• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Van troep naar een mooie collectie

Nikita

Detailing trainee
20 mrt 2018
28
25
33
Goedemorgen!

Na me te hebben voorgesteld, tijd om mijn nieuwe collectie met jullie te delen. Graag deel ik nog mijn oude 'collectie' met jullie. Mijn intentie was goed, maar ik nu ik meer en meer leer, moet ik een beetje gniffelen om mezelf. En ik maar verbaasd zijn dat ik zoveel krassen op mijn lak heb!

Oke, niet schrikken, dit gebruikte ik op mijn auto (en ik ging veelvuldig door de wasstraat):
XAoQgvJ.jpg

QDx05Uc.jpg

Juist ja... Wat ik zeg, de intentie was 'goed' (ik vond mezelf zo goed bezig want ik gebruikte een 2-emmer systeem en polish, nou nou). Onderhoud van de washandschoen en doeken? Hoezo?

Maargoed, ik heb het licht gezien. Mijn auto ziet eruit om te huilen, en mijn handen jeuken!
Ziehier mijn verse collectie:
0kODYfa.jpg

vphWi5i.jpg

cNpara6.jpg

hMfuqBO.jpg

Er missen nog een paar dingetjes op de foto, die krijg ik vandaag binnen: 2 grit-guard emmers, een 2e washandschoen voor de onderste helft van de auto en ik heb nog een UV-lamp liggen. Maar al met al denk ik zo een mooie complete collectie heb om mee te beginnen.

Ik ga alleen nog niet aan de slag, ik wil eerst nog wat meer kennis opdoen, filmpjes kijken, de machine leren kennen, en ik wil voor mezelf een compleet stappenplan uittypen (met behulp van de topics op dit forum). En ook ga ik voor het detailen nog de letters aan de achterkant van de auto weghalen (niet het embleem). Maar mijn handen jeuken. :D

Binnenkort zal ik foto's van mijn bolide delen.
 
Goed begin, is het halve werk...zeggen ze wel eens.
Je hebt nu een nieuwe definitie van "goed" ontdekt!

Maar waar is die oranje CSF Delirium droogdoek gebleven?
Vind 'm best wel goed, en heb 'm nog steeds in mijn collectie (naast diverse andere droogdoeken).
 
  • Leuk
Reactions: Nikita
Bedankt voor de reacties!

Haha ja ik maak zeker een vliegende start. Maar nee hoor, als ik iets doe doe ik het goed, en ik ben een pietje precies. Zelfs met mijn 'troepcollectie' kon ik rustig een hele dag zoet zijn en vond ik het jammer als ik klaar was. Dus het echte detailen zal ik vast en zeker ook heerlijk vinden, therapeutisch. :D

Ik ben nu rustig alle producten aan het bekijken en ik wil goed weten wat ik waarvoor gebruik en vooral hoe en waarmee ik het gebruik. Ik wil sowieso eerst mijn interieur doen en de motor schoonmaken voor ik de lak aanraak.

@Kees-sw ; de droogdoek heb ik zeker nog! Het is een hele fijne doek. Alleen heb ik hem wel altijd overal mee gewassen (samen met wax- en polijstdoeken en pads), in hoeverre kun je een doek daarmee 'verknallen'?
 
  • Leuk
Reactions: teertsniam
Haha jemig dat lees ik nu pas.

Zonnebaden tijdens het detailen hoezo? :cool:

Ik bedoel een LED lamp, ik heb niet altijd goed licht in mijn garage.
Ik denk dat ik de lente in m'n bol heb en alleen maar aan UV straling kan denken. :sun:
 
Ik neem aan dat je het vanzelf merkt als een droogdoek niet meer lekker water opneemt. Gewoon proberen of hij nog doet wat hij moet doen en zo ja: lekker blijven gebruiken ;)

Precies wat hij zegt!
Anders eens een nachtje (of 2 of meer) in een emmer met water-azijn laten weken, en daarna wassen in de wasmachine met bijv. Poorboys World Typhoon.
Oh ja, en wasverzachter is uit den boze bij detaildoeken!
 
Bedankt voor de wastip @Kees-sw! Inmiddels zijn de oude doeken weer spik en span.

Bedankt Marcel. Zo 'gestaag' vind ik het niet hoor haha ;), maar er zijn wel nog wat spullen die ik wel hebben om uit te breiden maar dat komt later wel.
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw