• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Uitbreiding collectie - twijfel over producten

Maaike

Detailing guru
17 sep 2010
1.102
120
37
Omdat ik steeds meer ga merken dat bepaalde producten hier bijna letterlijk de deur uitvliegen:)_[] ben ik de boel aan het aanvullen en her en der wat vervangingen aan het zoeken.
Eigenlijk heb ik op dit moment al best veel, te noemen alle producten waarmee ik kan polijsten, voeden (glaze), sealants en waxen.
Doeken en pads heb ik ook.
Wat ik rondom doeken en pads noem zijn enkel aanvullingen waarmee ik denk betere resultaten te zullen bereiken.

Rondom de gallons. APC wordt hier veel gebruikt.
Ik zoek een goede glasreiniger omdat die ook veelvuldig gebruikt wordt en niet alleen op de auto ;)
Ik zoek een goede voeding voor alle zwarte kunststof delen, rubbers, wielkasten (en velgen, wellicht heeft iemand mijn topic gelezen rond de PB trimrestorer op mijn velgen)
Over de superdegreaser twijfel ik.
Zal ik die wel nodig hebben? Is de APC niet goed genoeg voor wat ik er mee wil doen? Het laten inwerken en schoonweken van kunststofdelen en reinigen van interieur.


Momenteel heb dit lijstje bij elkaar met wat ik zou willen aanschaffen.
NB: het lijstje is variabel.
Er staat veel op en het kost ook wel wat.
Er moet zeker nog wat af en wellicht komen er nog dingen bij.
Ik post het dan ook hier om te kijken of er welkome aanvullingen komen en goede tips om e.e.a. eventueel weg te laten

Gallons
Meguiars Last Touch Gallon
Meguiar's Glass Cleaner Concentrate Gallon
Meguiar's All Purpose Cleaner Gallon
Meguiar's Silicone-Free Dressing Gallon
Meguiar's Super Degreaser Gallon

Sprayers
Meguiars bottle last touch
Meguiar's Glass Cleaner Bottle
Meguiars bottle APC
Meguiars bottle Sillicone free
Meguiars bottle Superdegreaser
Meguiars spray head

Klei
Bilthamber soft auto clay

Polijstmiddelen
Menzerna Power Finish PO 85 RD 3.02 (1L)
Menzerna Final Finish PO 85 RE 5 (1L)
Menzerna Power Gloss PO S100 (1L)

OF
Monello mezzo
Monello finale
Monello inizio

Doeken
Dodo Juice Mint Merkin
* Heel misschien: nieuwe droogdoek

Waxen (probeersels)
Dodo Juice Orange Crush (Soft Wax) Panel Pot
Dodo Juice Banana Armour (Hard Wax) Panel Pot

Borstels
Mothers tire brush
Mothers wheel brush
Detail borsteltjes voor de raamrubbers bijvoorbeeld

Pads
Kompressor pads in:
Geel, oranje, wit en groen

Overig
Glaze= om de lak nog meer in het oog te doen springen
 
Gallons
Meguiar's Last Touch Gallon Fijn spul, ben zelf wel vrij snel overgestapt op Spray&Wipe. Persoonlijke voorkeur, qua prijs scheelt het ook niet zoveel.
Meguiar's Glass Cleaner Concentrate Gallon :cool: [edit] Zoals hieronder al werd aangegeven ga je hier heeeeel lang van doen.
Ik heb een gallon aangeschaft omdat ik het spul gewoon wilde hebben en het alleen in gallons wordt verkocht.
Als je een half litertje ofzo wilt overnemen, laat het dan gerust weten.

Meguiar's All Purpose Cleaner Gallon
Meguiar's Silicone-Free Dressing Gallon Spul ken ik eigenlijk niet eens... :schaam
Meguiar's Super Degreaser Gallon Misschien eerst eens een sampletje van iemand proberen te regelen?

Sprayers
Vind die dingen wat duur, maar zijn wel netjes.

Klei
Bilthamber soft auto clay Poorboy's, Mothers, ...

Polijstmiddelen
:cool:

Doeken
Dodo Juice Mint Merkin :cool:
* Heel misschien: nieuwe droogdoek

Waxen (probeersels)
Dodo Juice Orange Crush (Soft Wax) Panel Pot
Dodo Juice Banana Armour (Hard Wax) Panel Pot

Pads
Kompressor pads in:
Geel, oranje, wit en groen Zwart wellicht erbij?

Overig
Glaze= om de lak nog meer in het oog te doen springen Black Hole, Lime Prime (Lite)
 
Menzerna en Monello zijn zowat gelijk. Monello wordt namelijk gemaakt bij Menzerna maar met een kleine aanpassing heb ik begrepen.

De Meg's super degreaser is voor de rubbers en misschien te sterk?
Tot op heden ben ik daarvoor altijd goed uit de voeten gekomen met de Meg's APC.
Voor de motorruimte lijkt me de super degreaser wel weer meer op z'n plaats.
 
Hey Maaike, da's een aardige waslijst en een behoorlijke investering,
Probeer eens of je het eea bij een mede detailer kan uitproberen voordat je aan de gallons gaat. Denk dat het merendeel toch een kwestie van persoonlijke voorkeur is, de een vindt bv de monello net iets fijner werken als menzerna (of andersom natuurlijk).
Anyway, het virus heeft wel aardig toegeslagen zie ik :-b
 
In feite heb ik met al het spul betreffende de gallons wat ervaring.
Behalve met de superdegreaser en de apc.
De dressing heb ik eerder eens gebruikt zien worden, echter vraag ik me af of de verschillen huge zijn met pb's.
De apc heb ik ook eens voorbij zien komen, maar ben er niet bewust mee bezig geweest en het ging me met name over het gegeven of ik beter af zou zijn met de apc of de superdegreaser.
Feit is dat de apc van pb's wel chemischer ruikt.

Wat betreft de monello of menzerna.... Tsja... Ik blijf waarschijnlijk bij Monello.

Ik wil geen zwarte kompressorpad. Heb nog nieuwe smartpads in rood en zwart.
Vandaar...

Waslijst... Jep
Investering... Nogal
Verslavend... Absoluut!
Leuk?


Jazeker wel!!!
 
Even het voorbeeld van Soepergroever volgen...

Gallons
Meguiar's Last Touch Gallon
Lekker spul, kun je ook gebruiken om te kleien. Last touch kun je alleen niet op de ramen gebruiken. Kijk ook eens naar de Silke Detailer, die is te vergelijken met de poorboys spray&wipe, in mijn ogen zelfs nog wat geconcentreerder. Wil je niet meteen een gallon aanschaffen, ik heb ze alle drie

Meguiar's Glass Cleaner Concentrate Gallon
Met een gallon doe je heeeeeeeeeeeeeeel lang. Voor gebruik 1:10 verdunnen. Ik kan nog wel 50 of 100 ml missen.
Ik doe met een halve liter 1:10 verdund wel een jaar. Ik gebruik het niet alleen voor de autoruiten, maar ook binnenshuis: keukendeur, tussendeur, tv scherm, deurtje magnetron.


Meguiar's All Purpose Cleaner Gallon
Ik gebruik deze mn voor de autobanden. Vind hem zelf iets minder krachtig dan de blue APC van StjärnaGloss. Ik blijf bij de blue APC.

Meguiar's Silicone-Free Dressing Gallon
Meguiar's Super Degreaser Gallon


Sprayers
Niks mis mee. Heb je meegedaan met de groupbuy? De Canyon sprayers zijn erg prettig

Klei
Bilthamber soft auto clay
Meguiars Mild clay, Meguiars witte klei, Pinnacle. Griots Garage raad ik je af, die is in de koude maanden ontzettend hard en krijg je alleen maar in de magnetron snel kneedbaar. Doet wel zijn werk.

Polijstmiddelen
Goede middelen. Gewoon even prijzen vergelijken op diverse sites.
Menzerna Power Finish PO 85 RD 3.02 (1L)
Menzerna Final Finish PO 85 RE 5 (1L)
Menzerna Power Gloss PO S100 (1L)

OF
Monello mezzo
Monello finale
Monello inizio

Doeken
Dodo Juice Mint Merkin Top doekje, bestel er gelijk twee. Kijk ook eens voor de waffle weave doeken van Eurow.

* Heel misschien: nieuwe droogdoek
PB waffle Weave, Miracle Dryer, Cobra Gold Plush XL. Ik heb nog wel een nieuwe liggen. Cobra Gold Plush XL Microfiber Towel, 25 x 36 inches. Vergelijkbaar met de miracle dryer, maar wel goedkoper.

Waxen (probeersels)
Dodo Juice Orange Crush (Soft Wax) Panel Pot
Dodo Juice Banana Armour (Hard Wax) Panel Pot

Borstels
Mothers tire brush
Mothers wheel brush
Detail borsteltjes voor de raamrubbers bijvoorbeeld
Pads
Kompressor pads in:
Geel, oranje, wit en groen ;)

Overig
Glaze= om de lak nog meer in het oog te doen springen
Ook van glaze heb ik verschillende merken. Heb er twee nog niet gebruikt.
PB Black Hole, ClearKote Red Moose, CG EZ Creme, SW SmartGlaze (laatste twee onlangs aangeschaft bij CC). Laat maar even weten als je interesse hebt.



En hoe zit het met bandengels? Welke heb je al?
 
Gallons
Meguiar's Last Touch Gallon, ga hier voor S&W kan je ook voor glas gebruiken.

Meguiar's All Purpose Cleaner Gallon: dit kan je in gallon gebruiken, heir kan je kiezen voor andere merken.

Meguiar's Silicone-Free Dressing Gallon: gallon is onnodig, neem bijvoorbeeld de protectant van Valet Pro of beter die PERL van CarPro: beide aanlengbare producten. Dressing aanbrengen met padje dan doe je al lang met 500ml.
Meguiar's Super Degreaser Gallon: APC of dit, beide is beetje overdreven.

Sprayers: jouw keuze om meg's flessen te nemen. Meegedaan met groupbuy is goedkoper.
Meguiar's bottle last touch
Meguiar's Glass Cleaner Bottle
Meguiar's bottle APC
Meguiar's bottle Sillicone free
Meguiar's bottle Superdegreaser
Meguiar's spray head

Klei
Bilthamber soft auto clay, ik heb de regular en die is moeilijk kneedbaar. De DJ - SN is prijs/kwaliteit wel gunstig.

Polijstmiddelen
Menzerna Power Finish PO 85 RD 3.02 (1L)
Menzerna Final Finish PO 85 RE 5 (1L)
Menzerna Power Gloss PO S100 (1L)

OF
Monello mezzo
Monello finale
Monello inizio

Doeken
Dodo Juice Mint Merkin, ik gebruik de glass towels van PB's voordeliger. Kan wel niet vergelijken.
* Heel misschien: nieuwe droogdoek, droogdoek zou ik doen als je er nu maar 1 hebt of 2 als je meerdere auto's op zelfde dag wilt wassen.

Waxen (probeersels)
Dodo Juice Orange Crush (Soft Wax) Panel Pot
Dodo Juice Banana Armour (Hard Wax) Panel Pot

Borstels met die mothers borstels kan je niet verkeerd gaan.
Mothers tire brush
Mothers wheel brush
Detail borsteltjes voor de raamrubbers bijvoorbeeld

Pads
Kompressor pads in:
Geel, oranje, wit en groen

Als het uitbreiding is goed, anders heb je ook nog zwart, rood/goud nodig.

Overig
Glaze= om de lak nog meer in het oog te doen springen

De lime prime (lite) heb ik gezien op DAP-clinic en die is super en kleuronafhankelijk. Kan wel geen vergelijk maken.

[/quote]
 
Even een snel antwoord voordat ik mijn bed ga opzoeken.
Morgen weer aan de studie dus dan heb ik wat minder tijd me met de aanschaf van deze spullen bezig te houden.

Gebaseerd op feedback hier gegeven en al eerdere contacten met o.a. Danielle en natuurlijk mijn eigen ervaringen tot op heden meegenomen heb ik de volgende wijzigingen aangebracht:

Meg's last touch & glasscleaner worden:
Poorboy's spray and wipe (gallon)

Meguiars superdegreaser heb ik doorgestreept.

Meguiars silicone free dressing wordt:
Valet pro protectant, ondertussen wat reviews gelezen waar ik wel vrolijk van word.

De Bilthamber wordt waarschijnlijk omgezet in de Dodo Juice super nateral clay
De glaze gaat waarschijnlijk de prime lite worden. Heb momenteel blackhole.

Heb momenteel de waffle weave droogdoek van PB's, maar wil er eentje extra bij.
Daar denk ik ook nog over.

Wat betreft die sprayers: vond ze er wel netjes bijpassen en ik moet eerlijk zeggen dat ik die groupbuy wel voorbij heb zien komen, maar niet op gereageerd heb dom genoeg.
Tsja...zal ik een andere oplossing moeten zoeken :)