• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vandalisme - lijmresten?

pindanootje

Detailing rookie
16 jul 2022
4
2
Hoi, ik ben nieuw hier vanuit België. Ik ben een vrouw en ken eigenlijk niet veel van auto's maar wou jullie advies voor een probleem dat ik heb. Toen ik gisterenmorgen aan mijn wagen kwam, grijze renault clio IV was er op de rechter kant (passagier) van de voorruit, motorkap en zijvleugel en witte spray gespoten. De buurman heeft direct met de hogedruk dit willen verwijderen. De voorruit ging redelijk vlot mits ook met een scherp schrappertje te werken. De ruitenwissers (2 weken oud) zijn stuk door deze substantie. maar de plekken elders krijg ik niet weg, Al verschillende producten gebruikt zoals hg stickerverwijderaar, polish, zelfs remreiniger maar niet helpt. Hebben jullie nog een idee wat ik kan proberen. De wagen staat buiten en ben bang dat met dit warme weer het gaat invreten. Ik heb enkel mini omnium waarbij geen vandalisme opgenomen is en door invaliditeit niet zo breed waardoor ik geen 330 euro voor deze behandeling kan betalen. Sorry, ik weet dat ik zielig klink. Alvast toch bedankt voor jullie tips allemaal; groetjes
 

Bijlagen

  • 293125571_10223792592015166_6614636305626287663_n.jpg
    293125571_10223792592015166_6614636305626287663_n.jpg
    310,9 KB · Weergaven: 127
  • 293722933_10223792591455152_5782090748121923076_n.jpg
    293722933_10223792591455152_5782090748121923076_n.jpg
    158,8 KB · Weergaven: 126
  • 293741936_10223792591695158_7794197855690087156_n.jpg
    293741936_10223792591695158_7794197855690087156_n.jpg
    173,7 KB · Weergaven: 126
  • Verdrietig
  • Boos
Reactions: Cordoba en RoyR
Voor een goed advies moet je het echt zien.
Geef even aan waar je woont, misschien dat een forumlid even naar je toe kan komen.
WD40 is vrij risicoloos en kan soms de hechting verminderen zodat je het weg kan halen
Zet de auto in ieder geval even uit de zon
 
  • Leuk
Reactions: pindanootje en RoyR
Wat een tuig zeg...
Ik ben bang dat het polijsten wordt. Eerst wassen. Kleien. En dan polijsten.
En dan hoop ik voor je dat het eraf gaat.
Sowieso niet in de brandende zon zetten op dit moment.
 
  • Leuk
Reactions: pindanootje
Wd40 is een poging waard. Ik zou een beetje wasbenzine of terpentine of verf verdunner op een zachte doek proberen en dan voorzichtig over een stukje wrijven. Wel met mate en beleid want dat is vrij agressief. En daarna goed afspoelen. Normaal zou ik eerst minder agressieve producten proberen zoals een APC, of een lijm/teer verwijderaar maar zo te horen heb je al wat geprobeerd en dat heb je vast niet in huis dus dan liever niet wachten.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Ziet er sterk uit als epoxy, daar is mijn auto ook mee toegetakeld. Probeer eens een dun stukje met nagellakremover met aceton (heb je waarschijnlijk al in huis?). Breng dit aan met een wattenstaafje of wattenschijf (heel precies en lokaal) en probeer het dan weg te vegen. Als het goed is zie je het reageren na een paar keer deppen en slaat er een witte waas uit waar je veegt met het staafje of schijfje.

Aceton maakt epoxy week en zorgt dat je het uiteindelijk kunt verwijderen, maar is niet zonder risico. Mijn lak kon het goed verdragen, maar ik deed het op de gok onder het mom van 'stuk is het toch al'. Uiteindelijk werkte het goed genoeg.
20211113_170238.jpg

Doe wel handschoentjes aan want het droogt je handen enorm uit. Mocht het werken dan kun je 70% of hogere Aceton kopen bij een drogisterij. Dat werkt dan wat effectiever. Het zal een geduldig werkje worden, maar zo kun je er wel van af raken.

Als het daadwerkelijk epoxy blijkt dan is het bovenstaand advies of schuren. Kleien, polijsten etc. is helaas allemaal te mild voor die rotzooi.
 
Wd40 is een poging waard. Ik zou een beetje wasbenzine of terpentine of verf verdunner op een zachte doek proberen en dan voorzichtig over een stukje wrijven. Wel met mate en beleid want dat is vrij agressief. En daarna goed afspoelen. Normaal zou ik eerst minder agressieve producten proberen zoals een APC, of een lijm/teer verwijderaar maar zo te horen heb je al wat geprobeerd en dat heb je vast niet in huis dus dan liever niet wachten.
wd40 daarstraks geprobeerd maar helpt niet
 
Ziet er sterk uit als epoxy, daar is mijn auto ook mee toegetakeld. Probeer eens een dun stukje met nagellakremover met aceton (heb je waarschijnlijk al in huis?). Breng dit aan met een wattenstaafje of wattenschijf (heel precies en lokaal) en probeer het dan weg te vegen. Als het goed is zie je het reageren na een paar keer deppen en slaat er een witte waas uit waar je veegt met het staafje of schijfje.

Aceton maakt epoxy week en zorgt dat je het uiteindelijk kunt verwijderen, maar is niet zonder risico. Mijn lak kon het goed verdragen, maar ik deed het op de gok onder het mom van 'stuk is het toch al'. Uiteindelijk werkte het goed genoeg.
Bekijk bijlage 155820
Doe wel handschoentjes aan want het droogt je handen enorm uit. Mocht het werken dan kun je 70% of hogere Aceton kopen bij een drogisterij. Dat werkt dan wat effectiever. Het zal een geduldig werkje worden, maar zo kun je er wel van af raken.

Als het daadwerkelijk epoxy blijkt dan is het bovenstaand advies of schuren. Kleien, polijsten etc. is helaas allemaal te mild voor die rotzooi.
haha heb enkel zonder aceton in huis omdat het zo agressief is maar kan ik wel gaan kopen natuurlijk. Ik werk met epoxy dus dat ik daar niet aan gedacht heb. Om mijn handen epoxyvrij te maken gebruik ik ontsmettingsalcohol, zou ik dit ook kunnen proberen denk je?
 
Wat een tuig zeg...
Ik ben bang dat het polijsten wordt. Eerst wassen. Kleien. En dan polijsten.
En dan hoop ik voor je dat het eraf gaat.
Sowieso niet in de brandende zon zetten op dit moment.
ik probeer het maar heb geen garage, de wagen staat op straat spijtig genoeg
 
haha heb enkel zonder aceton in huis omdat het zo agressief is maar kan ik wel gaan kopen natuurlijk. Ik werk met epoxy dus dat ik daar niet aan gedacht heb. Om mijn handen epoxyvrij te maken gebruik ik ontsmettingsalcohol, zou ik dit ook kunnen proberen denk je?
Zo ver gaat mijn kennis over epoxy niet. Ik werd er hier op gewezen dat het bij mij toen epoxy kon zijn en toen zocht ik wat je daar aan kon doen: aceton of schuren.
 
Ik gok dat het verwijderen van epoxy van de huid met alcohol, werkt op basis van het oplossen van huidvet, en dus eigenlijk niets doet met de epoxy. Overigens bevat ontsmettingsalcohol voor handen, niet alleen ethanol (alcoholsoort) maar bijvoorbeeld ook iets wat de huid minder schraal maakt bij veelvoudig gebruik.
 
  • Leuk
Reactions: pindanootje