• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen Audi A3

Peter A3 TDI

Detailing rookie
15 mei 2008
599
0
Vrijdagmiddag mijn zomervelgen + banden eens flink onder handen genomen.
Met dit mooie weer moesten de winterwielen er maar snel aan geloven. En heb ik 's avonds nadat mijn zomerwielen klaar waren ook direct omgelegd.

De volgende stappen doorlopen om de velgen + banden weer schoon te krijgen:
- schoongespoten met de slang.
- gewassen met een oude washmitt en Slick en Suds en de 2 emmer methode.
- ingespoten met spray & rinse wheelcleaner en ingewerkt met een kwast.
- opnieuw gewassen met een oude washmitt en Slick en Suds en de 2 emmer methode.
- teerspetters verwijderd met terpentine en een oude doek.
- de meeste lijm/plak resten van oude loodjes verwijderd, een paar kreeg ik haast niet weg en vielen niet op en heb ik dus voorlopig maar even laten zitten, tot ik iets heb gevonden waarmee ik ze wel weg krijg.
- schoongespoten met de slang
- de banden met APC Bio Degreaser van Poorboys (1:4) en de mothers banden borstel
- de velgen helemaal gekleid met PB's spray en wipe (1:1) en meguiars consumenten klei.
- vervolgens de voorkant van de velgen gepolijst met de DAP 500 en een witte LC polishing pad 4", met SSR1
- de binnenzijde en lastig bereikbare hoekjes en randje met een witte LC handpad en SSR1

Voor het beschermen en voor de volledigheid:
- de binnenzijde en buitenzijde van de velgen in de PB's wheel sealant
- de banden in de Meguiars Endurance Tire Gel

Helaas alleen een foto van na deze mooie klus:

velgen1.webp

De auto stond na de wasbeurt met quick detail beurt van donderdag gelukkig nog steeds mooi te glimmen!!

Mooie klus Peter. Velgjes staan er erg mooi bij. Ik vind het nog steeds super mooie velgen die perfect bij de wagen passen.

Ze zien er idd echt superstrak uit Peter!

Voor die dopjes kun je eens kijken bij een automaterialen groothandel hoewel ik niet weet of ze deze dopjes hebben. Anders even naar een bandencentrum waar ze banden met stikstof vullen.

Mooi gedaan Peter..Inderdaad meestal bij een garage waar ze ook banden monteren. Zoals Benny reeds vermelde ,gewoon dopjes voor banden die gevuld zijn met stikstof.

Ik bedoel eigenlijk niet deze groene dopjes.. want die krijg je idd bij een bandenbedrijf als je een stikstof vulling doet.

Nee ik bedoel eigenlijk iets van metalen dopjes in een kleur die in de buurt komt van mijn velgen!?

De wielen zijn aan de voorzijde best lekker schoon te houden.. en aan de binnenzijde ook nu zeker ik ze in de wheel sealant heb staan! Achter de "spaken" is wel lastiger bij te komen.. maar gelukkig heb ik kleine handen :-)

Hebben ze die niet bij de Audi dealer??
En met logo zijn ze inderdaad ook te krijgen.
Weet niet of ik de link hier mag plaatsen, dus als je interesse hebt, stuur me maar een pm. ;)

ziet er weer goed uit!!!

wordt de auto dagelijks gebruikt?? want ook die ziet eruit om door een ringetje te halen!

dopjes zijn er van alle merken

cruiser zei:
ziet er weer goed uit!!!

wordt de auto dagelijks gebruikt?? want ook die ziet eruit om door een ringetje te halen!

dopjes zijn er van alle merken

Yep auto wordt dagelijks gebruikt! 25.000km per jaar waarvan dagelijks 40km woon-werk verkeer is!

Wel 2-de hands .. omslag punt bij deze auto rond de 18 à 20.000.

En met de huidige dieselprijs helemaal!