nog eens goed kijken.

Ik had overigens geen idee dat er ook satin-lak voor auto's was.

Vandaag voor het eerst zelf gewassen. Er is me een hoop opgevallen waar og wel iets aan te doen valt. Druppels hars van bomen . Hahaha zelfs de koplampen hebben groene aanslag aan de randen van de binnenkant zoals ook de rubbers bij de ruiten.

Moet wel bekennen dat het ondanks de inspanning zeer ontspannend was.