• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Veel ijzerslijpsel op lichtmetalen velg - Iron X

GTS DTI

Detailing rookie
14 mrt 2010
30
0
Beste lezers,

Ik ben een trouwe lezer van dit forum, maar ik post nooit de resultaten die ik behaal. Deze keer wil ik het resultaten graag delen.
Van mijn Vectra GTS heeft de remklauw rechtsachter vastgezeten, reparatie heeft in verband met geen tijd van zowel ik als de garage aantal weken geduurd.
Vanwege de vastzittende klauw is de schijf en de velg verschillende keren erg heet geweest, de klauw zat ook echt vast en dit was tijdens het rijden goed te merken.
Gevolg was dat er heel veel ijzerslijpsel aan de binnenkant van de velg zit.
Ik zag er al tegen op om dit met klei te verwijderen zodra de zomervelgen er weer onder zouden gaan, maar toen las ik over de beschikbaarheid van Iron X.

De velg voor het wassen:
DSC00382.jpg


de dikke laag ijzerslijpsel in de randen:
DSC00383.jpg


DSC00384.jpg


Veel ijzerslijpsel aan de binnenzijde van de velg, na gebruik velgenreiniger:
DSC00386.jpg


Eerste keer inspuiten
DSC00387.jpg


Een grote verbetering, nogmaals inspuiten:
DSC00388.jpg


En derde keer:
DSC00389.jpg


DSC00390.jpg


Het eindresultaat:

DSC00391.jpg


De velg is niet nog 100% schoon, maar heel acceptabel en zeer toonbaar (dat was hij niet).
Het ijzerslijpsel had zich in de randen opgehoopt, met een zeer ruw oppervlak als gevolg. Ik heb de behandeling herhaald omdat deze randen niet in 1 keer schoon werden.
De rest komt als de zomervelgen er op zitten, en ik goed bij de binnenkant kan.
Er zitten ook nog behoorlijk wat ijzerslijpselspetters op de carrosserie, maar dit komt zodra de auto helemaal onder handen wordt genomen. Deze spetters moeten absoluut geen probleem vormen voor Iron X.
 
zo.. dan blijkt maar weer hoe nuttig iron X wel niet is 8-())

mooi resultaat ook!
bedankt voor het delen.

bij Imageshack.com kun je het formaat aangeven, dat kan bij photobucket vast ook wel (wel de directlink gebruiken, icm [ IMG] [ /IMG]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wat een resultaat,
door deze foto's staat meb besluit vast, ironX komt in mijn collectie!
heb hetzelfde probleem met men velgen. ook veel opgehoopt remslijpsel.

en kon je de eerste keer niet met een kwast het goedje wat inwerken op de moeilijkere plaatsen?
kwestie van minder te moeten gebruiken?
hoeveel is er in je fles nog over na behandeling van de 4 velgen?(en flesje van 500ml?)
 
Ik ben ook echt overtuigd nadat meerdere personen hun ervaring hier gedeeld hebben. Bij de volgende order zit deze er bij.
 
Ik heb het twee weken geleden gebruikt op m'n zomervelgen. Goed spul. Stinkt wel, maar het doel heiligt de middelen. Een aanrader!