• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Uit de oude doos, Ford Focus RS2

Simon Sbro

Detailing addict
16 jul 2016
13
55
53
Twente
Ik ben nieuw hier op het Forum, maar ben al jaren lid van de FocusClub.nl en ook was ik bij Autodetailing.nl om mijn poets/polijst projecten te laten zien.

Hier dus een oudje van vorig jaar (2015) die ik toch graag met jullie wil delen.

*************************************************************************************

Het was alweer 2 jaar geleden dat ik de RS voor het eerst een detailbeurt heb gegeven, echt nodig was het dan ook niet.............dacht ik........

Hemelvaartsdag en de dagen erna is voor mij al jaren een soort verlengd klus weekend, en lekker lang vrij dus perfect om de RS eens lekker te laten glimmen.

En dan beginnen we met foamen

DSC_3442_zpsasoryfax.jpg


DSC_3443_zpsgxwxjn6i.jpg


afspuiten en wassen met APC

DSC_3445_zpsfennxm6u.jpg


Na het wassen kleien

DSC_3447_zpsfk9qpakf.jpg


Dit was van 1 deur, mmm was echtwel weer nodig dus.

Tijd voor de inspectie ronde

DSC_3449_zpswhkgn2ph.jpg


DSC_3450_zpsfxvtwivc.jpg


Nog niet eens zo extreem maar het kan altijd beter
icon_mrgreen.gif


Delen afplakken zodat ze straks niet wit uitslaan

DSC_3456_zpsciozau8s.jpg


DSC_3457_zpstis4tsg1.jpg


En met de DAP900 aan het werk
fc_icon_super.gif

Eerste ronde met de Monello oranje Pad met Mezzo

DSC_3462_zpsvhxbwfbv.jpg


En na de 2de ronde die ik vrijdag heb gedaan, Zwarte pad met Finale, komt de echte glans weer terug
fc_icon_super.gif


DSC_3477_zpssgnssncv.jpg


DSC_3492_zpsnwrkihut.jpg


DSC_3479_zpswuqazwsx.jpg


DSC_3481_zpsmlzazmeb.jpg


Als bescherming heb ik deze keer gekozen voor Gyeon CanCoat, hier voor moest de lak brandschoon zijn.
Het zit in een spuitbus, klein beetje op een microvezel doek en in op de lak smeren, kan ook gewoon over kunststof heen.

Helaas is bij de RS de parafaanplaat ook aan het verweren, het kunstof begin te vlekken en wordt grijzer.
Daar zijn gelukkig middeltjes voor, ik heb gekozen voor Turtle Black plastic Restorer, hier zit een zwarte kleurstof in en bescherming voor het kunststof.

DSC_3493_zpsywsjyvd7.jpg


Duidelijk verschil, op de SportKa had ik dit al eens getest en werkt goed, na de volgende wasbeurt breng ik het nogmaals aan voor een nog diepere zwarte kleur.

Ook zijn alle ramen aan de buitenzijde gepolijst en na ontvetten behandeld met Rainclear.

Hier nog wat resultaat foto's:

DSC_3490_zps6m5lytc2.jpg


DSC_3485_zpssasso1ru.jpg


DSC_3474_zpsxlktfibt.jpg


DSC_3473_zps2q4yqc27.jpg


d5bb716e-5c28-4674-a0ad-7ae6824364ac_zpswrquqpeh.jpg


DSC_3497_zpsp6gwcyg2.jpg


DSC_3498_zpsehgrha73.jpg


DSC_3500_zps5prgmo03.jpg


En zaterdag ochtend...........regen, altijd mooi natuurlijk
icon_mrgreen.gif


DSC_3501_zpso5s0qhm9.jpg


DSC_3502_zpsbh5micrv.jpg


Gebruikte mat:

Monello Foam
Monello Non Ferro (velgen)
Clay
Kwast, (voor de kleine hoekjes)
APC
Monello Pads (oranje en zwart)
Monello polijst middelen (Mezzo en Finale)
CarPro Eraser (lakreiniging)
Gyeon CanCoat
Diverse microvezel doeken
RainClear
Dasty (pads reinigen)

Bedankt voor het lezen
 
Dikke RS met de mooiste kleur die je kan hebben! :cool:

En ohja.... hij staat/stond er ook weer netjes bij. ;)
 
Mooi verslag @Simon Sbro ! Vraag over de foto met DAP. Ik zie je raam en sticker ook onder (ik denk) polijstmiddel zitten. Ga je ook over je raam heen? En die sticker?
 
Ja hoor die pak je zo ff mee, geen probleem mee gehad, op glas gebeurd er met het polijstmiddel toch niks, wel worden ze er mooi schoon van, watervlekken ed verdwijnen heel eenvoudig op deze manier.
Op de sticker doe je natuurlijk wel ff wat rustiger aan.

Bedankt voor de complimenten