• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Van een Z4 via een LJ73 en een R55 terug van weggeweest met een T4R uit 1999

T4R

Detailing chief
12 mei 2012
106
75
52
Hillywood
Beste carcleaners,

Terug van weggeweest en dat is leuk!
Eindelijk weer een auto waar ik blij van wordt :blush::yum. Wij misten onze LJ73-1986 (zoek maar eens nar het project waarvan ik hier verslag heb gedaan) en zijn op zoek gegaan naar een goede vervanger om mooie lange reizen mee te maken. Na lang zoeken, ook in de USA hebben we, voor zover ik kan nagaan, de enige 3rd generation Toyota 4Runner in Europa gevonden en afgelopen week gekocht :):):).
Als je een beetje zoekt naar deze auto op het net kom je kreten tegen als ‘bullet proof engine’ / ‘will take you anywhere’ / ‘ultimate overlander’ enz.

Hij is uit 1999 en heeft de befaamde 3400 cc zes in lijn motor met automaat. Het is een limited edition (die ik ook echt heeeel graag wilde ipv de base of SR5) . Dat betekent nl niet alleen lederen bekleding, AC, een moonroof (open dak), roof rack en towing hook naast 16inch velgen. Wat hem helemaal geschikt maakt voor offroad is naast de starre achteras het elektronische sperrdifferentieel dat een optie was op de Ltd uitvoering. Daarbij is hij in mooi zilver two tone en heeft hij mooi privacy glass. Hij is door de eerste eigenaren in Carlofornia gekocht en in 2007 meegenomen naar DL, daar heeft hij bijna 10 jaar in de garage gestaan. Tot nu toe is er slechts 61.000 mls, nog geen 95.000 km mee gereden (en dat met het idee dat deze motoren zomaar 1.000.000 km kunnen draaien is hij nog maar net ingelopen!).
Wij hebben de auto gekocht om er een echte OVERLANDER van te maken, voorzien van grotere BFG AT KO2 / een roofrack en dus ook een rooftoptent (sorry, dat is gewoon een daktent maar van dat urenlange youtuben.....) en op termijn een mooie lierbumber aan de voorzijde en een achterbumper met reservewiel etc.
Voor dat dat zover is gaan we heb echt heel erg goed schoonmaken (als is hij volgens de verkoper professioneel gereinigd (de foto’s zijn van daarvoor) en als we niet tevreden zijn wellicht professioneel laten reinigen omdat ik geen tapijtreiniger heb en ook geen idee heb hoe ik de hemel goed schoon zou krijgen. Misschien iemand ervaring met een stoomapparaat?

Bij interesse zal ik uiteraard een nieuw project aanmaken en jullie van de voortgang op de hoogte houden.

Enfin, omdat ik weet het het hier uiteraard om veel foto’s gaat hierbij de eerste plaatjes:

285B1E91-735F-4853-97C5-D59072474C13.jpeg
9AC079A4-7D80-4BCD-A4C8-01EFD53DFC05.jpeg
1D042CEC-1B8C-4124-B2C7-854250B1DE79.jpeg
8196C77B-A893-4DBC-8B3E-02B1A237F652.jpeg
44C6C806-197F-4B1C-A2A2-3393298E783B.jpeg
E982662A-1444-4AC3-B0A6-AD837C7DB2DB.jpeg
91D3D318-A4B1-4E51-BE8E-05641EC80D2D.jpeg
 
PS, de plastic vloermatting liggen rondom Venlo in de kliko :) Daaronder, de originele en gewoon echt nieuwe 4Runner limited velours vloermatten!
 
Ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek als ik zeg dat 'wij' zeker wel geïnteresseerd zijn in een project topic :)
 
Toyota's waarbij de keuring als fluitje van een cent verloopt? hmmm dat is vreemd :laughing:.

heb wat zitten rondneuzen naar gelijkaardige 4Runners in volledige 'offroad' modus. Heerlijk toch!
ik weet al wat ik ga doen als ik de lotto win :yum.
 
Mooi project! Daar kun je wel wat bandendressing op kwijt. :)