• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Valetpro Dragons breath iron remover

Brownshaun

Detailing chief
15 jun 2017
63
90
Vandaag in de regen irriteerde ik mij enorm aan mijn velgen. Aangezien het elke keer regende als ik vrij was. Review gemaakt in de regen. (Helaas blijven jullie een voorfoto verschuldigd)


Merk: Valetpro
Product: Dragons breath iron remover
Verpakking: 500ml fles
Prijs: 13.99
Carclean Webshop link:
https://www.carclean.com/nl/dragon-s-breath-iron-remover-500ml.html

testobject: golf v licht metalen velg 15"
LSP aanwezig:velgen staan nergens in
Laatste full-detail:wielen sinds aankoop niks mee gedaan.
Weersomstandigheden: regenachtig, 5°, hoge luchtvochtigheid


De test:
Fles design is zeer degelijk met een stevige spraykop. Jammer tijdens het sprayen komt er een straaltje uit de kop. Dit is helaas niet regelbaar naar een waaier.
Dus als je grotere velgen dan 15" heb spray je jezelf een ongeluk.
Bij hard en snel drukken op de trigger komt er een soort van waaier uit. Marja bij grote velgen weer als een idioot vaak drukken.

Er zit een lipje onderop de spraykop die je omhoogklikt om ongewenst sprayen te voorkomen de tas of opslag. Werkt goed.

Velgen ingespoten 1 natte en 1 droge velg.
Het spul is redelijk dik van consistentie, en zoals de naam doet vermoeden stinkt.

Bleef op beide velgen goed op zijn plek zitten.

10 minuten laten intrekken en werd paars/rood. Er zat flink wat ijzerresten op de velg.
(Vorige eigenaar maakte waarschijnlijk nooit schoon, zo dik zat het erop) (kleurverandering is gelijk aan de Monello)


Na wat geaggiteerd te hebben met een kwast (helaas nog geen woolie in bezit) verdwenen de eerste stukken. Daarna afgespoeld en het was al stukken beter.

Nog 1 rondje met aggiteren en zie het resultaat. Denk zelf dat de velgen nog 2 rondjes kunnen gebruiken met een woolie.

Conclusie:
Degelijk en goed product.

Voordelen en nadelen:

+ stevige fles en design is goed
+ doet wat het moet doen (ijzer verwijderen)

- geur is verschrikkelijk
- spraykop niet regelbaar
8ab12472b25dbc26f45c1e8185a57359.jpg
52841a649fee74b06bd439b20e25871b.jpg
47c7c82bbc2e0d54a41b5f6a29dccef5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat het merk geen rekening houdt met de spraykop, valt toch tegen. Heb het product al eens gehad alleen in 1 liter verpakking. Product zelf is wel ok.

Bedankt voor de revieuw!
 
Jup, prodict is op zich wel prima, maar de sprayer geeft een soort sproeierig straaltje. :) Vind het niet zo erg want je kan de fles gewoon bewegen terwijl je sprayed. ;)
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Ik heb zelf ook een 1 liter fles staan. De Monello is nog niet op dus kan er nog niks van zeggen maar de ervaringen en testen zijn wel ok.
Zoals hier:
 
@tamer - Jup, dat is het ook! :) Maar so be it, toen ik hey testte.

Ik heb nu Ferrous Dueller in een Kwazar, maar ook die krijg ik niet mooi sproeiend. Nog een keer wat op verzinnen. :)
 
Er zijn meer merken met sprayers die zijn afgestemd op grote handen en gemiddeld veel kracht
Die van Nanolex nevelt ook alleen als je hem snel en flink inknijpt

FF naar de sportschool ? of oefenen met de weegschaal inknijpen ;)
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Ik zal Ff met me vrouwtje overleggen of ik wat meer mag knijpen,Misschien dat het dan minder gevoelig is. Bij vaak hard en snel knijpen bij de flessen dan niet bij mijn vrouw hahahaha
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: tamer
Ik heb van Valet Pro de Tar&Glue remover staan en met die fles vind ik de sprayer gewoon prettig werken.
Wellicht is "slecht" spayen ook afhankelijk van het product in de fles.
 
Inderdaad, is een product van de onderdelen
Viscositeit, druk en doorstroomopening
Beetje de fles opwarmen helpt vaak ook
Dompel je hem in een grotere bak met warm water
 
Goeie tip was ook fris buiten, en handen nat van de regen wind erbij, zal later nog een keer proberen en Ff in warm water douwen.

Bevindingen post ik hier als update