Vrijdagmiddag mijn zomervelgen + banden eens flink onder handen genomen.
Met dit mooie weer moesten de winterwielen er maar snel aan geloven. En heb ik 's avonds nadat mijn zomerwielen klaar waren ook direct omgelegd.
De volgende stappen doorlopen om de velgen + banden weer schoon te krijgen:
- schoongespoten met de slang.
- gewassen met een oude washmitt en Slick en Suds en de 2 emmer methode.
- ingespoten met spray & rinse wheelcleaner en ingewerkt met een kwast.
- opnieuw gewassen met een oude washmitt en Slick en Suds en de 2 emmer methode.
- teerspetters verwijderd met terpentine en een oude doek.
- de meeste lijm/plak resten van oude loodjes verwijderd, een paar kreeg ik haast niet weg en vielen niet op en heb ik dus voorlopig maar even laten zitten, tot ik iets heb gevonden waarmee ik ze wel weg krijg.
- schoongespoten met de slang
- de banden met APC Bio Degreaser van Poorboys (1:4) en de mothers banden borstel
- de velgen helemaal gekleid met PB's spray en wipe (1:1) en meguiars consumenten klei.
- vervolgens de voorkant van de velgen gepolijst met de DAP 500 en een witte LC polishing pad 4", met SSR1
- de binnenzijde en lastig bereikbare hoekjes en randje met een witte LC handpad en SSR1
Voor het beschermen en voor de volledigheid:
- de binnenzijde en buitenzijde van de velgen in de PB's wheel sealant
- de banden in de Meguiars Endurance Tire Gel
Helaas alleen een foto van na deze mooie klus:
De auto stond na de wasbeurt met quick detail beurt van donderdag gelukkig nog steeds mooi te glimmen!!
Met dit mooie weer moesten de winterwielen er maar snel aan geloven. En heb ik 's avonds nadat mijn zomerwielen klaar waren ook direct omgelegd.
De volgende stappen doorlopen om de velgen + banden weer schoon te krijgen:
- schoongespoten met de slang.
- gewassen met een oude washmitt en Slick en Suds en de 2 emmer methode.
- ingespoten met spray & rinse wheelcleaner en ingewerkt met een kwast.
- opnieuw gewassen met een oude washmitt en Slick en Suds en de 2 emmer methode.
- teerspetters verwijderd met terpentine en een oude doek.
- de meeste lijm/plak resten van oude loodjes verwijderd, een paar kreeg ik haast niet weg en vielen niet op en heb ik dus voorlopig maar even laten zitten, tot ik iets heb gevonden waarmee ik ze wel weg krijg.
- schoongespoten met de slang
- de banden met APC Bio Degreaser van Poorboys (1:4) en de mothers banden borstel
- de velgen helemaal gekleid met PB's spray en wipe (1:1) en meguiars consumenten klei.
- vervolgens de voorkant van de velgen gepolijst met de DAP 500 en een witte LC polishing pad 4", met SSR1
- de binnenzijde en lastig bereikbare hoekjes en randje met een witte LC handpad en SSR1
Voor het beschermen en voor de volledigheid:
- de binnenzijde en buitenzijde van de velgen in de PB's wheel sealant
- de banden in de Meguiars Endurance Tire Gel
Helaas alleen een foto van na deze mooie klus:
De auto stond na de wasbeurt met quick detail beurt van donderdag gelukkig nog steeds mooi te glimmen!!