• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VASTVRIEZEN deurrubbers

alf

Detailing rookie
18 aug 2010
56
0
HELPT de behandeling van de deur-rubbers met PB Trim restorer ook tegen vastvriezen of kun je daar beter iets anders voor gebruiken??
Ik heb ze nl pas geleden hiermee ingesmeerd.
:weetniet
 
Ik heb op een van de vorige auto's eens zo'n stick gebruikt maar voor mij nooit meer }:)w '

Wat een piepspul om er weer af te krijgen
 
corsawim zei:
WD40 werkt ook prima .

WD40 is een olie distilaat product, weet niet hoe dat het rubber aantast op de lange duur.
Ik zou het daar niet voor gebruiken...............

Siliconenspray of good old zuurvrije vaseline, geen dikke lagen want dat is nergens voor nodig.
 
:-"

Hoe reageren de verschillende materialen op WD-40?

Algemeen:
Bijna alle materialen reageren net zo op WD-40 als op hoogwaardige wasbenzine onder gelijke omstandigheden zoals bijvoorbeeld besproeien, snel of langdurig onderdompellen.

Staal met hoge weerstand (zacht gemaakt met hydrogeen):
SAFE bevonden volgens Lawrence Hydrogen Effusion Test (Lawrence Electronic Co Reports Nr. 1223 en 1224, 7 mei 1974, certificaten Nr. 154 en 155).

Rubber:
Bij behandeling van verschillende soorten rubber treedt geen enkel oppervlakteverschijnsel op. Bepaalde kwaliteiten kunnen echter zwellen indien ze langdurig ondergedompeld worden in WD-40, keren echter weer in oorspronkelijke staat terug na de verdamping van WD-40.

Naar mijn mening werkt iedere vettige substantie zoals siliconenspray, Trim Restorer, WD40 etc. Je moet iets hebben waardoor water zich niet kan hechten aan de rubbers waardoor de boel niet kan vastvriezen ;)
 
Vaseline werkt inderdaad perfect. Echter, zeer zuinig opsmeren en wel even uitkijken bij het afdrogen na het wassen. Het laat behoorlijk af.
Schoonvader heeft vorige jaar, goed bedoeld uiteraard, de deurrubbers van de auto van m'n vriendin iets te royaal ingesmeerd met vaseline. Heb nu nog de zwarte strepen in m'n droogdoeken zitten van het drogen van de deur-/raamstijlen.....:(
 
stimpy68 zei:
:-"

Hoe reageren de verschillende materialen op WD-40?

Algemeen:
Bijna alle materialen reageren net zo op WD-40 als op hoogwaardige wasbenzine onder gelijke omstandigheden zoals bijvoorbeeld besproeien, snel of langdurig onderdompellen.

Staal met hoge weerstand (zacht gemaakt met hydrogeen):
SAFE bevonden volgens Lawrence Hydrogen Effusion Test (Lawrence Electronic Co Reports Nr. 1223 en 1224, 7 mei 1974, certificaten Nr. 154 en 155).

Rubber:
Bij behandeling van verschillende soorten rubber treedt geen enkel oppervlakteverschijnsel op. Bepaalde kwaliteiten kunnen echter zwellen indien ze langdurig ondergedompeld worden in WD-40, keren echter weer in oorspronkelijke staat terug na de verdamping van WD-40.

Naar mijn mening werkt iedere vettige substantie zoals siliconenspray, Trim Restorer, WD40 etc. Je moet iets hebben waardoor water zich niet kan hechten aan de rubbers waardoor de boel niet kan vastvriezen ;)

Nu zijn deurrubbers tegenwoordig niet meer alleen van "rubber" zoals van een fietsbinnenband maar ook van een rubber foamachtig materiaal waarmee je mijninziens een beetje mee moet uitkijken met daar WD40 op te sproeien.
Als er alternatieven zijn die geen olie derivaten bevatten zou dat bij mij toch de voorkeur hebben en zou ik geen WD40 gebruiken.
maar ieder staat vrij erop te smeren wat ie wil........................
 
Ik gebruik dit al enkele jaren.
http://www.autogeek.net/wurth-rubber-care.html

Voordien smeerde ik de rubbers in met vaseline maar bovenvermeld product is handiger om aan te brengen.
 
.. Poorboys Natural Look op de rubbers en wax op de onderliggende lak.
Appeltje eitje.

Met aardolie destilaat hoeft het niet fout te gaan, Vaseline is ook niet meer dan een destilaat van petroleum
Derivaten zijn soortspecifiek, dus moet je altijd de gebruiksaanwijzing (beter nog de productbeschrijving) erbij pakken.
WD 40 bevat een Nafta derivaat, kan geen kwaad, maar is er ook niet voor bedoeld.

Hans
 
Gebruik altijd de Wurth Rubber Care, ligt bij ons in de werkplaats voor de trucks. Werkt perfect moet ik zeggen!
 
Toevallig net mijn rubbers met vaseline gedaan, klinkt wel erg fout als je het zo terug leest maar goed, het werkt wel prima, kwam er gisterenmorgen ook achter dat de deuren gelijk goed vast zaten...

Wel dunnetjes erop smeren, anders plak je er ook met je jas/broek tegenaan mocht je ertegen aan stoten..
 
Ik heb ook een keertje VALMA rubbercare of zoiets gebruikt: opsprayen en niet uitsmeren (staat op de bus). Wat is dat een zooi. Al mijn rubbers waren suppervet, alles bleef er aan plakken. Alles er heel goed afgehaald. Maar bleef druipen over de ruiten door de hitte (van de zomer). :sob: