• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

van computers naar polijstmachines

bithons

Detailing addict
22 nov 2017
6
60
Beste forumleden,

Graag wil ik mij hierbij voorstellen ik heb hier en daar gelezen dat dat wel gewaardeerd word. Mijn naam is Mert (nee geen Bert :p) en kom uit de omgeving van Nijmegen. Misschien ook leuk om te weten dat ik een Turkse komaf heb, ondanks het feit dat ik in Nederland ben geboren en opgegroeid.

Ik heb een ICT-beheer diploma opzak en ga ik binnenkort starten met opleiding informatica. Dit verklaart overigens ook de titel van deze topic. Ook heb ik een bijbaan, ik werk al jaren in een meubelfabriek voor het maken van boxsprings en bankstellen.

Waarom?
Het viel mij op dat ik altijd meer dan 'normaal' deed om mijn auto schoon te krijgen, natuurlijk was dat ook nooit genoeg en wou ik steeds meer en meer. Dat gevoel heeft mij gebracht naar detailing, ik heb geen enkele ervaring met detailing behalve dat ik een aantal termen ken.

Het gevoel dat ik meer en meer wil komt doordat ik mij enorm kan irriteren aan kleine imperfecties aan een auto, het stoort mij ontzettend wanneer ik bijvoorbeeld de auto aan het schoonmaken ben.

To-Do

Altijd leuk om een to-do lijst te maken, hierbij dan ook een korte to-do lijst voor detailing (maar het groeit);
  • Steenslagen verwijderen
  • Auto grondig schoonmaken van wassen, polijsten tot aan waxen
  • Koplampen schoonmaken
  • Scheuren wegwerken van de leren stoelen en onderhouden.
  • Garage opknappen
Nodige gereedschappen
Helaas heb ik nog niks in huis, het is voor mij geen goedkope investering hier een lijst wat ik nog nodig heb (word aangevuld);
  • Wassen
    • Borstel voor de velgen
    • Dunne borstel voor de velgen
    • Kwast voor de velgen
    • Velgenreiniger
    • Foam spuitlans
    • Foam
    • Wasmitt
    • Drooghanddoek
  • Kleien
    • Klei
    • Detailings spray
  • Polijsten
    • Polijst kit (DAPv900 premium kit)

Meer info over steenslagen verwijderen + scheuren wegwerken van de leren stoelen kan ik best gebruiken. Voor tips en vragen sta ik open!:innocent:

Groetjes,
Mert
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Stender
Welkom Mert, wat @Kees-sw waarschijnlijk wel bedoelt, maar niet schrijft: een gritt in de emmers. Ik zou zeggen begin gewoon met de spullen voor het wassen en kleien, dan kun je de auto in elk geval goed schoon krijgen. Als de Dapset nog wat te duur is, kun je ook eerst met een paar handpads beginnen, dan kun je al aardig wat verbetering bereiken.
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw en bithons
Welkom Mert, veel lees-, leer- en poetsplezier gewenst!

Als beginner zou ik je de diverse stappenplannen van harte aanbevelen om eens door te nemen.
Oh ja, shampoo en 2 emmers toevoegen aan je wassen- lijstje!

Die heb ik al in in huis, maar bedankt voor je reactie. Over plezier gesproken dat zal vast goed komen.
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw
Hartelijk welkom Mert. Leuk dat je al een flinke To Do lijst hebt. Ik ben overigens bang dat die lijst alleen maar langer wordt. En dan is er natuurlijk nog de Wish list.
Houd ons op de hoogte.