Beste lezers,
Ik ben een trouwe lezer van dit forum, maar ik post nooit de resultaten die ik behaal. Deze keer wil ik het resultaten graag delen.
Van mijn Vectra GTS heeft de remklauw rechtsachter vastgezeten, reparatie heeft in verband met geen tijd van zowel ik als de garage aantal weken geduurd.
Vanwege de vastzittende klauw is de schijf en de velg verschillende keren erg heet geweest, de klauw zat ook echt vast en dit was tijdens het rijden goed te merken.
Gevolg was dat er heel veel ijzerslijpsel aan de binnenkant van de velg zit.
Ik zag er al tegen op om dit met klei te verwijderen zodra de zomervelgen er weer onder zouden gaan, maar toen las ik over de beschikbaarheid van Iron X.
De velg voor het wassen:
de dikke laag ijzerslijpsel in de randen:
Veel ijzerslijpsel aan de binnenzijde van de velg, na gebruik velgenreiniger:
Eerste keer inspuiten
Een grote verbetering, nogmaals inspuiten:
En derde keer:
Het eindresultaat:
De velg is niet nog 100% schoon, maar heel acceptabel en zeer toonbaar (dat was hij niet).
Het ijzerslijpsel had zich in de randen opgehoopt, met een zeer ruw oppervlak als gevolg. Ik heb de behandeling herhaald omdat deze randen niet in 1 keer schoon werden.
De rest komt als de zomervelgen er op zitten, en ik goed bij de binnenkant kan.
Er zitten ook nog behoorlijk wat ijzerslijpselspetters op de carrosserie, maar dit komt zodra de auto helemaal onder handen wordt genomen. Deze spetters moeten absoluut geen probleem vormen voor Iron X.
Ik ben een trouwe lezer van dit forum, maar ik post nooit de resultaten die ik behaal. Deze keer wil ik het resultaten graag delen.
Van mijn Vectra GTS heeft de remklauw rechtsachter vastgezeten, reparatie heeft in verband met geen tijd van zowel ik als de garage aantal weken geduurd.
Vanwege de vastzittende klauw is de schijf en de velg verschillende keren erg heet geweest, de klauw zat ook echt vast en dit was tijdens het rijden goed te merken.
Gevolg was dat er heel veel ijzerslijpsel aan de binnenkant van de velg zit.
Ik zag er al tegen op om dit met klei te verwijderen zodra de zomervelgen er weer onder zouden gaan, maar toen las ik over de beschikbaarheid van Iron X.
De velg voor het wassen:
de dikke laag ijzerslijpsel in de randen:
Veel ijzerslijpsel aan de binnenzijde van de velg, na gebruik velgenreiniger:
Eerste keer inspuiten
Een grote verbetering, nogmaals inspuiten:
En derde keer:
Het eindresultaat:
De velg is niet nog 100% schoon, maar heel acceptabel en zeer toonbaar (dat was hij niet).
Het ijzerslijpsel had zich in de randen opgehoopt, met een zeer ruw oppervlak als gevolg. Ik heb de behandeling herhaald omdat deze randen niet in 1 keer schoon werden.
De rest komt als de zomervelgen er op zitten, en ik goed bij de binnenkant kan.
Er zitten ook nog behoorlijk wat ijzerslijpselspetters op de carrosserie, maar dit komt zodra de auto helemaal onder handen wordt genomen. Deze spetters moeten absoluut geen probleem vormen voor Iron X.