• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vegen in lak na nanolex coating.

befrisky

Detailing rookie
13 sep 2018
3
5
30
Hey.

Ik heb recentelijk een tweedehandswagen gekocht en heb deze laten behandelen bij een professionele detailer.
Volledige behandeling met een nanolex basecoat en een si3d hd topcoat.

Nu heeft de detailer er wat teveel aangebracht/niet goed uitgevreven en zit ik met vegen in mijn lak.
Zelf had hij voorgesteld om met een lichte polish de vlekken er uit te halen maar gaat de coating dan ook niet weg zijn?

Graag had ik hier nog een ander zijn mening over gehad. Wat zouden jullie hier aandoen.
IMG_20181008_182829_zps31sdhvfv.jpg

IMG_20181008_182622_zpsivykx4u5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Met een polish is dit idd op te lossen, als hij daarna de coating opnieuw aanbrengt op deze delen lijkt me dat dit probleem verholpen is.
 
@nicknameless - I know, I know ;)

Maar misschien heeft de TS geen vertrouwen in de persoon en vraagt voor de zekerheid of deze manier de juiste is. Als ik dat zou hebben en hier zou lezen dat er iets totaal anders gedaan moest worden dan had ik niet meer teruggegaan voor werkzaamheden, maar een goed gesprek. :p
 
@Quantoxx

...en heb deze laten behandelen bij een professionele detailer.

Ik ga er vanuit dat deze professional dan óók garantie geeft want....
Hij heeft het veroorzaakt dus laat hem het maar oplossen...

:rolleyes:

En wordt moord en brand geschreeuwd hier op het forum als een auto door een schadeherstelbedrijf het spuitwerk heeft vernaggeld en nu wordt het zowat met de mantel der liefde bedekt.

Kom op zeg, postzegel op de auto plakken en retour afzender.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Professioneel als in "geld voor gevraagd"

De juiste oplossing is opnieuw polijsten en opnieuw (op de juiste manier) coaten.
En dan kan je best aangeven dat je op dit forum om advies hebt gevraagd
Zou hem aan het denken kunnen zetten ...
 
Alvast bedankt voor de vele reacties. Ik vermoedde ook dat het polijsten en opnieuw aanbrengen van de coating de enige correcte oplossing was. En dat dus met een lichte polish het probleem niet zou opgelost zijn.

Nu kan ik dit ook met zekerheid meedelen aan de detailer om zo samen tot een oplossing te komen.
 
Een lichte polish c.q. polijstmiddel zou wél voldoende moeten zijn. :D
Maar dan is mij probleem nog niet opgelost want dan is de coating weg. In dat opzicht was de polish alleen onvoldoende en dient de coating ook opnieuw aangebracht te worden.
 
De oplossing voor het probleem is om de coating te verwijderen. ;) Je kan niet alleen de vlekken verwijderen uit/van de coating aangezien dat de coating de vlekken veroorzaakt.