• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reageer op onderwerp

Mijn lak is denk ik toch weer net anders.

De neus van mijn wagen is een tijd geleden overgespoten (steenslag), en ik heb toen gelijk een testkap mee laten spuiten.

Alles wat je hebt beschreven gebeurde met die lak; binnen de kortste keren waskrassen.

Zelfs een keer gehad met vogelpoep, wat amper een uur op lag en zich al in de lak had gevreten (gelukkig wel kunnen verwijderen).

Bij de eerste detail was die neus een waar drama.

Ik had het eerst niet in de gaten, na het polijsten en daarop ontvetten kreeg ik een soort waas die op vettigheid leek.

Herhaaldelijk ontvet; vaag ik kreeg die waas er niet uit.

Ik was samen met Patrick bezig, affijn hem er bij geroepen.

Hij dacht eerst ook dat het vettigheid was, maar na een tijdje kwamen we er achter dat het marring van de doek was.

Toen maar het beste ervan gemaakt met de beschikbare middel en een Gyeon coating erop gezet.

Ik moet wel zeggen, dat door de coating het makkelijker wassen is en er nauwelijks waskrassen meer zijn ontstaan.

Daarna volop geëxperimenteerd met van alles en nog wat op de testkap.

Allerlei doeken bij besteld en extra finishing polishes.

Met elke doek kreeg ik weer marring, hoe voorzichtig ik er ook mee om ging.

Door bijna geen polish (S40 op een witte hex kwam het beste uit de bus) te gebruiken en alleen microsuedes, kreeg ik lakdelen marring vrij.

Wanneer ik dan als test een nieuwe Ultimate wipe uit de verpakking nam en die over de marring vrije lak trok*, zag je zo de strepen er weer in staan.

* met twee handen de hoeken beetpakken en het restant over de lak laten glijden.

Ik ben al terug naar de spuiter geweest, maar die zegt; "ik heb goede lak gebruikt, in de juiste verhoudingen" en trekt verder zijn handen er vanaf.