• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Uitproberen op oude subaru justy

RogierV12

Detailing rookie
19 jul 2010
1.011
0
Gister een halve motorkap gedaan van ons oude subarutje.
Ik heb geen ervaring met de DAP dus kan ik het allemaal mooi uitproberen op het karretje van 500 euro ;).
De lak is zwaar verwaarloosd en had nog nooit klei of wax gezien
f0b2e528.jpg

Ik ben gelijk een beetje agressief begonnen nl met meg's ultimate compound en een oranje pad en toen ik een paar krasjes er niet uitkreeg zelfs de gele gepakt. Aangezien mn monello finale nog niet binnen was heb ik het stuk afgemaakt met megs paintcleaner,polish en de tech wax.
Alle swirls zijn er iig uit maar een diepe wetlookglans? Nee.
Na ( ik weet niet of het goed te zien is want ik doe dit allemaal posten met mn iphone)
ddde4b0f.jpg

Voor
b1e0da78.jpg

Ik ga de andere kant nu doen met monello mezzo en finale kan ik kijken wat het verschil is.

Alvast bedankt voor de vele dingen die ik al geleerd heb op het forum
 
Nog 1 klein tipje: doe die ring uit als je gaat kleien, je gaat sneller dan je denkt de lak eens aaien, en de lak verliest altijd :D
 
Ja je hebt gelijk, maar hij zit nogal vast en om nou mn trouwring door te knippen.....

Ben trouwens net klaar met de andere helft vd. Motorkap.
Er bleven nog steeds swirls zitten na de mezzo dus heb ik de UC er maar weer bij gepakt.
Daarna weer met de mezzo en aansluitend de finale eroverheen. Laagje glaze en daarna de tech wax.
Plakband eraf en kijken of je verschil ziet.
De monello kant lijkt wel iets meer wetlook te hebben maar het zou kunnen dat ik dat graag 'wil' zien.
a040c633.jpg
 
RogierV12 zei:
Ja je hebt gelijk, maar hij zit nogal vast en om nou mn trouwring door te knippen.....

Dat is een erg drastische maatregel, denk niet dat de wederhelft daar vrolijk van wordt :klap

Doe desnoods een pleister o.i.d. eromheen. ;) .
 
Een pleister! Ja natuurlijk, goede tip man.

O nog een vraagje, toen ik met de mezzo bezig was zag ik dat de pad op een gegeven moment nauwelijks meer wilde draaien.
Ben ik dan te lang doorgegaan of teveel product ofzo?
Of is het dan gewoon de juiste tijd om er mee te stoppen?
 
Tja;

- teveel product,
- te lang doorgegaan zonder de pad te wassen,
- te veel druk en daardoor iets warmte,
- een droge pad, Spay & Wipe opbrengen vooraf aan het polijsten

Jij mag kiezen, maar als het gebeurt helpt padwassen denk ik het best.

Hans
 
Het product was vaseline achtog geworden ik moest aardig poetsen met mn doekie.
Pad zal ook wel droog geweest zijn ja. Bedankt voor de tip zal m voortaan ff sprayen voor het polijsten
Teveel druk kan bijna niet want ik geleid de machine alleen maar als ik de zwarte pad gebruik.
( dit gebeurde trouwens met de finale op de zwarte pad niet bij de mezzo zoals ik eerder gepost heb)
O trouwens ik had drie klodders ter grootte van een flinke erwt op de pad voor een halve motorkap, das niet teveel toch?
 
Mezzo op zwart ?
Het is de combinatie die het doet, dus een finishing pad beperkt het effect van de Mezzo.
Wellicht dat het daardoor ook minder of anders afbreekt en gaat plakken :weetniet

Hans

Edit; Finale op zwart werk je inderdaad uit tot het vaseline achtig wordt.
Drie dotjes voor een motorkap(je) is niet teveel.
De zwarte is wel een vrij dichte pad, vochtig vind ik hem lekkerder werken.

Hans
 
Conclusie: het meeste gaat goed alleen de pad even insprayen voor ik begin dus.
Mooi, zaterdag ff de justy afmaken en dan is de
7-serie zondag aan de beurt(als het weer een beetje meezit)
 
Voor je ring:
Mocht je toch afplaktape gebruiken voor het afplakken van je trims, kun je ook een stukje tape om je ring plakken.