[Update op pagina 2!]
Na een paar maanden in de nieuwe aanwinst gereden te hebben, en al een vakantie in Zwitserland te hebben gehad met de auto, dan nu eindelijk
de tijd gevonden om de Vec eens onderhanden te nemen.
Tijdens de koop van de auto werd mij al verteld dat ik me geen zorgen hoefde te maken om de lak, deze heeft 2 (dure) waxoyl behandelingen gehad.
gelukkig wist de verkoper van mijn hobby en gaf me ook een knipoog toen hij begon over waxoyl, om vervolgens te vertellen dat we allebij wel wisten dat Waxoyl niet zoveel voorsteld. vervolgens kwam de melding dat de auto voordat hij afgeleverd zou worden nog wel even gepolijst zou worden.
nou dat mocht hij wel even weglaten van mij en dat hebben ze dan ook keurig gedaan.
de vorige eigenaar was een persoon die dus wel het nut inzag van waxoyl en hield ook van de wasstraat.
tijdens de inspectie was dit dan ook snel duidelijk!
De auto is al gewassen en word goed bijgehouden dus hij was niet schokkend vies, dus van dat proces heb ik geen foto's gemaakt.
de auto voor inspectie.
nu begonnen met het klei'n, dit is gebeurd met spray en wipe icm supernatural clay.
er was een volle laag vervuiling aanwezig die er uiteindelijk vanaf kwam te zien in de klei.
Hierna de auto bekeken voor inspectie, hier werd snel duidelijk dat het een echte wasstraat auto is geweest.
ook de passagiers deur en achterportieren zien er niet uit, hologrammen en waskrassen alom.
Het zal nederland niet zijn als het begint te regenen, dus snel de wagen naar binnen gereden en jahoor na het gedonder kwam dan ook de storm.
Binnen onder de verlichting was nog veel meer schade te zien.
Tijdens de testspot werd al duidelijk dat Oranje op de Dap icm M105 een goeie combinatie was.
deze combi kon op veel plaatsen de aanwezige krassen in 1x aanpakken en op sommige plekken was een 2e hit noodzakelijk.
Het resultaat op de motorkap na 1 hit M105.
50/50 op de zijkap.
Overzichtje van hoe we bezig waren.
na de M105 heb ik de lak afgewerkt met Lichtgroen en Mezzo op de dap en Zwart en finale.
deze combi deed de lak weer schitteren en hierdoor kwam ook een mooie wetlook te voorschijn.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
50/50 op achterportier passagiers kant.
Ook op het achterpaneel en bumber kwam een prachtige wetlook te voorschijn net zoals op de rest van de auto.
dat de M105 toch een goeie marring achterliet en hologrammen nalaat bewees zich hier, toen het licht precies goed scheen was het te zien.
even nabewerken en weg is het.
de oranje kompressor had er flink onder te leiden en had al een lang en zwaar leven achter de rug.
de stukjes kompressor waren dan ook tevinden op de lak.(weer is wat anders dan vogel uitwerpselen)
onder de handgrepen waren diepe krassen te zien en stoorde in mijn ogen enorm.
ik heb dan ook met een handpad met mezzo deze plekke aangepakt, en na behandeld met finale.
hier een voor en na foto.
de Weerspiegeling op het dak.
Na de nabewerking met Finale stond de auto er zo bij,
Ik heb er voor gekozen geen Glaze toe te passen omdat de auto de winter in gaat en ik de Collinite 915 een optimale hechting gun.
na de nabewerking heb ik wel een rondje Ipa gedaan om er zeker van te zijn dat de lak olie vrij is.
hierna de 915 aangebracht.
het eindresultaat (dag foto's volgen nog)
Ook heb ik de zomervelgen alleen maar schoongemaakt, want ze gaan er over 2 weken toch onderuit en krijg dán uitgebreid de kans
de velgen goed schoon te maken.
met groeten Bart, bedankt voor het lezen^
vergeet vooral niet een reactie achter te laten!
Na een paar maanden in de nieuwe aanwinst gereden te hebben, en al een vakantie in Zwitserland te hebben gehad met de auto, dan nu eindelijk
de tijd gevonden om de Vec eens onderhanden te nemen.
Tijdens de koop van de auto werd mij al verteld dat ik me geen zorgen hoefde te maken om de lak, deze heeft 2 (dure) waxoyl behandelingen gehad.
gelukkig wist de verkoper van mijn hobby en gaf me ook een knipoog toen hij begon over waxoyl, om vervolgens te vertellen dat we allebij wel wisten dat Waxoyl niet zoveel voorsteld. vervolgens kwam de melding dat de auto voordat hij afgeleverd zou worden nog wel even gepolijst zou worden.
nou dat mocht hij wel even weglaten van mij en dat hebben ze dan ook keurig gedaan.
de vorige eigenaar was een persoon die dus wel het nut inzag van waxoyl en hield ook van de wasstraat.
tijdens de inspectie was dit dan ook snel duidelijk!
De auto is al gewassen en word goed bijgehouden dus hij was niet schokkend vies, dus van dat proces heb ik geen foto's gemaakt.
de auto voor inspectie.
nu begonnen met het klei'n, dit is gebeurd met spray en wipe icm supernatural clay.
er was een volle laag vervuiling aanwezig die er uiteindelijk vanaf kwam te zien in de klei.
Hierna de auto bekeken voor inspectie, hier werd snel duidelijk dat het een echte wasstraat auto is geweest.
ook de passagiers deur en achterportieren zien er niet uit, hologrammen en waskrassen alom.
Het zal nederland niet zijn als het begint te regenen, dus snel de wagen naar binnen gereden en jahoor na het gedonder kwam dan ook de storm.
Binnen onder de verlichting was nog veel meer schade te zien.
Tijdens de testspot werd al duidelijk dat Oranje op de Dap icm M105 een goeie combinatie was.
deze combi kon op veel plaatsen de aanwezige krassen in 1x aanpakken en op sommige plekken was een 2e hit noodzakelijk.
Het resultaat op de motorkap na 1 hit M105.
50/50 op de zijkap.
Overzichtje van hoe we bezig waren.
na de M105 heb ik de lak afgewerkt met Lichtgroen en Mezzo op de dap en Zwart en finale.
deze combi deed de lak weer schitteren en hierdoor kwam ook een mooie wetlook te voorschijn.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
50/50 op achterportier passagiers kant.
Ook op het achterpaneel en bumber kwam een prachtige wetlook te voorschijn net zoals op de rest van de auto.
dat de M105 toch een goeie marring achterliet en hologrammen nalaat bewees zich hier, toen het licht precies goed scheen was het te zien.
even nabewerken en weg is het.
de oranje kompressor had er flink onder te leiden en had al een lang en zwaar leven achter de rug.
de stukjes kompressor waren dan ook tevinden op de lak.(weer is wat anders dan vogel uitwerpselen)
onder de handgrepen waren diepe krassen te zien en stoorde in mijn ogen enorm.
ik heb dan ook met een handpad met mezzo deze plekke aangepakt, en na behandeld met finale.
hier een voor en na foto.
de Weerspiegeling op het dak.
Na de nabewerking met Finale stond de auto er zo bij,
Ik heb er voor gekozen geen Glaze toe te passen omdat de auto de winter in gaat en ik de Collinite 915 een optimale hechting gun.
na de nabewerking heb ik wel een rondje Ipa gedaan om er zeker van te zijn dat de lak olie vrij is.
hierna de 915 aangebracht.
het eindresultaat (dag foto's volgen nog)
Ook heb ik de zomervelgen alleen maar schoongemaakt, want ze gaan er over 2 weken toch onderuit en krijg dán uitgebreid de kans
de velgen goed schoon te maken.
met groeten Bart, bedankt voor het lezen^
vergeet vooral niet een reactie achter te laten!
Bijlagen
-
p1140526p.jpg877 KB · Weergaven: 120
-
p1140529.jpg626,5 KB · Weergaven: 126
-
p1140531b.jpg677,7 KB · Weergaven: 108
-
p1140530.jpg1.022,2 KB · Weergaven: 104
-
p1140535d.jpg487,7 KB · Weergaven: 105
-
p1140538.jpg1.001,5 KB · Weergaven: 92
-
p1140539.jpg638,5 KB · Weergaven: 124
-
p1140546.jpg1,3 MB · Weergaven: 123
-
p1140554.jpg645,9 KB · Weergaven: 90
-
p1140558l.jpg1.005,8 KB · Weergaven: 78
-
p1140564.jpg662,9 KB · Weergaven: 100
-
p1140570.jpg456 KB · Weergaven: 108
-
p1140576e.jpg530,1 KB · Weergaven: 114
-
p1140595.jpg1,3 MB · Weergaven: 89
-
p1140599h.jpg1,1 MB · Weergaven: 82
-
p1140578.jpg387,8 KB · Weergaven: 77
-
p1140580.jpg880 KB · Weergaven: 95
-
p1140583g.jpg613,4 KB · Weergaven: 138
-
p1140611.jpg959,5 KB · Weergaven: 113
-
p1140615.jpg846,3 KB · Weergaven: 75
Laatst bewerkt door een moderator: