• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Valet Pro - Dragon's Breath (Iron Remover)

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.868
193
34
Leersum (Utrecht)
Hey GlimKezen & GlansPoppen!

Vandaag werd ik er aan herinnerd dat ik nog een Valet Pro - set had gewonnen en deze nog ongebruikt was. Toevallig stond er ook nog een auto met zwarte velgen die grijs waren van het remstof en dergelijke.

Gisteren deze auto gewassen, maar door hectiek de velgen niet kunnen doen. Wél was ik door @Jansen geïnspireerd om ook een snelle test te doen wat betreft de kracht van Artico Magico 1:10 op traffic film en de velgen.

Gisteren is de auto dus ingefoamed met Artico Magico 1:10 en zo'n 4 minuten geweekt. (Lancia + Nilfisk E145) -->

Traffic Film + remstof --> 20170920_162143.jpg

Foamen (4:00 weken) --> 20170920_162420.jpg

Foam liep ERG slow af -->20170920_162857.jpg 20170920_163339.jpg

Drogen duurde LANG -->20170920_163837.jpg 20170920_163404.jpg


Het foam lijkt het vuil wel enigszins los te hebben geweekt en dit dan ook weer te verdelen/verspreiden. Echter na afspoelen met de HD zag je weinig verbetering.



De volgende dag de Valet Pro - Dragon's Breath (500ml - sprayer) maar eens proberen. Voor vergelijkingsmateriaal heb ik de Dodo Juice - Ferrous Dueller erbij gepakt. (In een eerdere test bleek deze zéér vergelijkbaar met Non-Ferro en heb toen voor de Wolfs - Fallout Remover test deze ook als vergelijkingsmateriaal aangehouden)

De velgen staan al een tijdje in 1-laag Wheel Sealant.



... WORDT VERVOLGD...


 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Ferdy
Ah tof dat je uw bevinden wil posten.
Wou eigenlijk hetzelfde doen, maar niet de tijd gevonden om een deftige post te maken.
Heb deze ook uit het pakket. getest op 2 wagens.
 
Ik heb hetzelfde als ik de Monello foam 1:10 meng, doet vrij weinig op een onbeschermde auto of een beschermde auto die al wat langer vuil is.
De fles is nu leeg, nu AF Avalanche proberen in combinatie met Autoglym TFR.
 
Ik moest plotseling weg, dus kon de post nog niet afmaken. :D Het gedeelte over het daadwerkelijke onderwerp volgt nog, haha!

@Ferdy - Ik geloof op zich wel dat Artico Magic het vul wat losser weekt, maar het werkt inderdaad niet zoals een sterke prewash die niet veilig is voor een LSP. :p

Maar goed... Daar gaat dit topic ook niet over. :p Wilde het als visueel erbij zetten om de werking van beide velgenreinigers te verduidelijken. :p
 
Zelf nog wat meer gebruikt ondertussen.
Lijkt me een pak zuiniger dan de veel gebruikte non Ferro hier.
Wat ik van de werking ondervonden heb is dat deze net evengoed werk lieverd als non Ferro en de nanolex wheel cleaner.

Wat wel opvalt is dat als je deze met water en een borstel heractiveert. Je een heel dikke pappige schuim krijgt.

d1ac5ab942327f31e0af8cd01398a4aa.jpg
aa340c2c66104c32d3ed44147b8f9c66.jpg
3430b326f9422f9a0aa8bb9076ca383c.jpg
0e61f11b21b878c7f1b3a3cce7177ae8.jpg
f7b7221b3e2a9329f6c5820f5cff2768.jpg
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Zelf nog wat meer gebruikt ondertussen.
Lijkt me een pak zuiniger dan de veel gebruikte non Ferro hier.
Wat ik van de werking ondervonden heb is dat deze net evengoed werk lieverd als non Ferro en de nanolex wheel cleaner.

Wat wel opvalt is dat als je deze met water en een borstel heractiveert. Je een heel dikke pappige schuim krijgt.

Bekijk bijlage 101046Bekijk bijlage 101047Bekijk bijlage 101048Bekijk bijlage 101049Bekijk bijlage 101050

Ziet er inderdaad goed uit.
Vind je het qua resultaat en vergelijking een goede vervanger van Non Ferro? En ben wel benieuwd naar geur...
 
Ziet er inderdaad goed uit.
Vind je het qua resultaat en vergelijking een goede vervanger van Non Ferro? En ben wel benieuwd naar geur...
Geur is even rot als alle andere producten.
Ik heb nog niet de vergelijking gemaakt in prijs. Maar het ziet er wel naar uit dat deze in de plek komt van non ferro.
 
Ik zal straks even kijken of ik de test verder kan uitschrijven.

Non-Ferro / Ferrous Dueller / Dragon's Breath schuimen allemaal als een malle. :) (Bij borstelen met water)
 
Shit... Ik heb de test best uitgebreid gedaan, maar zie achteraf dat ik er eigenlijk niet een goed beeld van kan geven. :scream:

Om het kort te houden;

* De prijzen van Monello - Dodo Juice - Valet Pro liggen allemaal bij elkaar in de buurt.
* Ze stinken allemaal naar een putlucht. (Ferrous Dueller heeft echter een aangenamere lucht. Putlucht + menthol)

* De werking van Non-Ferro en Ferrous Dueller vond ik al vergelijkbaar. Ik verwachte niet zoveel van de Dragon's Breath, maar tijdens de test op ranzige, onbeschermde velgen én op velgen in een oud 1-laagse Wheel Sealant lieten mij zien dat ze alle drie aan elkaar gewaagd zijn.

@Altos - Alle drie zijn op lakwerk en dergelijke te gebruiken. (Dragon's Breath en Non-Ferro zijn pH-neutraal, Ferrous Dueller kan ik niet bevestigen)


Zodra ik kan, test ik opnieuw en duidelijker. Ik heb nu enorm veel foto's, maar krijg geen duidelijk beeld van het product.
 
Ja foto's maken van zo iets is niet altijd even makkelijk vind ik
En vaak vergeet ik ook gewoon foto's te maken.

Tja, ik begon aan de onbehandelde velgen en halverwege moest de eigenaar van de auto ineens met spoed weg. En de andere velgen waren zwart, haha! :p

Maar, zoals ik al zei, tijdens deze 2 testjes vond ik de Valet Pro goed presteren en dan in vergelijking met de Ferrous Dueller. De prijzen liggen ook bij elkaar, het verbruik ook en dus zou ik alle drie wel willen gebruiken.
 
Als je een velgen reiniger wilt hebben die niet zo ontzettend stinkt dan is bilt hamber auto wheels een goede optie. Misschien een voor in het cc assortiment, ik zou 'm kopen ;)

En nog goedkoop ook, met een goede spray kop!
 
De Autoglym Fallout Remover doet niet zoveel in vergelijking tot Monello Non-Ferro en CarPro IronX LS, bij Carpro maakt het overigens niet uit of je de gewone of de lemon scent pakt, je gaat bij beide over je nek.
En de ****** sterretjes staan voor HET niet nader te noemen merk en dus automatisch verborgen wordt....
icon_seriousfun.gif
 
Laatst bewerkt: