• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Valet Pro Citrus Tar and Glue Remover, enkele vragen

Snitser

Detailing chief
21 mei 2008
1.311
85
Onlangs de Valet Pro Citrus Tar and Glue Remover zien staan op de CC site.

Toch enkele vragen:
- kan dit product 1:1 verdund worden?
- is het een soort gelijk product als Tardis?

Misschien dat er hier al mensen zijn die ervaring hebben met dit product? Ben benieuwd!
 
euhm tardis? Time And Relative Dimension In Space?


**edit** na wat gespeeld te hebben met men vriend google(whieeeee :D )
kom ik inderdaad uit op een identiek product dan Tardis.

maar de valet pro heeft een veel aangenamere geur en is volgens hetgeen ik erkan van uitmaken een stuk krachtiger dan tardis(nog krachtiger? :confused: da verwijderd gewoon kauwgom?????)

valet pro website:
An Orange-peel scented tar and glue remover which is much nicer to use than other ordinary products. It is a solvent product and removes tar and glue from paint surfaces with ease. It can be used to remove chewing gum from carpets and leaves a pleasant smell behind.
It has similar cleaning ability to traditional tar and glue removers but is much more environmently friendly. Produced from naturally derived Tarrepin, it is a pleasant product to work with due to its pleasant Citrus smell.

Tardis :

Autosmart Tardis is a must have product of ours that is used during every single detail we perform. In our opinion, it is an essential product for use in between washing and claying, as it quickly dissolves even the toughest tar, honeydew and bug splatter deposits, which greatly reduces the subsequent need for intensive claying. While it's free-rinsing formula prevents unsightly white stains from forming, care should be taken to avoid using it on freshly painted surfaces, as it does have the potential to dissolve uncured paint. In short, as long as it is used with care, Autosmart Tardis is an essential time-saving paint preparation product, and one that we happily recommend to enthusiasts and professionals alike.
 
001-2.jpg
 
@tim: omdat het dan maar 11euro de liter kost ipv 22?
lijkt me niet echt iets zuinig als je het echt als bijna dry wash gaat gebruiken.....alhoewel dit dan ook weer afhangt hoe getraint je hand is om je sprayer te bedienen, of als je zoals ik pure belgische Bourgondier liever een spraytje te veel dan eentje te weinig ]d~^
zo kom je toch uit op 1bus voor 3 a vier 4 detail klusjes.
ik maak dan de vergelijking met bvb born slippy als kleivloeistof, ongeveer even veel dat je er moet van gebruiken? en ipv kleien gewoon afnemen met een oud tshirt/onderbroek?. dus kostprijs per detail 11/4 = bijna 4 euro.
en verdunt 1:1 = 2 euro

**bedenk me juist dat het een dure hobby is :heart_eyes:
 
Snitser zei:
Verdunnen is kostenbesparing uiteindelijk,....maar als het niet kan ist ook niet erg.

Onze zuiderburen denk nu: al die Hollanders zijn ook allemaal hetzelfde. :D

Enne het is geen detailer spray he, na gebruik vandaag is er amper 5% uit. :)_[] En dat is een 500ml flesje. Dus je kan daarmee 20 auto's lokaal teer en andere ellende verwijderen.
 
ik vind m niet zo geweldig als ik eerlijk mag zijn...
Op mijn vaders transporter (teer tot halverwege de totale hoogte van de bus, over de beide zijkanten!) geprobeerd, ERG weinig effect....
Gewoon puur erop gesprayed, daarna geprobeerd met een MF doekje (moest toch kleien en polijsten) maar nog steeds weinig resultaat..?!
Als lijm/stickerverwijderaar werkt ie wel goed moet ik zeggen.... :ja