• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Velgen Detail] Peugeot 207 16 Inch SPA Velgen

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
5.736
193
26
Zwolle
Beste, autoliefhebbers, detailers, poetsers, verslaafden, freaks...

Afgelopen dagen ben ik druk bezig geweest aan mijn eigen peugeot velgen.
De velgen zijn origineel geleverd bij mijn auto. En ik denk dat ze sinds 2006 niet meer zijn schoon gemaakt aan de binnenkant. Omdat ik inmiddels op een setje winterbanden rijd, kon ik mijn zomerset eens goed onder handen nemen!

Velgen vooraf:
_DSC5442.JPG

_DSC5447.JPG


FrZYJs6.jpg


Extreme vervuiling aan de binnenkant:
_DSC5454.JPG


_DSC5456.JPG


Na een rondje met een velgenreiniger, knapte het al aardig op!

_DSC5458.JPG


Daarna zijn de velgen ingespoten met Monello Non Ferro:
20171224_143826.jpg

_DSC5466.JPG

_DSC5467.JPG
_DSC5463.JPG


Daarna zijn de banden gereinigd met Meguiars Super Degreaser:

_DSC5470.JPG
_DSC5471.JPG


Schoner dan dit kreeg ik de binnenkant van de velgen helaas niet.
Het aluminium is aangetast.
20171224_154616.jpg


Daarna heb ik de velgen naar binnen gebracht, zodat ik lekker in de schuur bezig kon gaan.
Kacheltje op 20 graden, toen was het wel te doen.


Als eerste, met de caramelschijf en boormachine wat oude plakloodresten verwijderd. Ik kreeg niet alles weg, omdat die schijf net iets te groot is. Ik heb me er niet druk om gemaakt. De velgen zien er toch al niet meer mooi uit van binnen.
IMG-20171227-WA0005.jpeg


Daarna de velgen ingespoten met Valet Pro Tar And Glue. Om diverse teervlekken aan de binnenkant te verwijderen.
20171227_183953.jpg


Daarna de boel gedroogd. En begonnen met het polijstwerk.
Dit maakte echt een enorm verschil! De velgen waren vooral erg dof. Na één hit met Monello Mezzo op een zwarte Monello Cone & DAP 900 V3 i.c.m oranje Monello pad. Kwamen ze er super mooi uit!
De glans was weer helemaal terug.
20171227_195403.jpg


Een voor en na foto:
20171228_125252.jpg


Na het polijsten, zijn de velgen ontvet met Nanolex EX.
20171228_133144.jpg


Daarna zijn de velgen voorzien van Gyeon RIM. En de banden behandeld met Gyeon Tire.
_DSC5496.JPG


En het eindresultaat:
_DSC5488.JPG
_DSC5495.JPG

_DSC5480.JPG
_DSC5502.JPG
_DSC5487.JPG


Dat was 'm dan! :)


Groet,
Roy
 
Leuk om te zien! Zijn aardig opgeknapt, maar heb je ze op de laatste foto nou met de velg tegen het muurtje staan? :scream:
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
JA! Daar staan ze tegen de rand aan. Maar relax! Ik heb eerst goed gekeken of dat wel kon ;).
De banden zijn zo dik, en de velgen steken niet uit. Dus niks aan het handje ;)
 
  • Leuk
Reactions: RbL
Die zijn heel goed opgeknap! Sta ervan te kijken hoeveel je met de teerverwijderaar nog weg krijgt.
Gyeon Rim en Tire blijft geweldig. Heb voor mijn auto een nieuwe set zomervelgen in bestelling. Die gaan ook eerst in de Rim en Tire voor ze erop gaan.
Heb je alleen de voorkant van de velgen gepolijst of ook het bed? Mooi werk geleverd in ieder geval!
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ook het velgbed meegenomen, voor het gevoel. Deed natuurlijk weinig. Omdat de binnenkant niet best meer is.
 
Mooi gelukt! Al een tijdje geleden deze detail, maar lees het nu, omdat ik ook een setje velgen in soortgelijke staat wil 'reviseren'. Bedankt voor uitleg! :)
 
  • Leuk
Reactions: RoyR