• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

UPDATE 29-4! Fuzion,Ibrido,Zymol Titanium,Atlantique,DGPS, Bouncer's 22, SN HYbrid , colli 915

RogierV12

Detailing rookie
19 jul 2010
1.011
0
Laatst van Ivo's een pot Zymol Titanium overgenomen en omdat ik benieuwd ben naar de duurzaamheid maar even een testje opgezet.

Testpaneel eerst gepolijst met Mezzo op wit en Finale op zwart, daarna afgenomen met Spruzzo en daarna alle waxen in 2 lagen opgebracht.

De Titanium is een blauwkleurige wax die naar cocos ruikt en erg zacht en boterachtig aanvoelt.
6db43bb0.jpg

De eerste laag heb ik gewoon met een padje aangebracht en na een swipetest na ongeveer 15min. afgenomen.
Voor de tweede laag heb ik de wat vreemde werkwijze gevolgd die op de Zymol site vermeld staat:
titantech.jpg

Het waarom van deze werkwijze ontgaat me geheel, vooral van het met de handen opbrengen van de wax ben ik geen fan want dat doe ik dan altijd veel te dik.
Ook het niet laten drogen van de wax en na 90sec. afnemen vind ik een raadsel want de wax is na 15minuten probleemloos uit te buffen.

De rest van de waxen en de DGPS kennen jullie onderhand wel dus daar ga ik geen beschrijving meer van geven.

NB. Deze test is eigenlijk vooral voor mezelf, vandaar dat dit geen journalistiek hoogstandje is met cijfers ed.

Wax aangebracht op testpaneel
565afee1.jpg


Na 12 uur curen paneel weer in de tuin gelegd en de volgende dag was er een mooi regenbuitje overheen geweest.
51add3c3.jpg

De Ibrido blijft toch echt de beadingkoning :heart_eyes:

Na een week het paneel gewassen met WG Autobathe en toen was het tijd voor een sheetingtest
Wooooooooooooo! 8-o
Wat een sheeting die Titanium zeg niet normaal meer, ik ben benieuwd hoe lang dat zo blijft.

Paneel zal de komende 3-4 maanden hier in de tuin blijven liggen om te kijken welke LSP het het langste volhoudt.
 
Mooie test! :cool:

die sheeting is niet normaal!

ik ben benieuwd of de standtijd van de fuzion nog een beetje goed is!

hoor veel tegen vallende resultaten :(
 
Sheeting is erg snel, mooi om te zien. Heb vergelijkbare sheeting gezien bij de Autoglym HD wax.
Ben benieuwd hoe de test gaat evolueren.
Mooi om te volgen!
 
Leuke test. :)^

Zymol Titanium staat inderdaad bekend om z'n goede sheeting, net zoals bijv. z'n duurdere broer Zymol Glasur. Bij een naam als "Titanium" zou je ook een superlange standtijd verwachten, maar juist bij dat aspect zijn er niet veel positieve verhalen over te lezen. Daarom verwacht ik dat Ibrido het qua standtijd zal winnen, gevolgd door DGPS, Titanium en Fuzion (ik denk in die volgorde).

Maar goed, laat de maandelijkse updates maar komen :p
 
Mooie test!

Blij om te lezen dat Ibrido de beading koning blijft en dat de sheeting een goede tweede is. Als combinatie (beading + sheeting) is Ibrido dan nog steeds de winnaar bij je (voor nu?)?
 
Ibrido blijft(voorlopig) nog steeds mijn favoriet, wees maar niet bang.
Ik zit eigenlijk te wachten tot iemand een testje opzet met Swissvax crystal rock of Zymol Royale vs. Ibrido ofzoiets.
Maar die vind ik toch echt veeeeeeel te duur om aan te schaffen


heel misschien voor m'n verjaardag dan...........
hs2det.jpg
 
Leuke test Rogier!
Heb hier een pot Zymol Carbon, sheet ook vrij snel, en beading is ook prachtig.

Tipje voor de volgende: Doe er eens een Dodo SN of Hybrid tussen (Prijstechnisch gezien), weet alleen niet of je ze hebt staan natuurlijk..
Voor de test zelf misschien niet zo interessant, maar ik ben ook wel benieuwd hoe 2 laagjes Dodo uit het €40,- segment het hier zouden doen.
 
Eigenlijk wilde ik ook nog de Migliore Competizione, Dodo SN 2.0 en de Dodo Skull Candy aan de test toevoegen,maar de tape was op! :schaam

En die ben ik gister ook nog vergeten bij m'n bestelling te doen ]-0
 
Dat had idd een leuke kunnen worden dan, jammer van de tape, maar des te meer reden om het tzt nog een keer over te doen!;)
 
De klep is makkelijk in 8 vakken op te delen dus dat komt goed, kom je de tape langsbrengen want ik heb al een vracht bier op hahaha :D
M'n auto zelf misbruiken voor een test doe ik eigenlijk nooit, anders heb ik veschillende soorten beading enzo en dat kan natuurlijk niet.
M'n schatje moet perfect zijn ;)
 
Dan slaap ik maar mn vrouwtje wil het ook wel even aannemen.
Dan zal ik donderdag het testje wel even opnieuw opzetten.
Had jij sn hybrid toevallig?