• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[USA] Honda Civic 10 jaar oud

Danielle

Detailing addict
30 aug 2008
512
65
Donderdag 25 november 2010



Hallo allemaal van uit een zonnig California !

Zoals beloofd mijn eerste project in de States.

Het betreft de auto van mijn broer, een zwarte (niet metallic) Honda civic uit 2000.

Oh my gosh, wat een slechte staat van de lak.

De clearcoat is kapotgevreten door de bird shit. Mijn broer wast de auto nooit, zei hij, spoelt hem alleen maar af.
Dan vraag ik me af hoe er zoveel krassen op kunnen zitten. Als dit mijn auto was geweest, had ik allang een nieuwe gekocht.
De motorkap zit vol minibarstjes, allemaal kleine witte streepjes als je er met de neus op gaat liggen. Daar is niks aan te doen meer. Ook de vogelpoep die de lak kapot heeft gevreten is niet te herstellen, enige optie, overspuiten.

Well, ik wilde beginnen rond half tien, maar mijn broer moest even, vooral even, zijn Studebaker verplaatsen, zodat ik de auto voor de garage kon zetten. Nou, dat ding wilde niet starten. Na wat gesleutel is het oliefilter vervangen. Maar ik had het poetsobject maar aan de straat gezet, want het begon me een beetje lang te duren allemaal.

It all started with this

Wat zit hieronder verstopt?
P1000077.jpg


P1000081.jpg


P1000080.jpg


P1000079.jpg


P1000083.jpg


P1000078.jpg


Een Studebaker Commander

Nu zie ik dat ik geen foto hebt gemaakt van de hele auto. Stom.

TBC
 
Wat kwam ik nog meer tegen in de garage?

Ben even foto's aan het opladen in photobucket

zit net over de 50%, nog ff wachten
TBC
 
@virus,denk dat je die auto's zo moet laten ja ik ben leip maar deze hebben historische waardes originals!!!!
 
En dan nu de eerste auto waar het om gaat. De andere auto krijgt een nieuw topic.

P1000073.jpg


P1000074.jpg


P1000075.jpg



8-()) 8-()) 8-())

Dit is niet te herstellen door mij.

Toen de auto een maand oud was, heeft mijn schoonzus met inparkeren schade gemaakt. Auto is uitgedeukt en opnieuw gespoten.

De achterklep, krassen zijn niet goed te zien door de cam, helaas

P1000105.jpg



P1000106.jpg



De motorkap

ook weer niet echt duidelijke foto's

P1000116.jpg


P1000117.jpg


P1000118.jpg


De witte streepjes op de motorkap

P1000120.jpg


P1000126.jpg


P1000125.jpg


P1000124.jpg


P1000123.jpg


De rest volgt, ik moet nu stoppen, ontbijten, voorbereiden voor Thanksgiving en hopelijk een start kunnen maken met de andere auto.
 
Virus zei:
@Danielle: Staan de Studebaker en de Fairlane ook op de planning? Please say yes...:grinning:

Dat red ik niet in 1 dag, de lak is helemaal beschadigd. In 2003 heeft mijn broer hem als zijn trouwauto gebruikt. Toen stond hij er netjes bij. Nu schrik ik wel effe. Deze auto moet eigenlijk helemaal gerestaureerd worden. Maar voor mijn broer hoeft dat niet. Hij heeft toch geen tijd om er iets mee te doen.
 
Lekker weertje zo te zien via het reflectie shot(ja er is wat aanwezig)deze vraagt om reflections van mothers wax!!!
 
Die barsten in de lak zitten die op dezelfde plek als waar de schade was??? Als dat zo is dan is de schade hersteld zoals in 99% van amerika, vol stukken met emmers plamuur,
om er vervolgens over heen te spuiten. Gaat bewegen waarna onder andere zulke schade's krijgt. Vriend van mij ook ooit auto uit USA gehaald waar vervolgens compleete zijkant
in gelast kon worden omdat het ook op zn amerikaans gemaakt is. Succes in ieder geval met de auto's :)^ :)^
 
Ja Coen, dat klopt.

Ik ben nu met de andere auto bezig. Ik heb zeker ruim anderhalf gekleid. Ik heb pas de motorkap gepolijst. Vol met krassen.
Het is hier nu half 3 en over anderhalf uur wordt het weer donker. Dus de hele auto lukt me niet.
 
Volgens mij heb je een uurtje extra. Volgens een USA website gaat de zon onder om 16.45-uur lokale tijd.

Ik hoop wel dat je machinaal aan het werk kunt zeg! Foto's van die Honda zijn toch teleurstellend duidelijk hoor Danielle!

Geinig dat je vanuit California het forum bij houdt.

Fijne avond voor straks,
Aficior
 
Je hebt je wel een klus op je hals gehaald zeg 8-o
Ik hoop dat je er nog wat van kan maken, succes en geniet van het betere weer dan hier (hier rijden de strooiwagens alweer rond) :cool: