• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Veeg over dashboard

Stevemb

Detailing rookie
11 mrt 2022
4
2
Hallo allemaal,

Er zit een witte veeg op m'n dashboard. Heb de auto zo gekocht en weet dus niet waar het vandaan komt. Schoonmaken helpt niet. Offerte bij interieur herstellers aangevraagd maar die zijn nog best prijzig en wil daarom eerst zelf een poging wagen om het te herstellen :). Ik heb een vermoeden dat het een schoen geweest is en die per ongeluk teruggetrokken hebben en dat het dashboard op die manier verkleurd is. Misschien wel geschaafd? Zijn er manieren om dit op te lossen/maskeren?
 
IMG_20220307_160738.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20220307_160703.jpg
    IMG_20220307_160703.jpg
    205 KB · Weergaven: 83
  • IMG_20220307_160712.jpg
    IMG_20220307_160712.jpg
    206 KB · Weergaven: 80
  • IMG_20220307_160715.jpg
    IMG_20220307_160715.jpg
    197,5 KB · Weergaven: 85
Dit moet nog wel vrij simpel op te lossen zijn gok ik zo.
Probeer eens een interior cleaner zoals die van Nanolex. Opspuiten. Met een wat stevigere kwast inwerken. En afnemen met een schone doek.
Mocht dat niet lukken. Kun je het eventueel voorzichtig proberen met een melamine sponsje.
Daarna behandelen met een dressing zoals Poorboys Natural Look. Daarmee zul je het waarschijnlijk ook deels "verbergen".
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Is die Nanolex ongeveer gelijk aan 303 Aerospace Protectant? Die 303 heb ik geprobeerd alleen helaas weinig verschil. 303 op een microvezel doek gespoten en zachtjes over het dash gegaan.
 
Het is niet gelukt om het schoon te krijgen. Waarschijnlijk iets dat toch het materiaal heeft aangetast... Iemand nog een idee ?
 
Het lijkt inderdaad meer alsof er een paar slijtagesporen in de kunststof zitten. Dat krijg je natuurlijk nooit weg met reinigingsmiddelen.
Even hardop denken: zou zoiets met een doekje en een finishing compound niet weer mooi glanzend te krijgen zijn?
Volgens mij zitten er in de Saab ook een paar van dit soort schuurplekken, ik zal daar eens naar kijken. Interessant!
 
  • Leuk
Reactions: Stevemb
De afwerking lijkt mij dof, dus niet schuren of met polijstmiddel dan gaat het glimmen
Echt iets nemen wat er in trekt en de kleur iets dieper maakt zoals NaturalLook
Dat effect kan je er omheen ook hebben, dus eerst heel plaatselijk aanbrengen bijv met een wattenstokje
 
Eventueel het ganse dashboard herkleuren?

Vroeger bij CC een trim product gekocht van tuff Shine, super product, maar eigenlijk is het een zwarte dye / verf.
Ben zeker dat dit alles zou bedekken, maar wel een huzarenwerkje...
 
Ik zou zeggen, hou dit linkje even in de gaten. Ik ben dit antwoord al een paar keer tegen gekomen maar heb er geen ervaring mee.