• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen grondig schoonmaken

Opel Astra

Detailing chief
9 jan 2017
222
88
Nu dat mijn wintervelgen nog op de auto liggen, wil ik de zomervelgen goed schoonmaken, ( lichtmetalen) ik wil graag de band erop laten. Heb nog velgen reiniger van de Lidl liggen, hier kan ik mij altijd goed uit de voeten.
verder wil ik de velg goed laten glanzen, en een goede beschermlaag aanbrengen. dacht zelf aan blanke lak.
Wat zouden jullie doen?
 
Wat voor velgen zijn het?
Als je ze mooi wil hebben. Dan zou ik ze kleien polijsten en daarna Gyeon RIM erop aanbrengen

20161103_181711.jpg

( hier zijn ze nog schoon)
 
Ze zien er wel dof uit. Maar dat kan ook zo lijken.
Ben je in het bezit van een DAP / Boormachine?
Dan zou je de velgen kunnen polijsten met de dap of via een cone op de boormachine.
Als de glans dan weer terug is, dan ontvet je de velgen d.m.v. Gyeon Prep. En vervolgens breng je Gyeon RIM aan.
 
Ik doe me velgen altijd zo:
- velgen schoonmaken met velgen reinigen
- non ferro
- kleien
- polijsten met dap en cone. Hierbij gebruik makend van mezzo als polijst middel.
- polijsten zoals hierboven en dan met finale.
- ontvetten met prep
- Gyeon Rim

Glimmen dat ze deden.

Disclaimer:
Week later stond de auto op blokjes en waren de velgen gejat. En nee, dat is geen grap.... Helaas heb ik de velgen dus niet meer.

downloadfile.jpg
 
Ze zien er wel dof uit. Maar dat kan ook zo lijken.
Ben je in het bezit van een DAP / Boormachine?
Dan zou je de velgen kunnen polijsten met de dap of via een cone op de boormachine.
Als de glans dan weer terug is, dan ontvet je de velgen d.m.v. Gyeon Prep. En vervolgens breng je Gyeon RIM aan.

Dit is de foto van de wintervelgen, zijn precies dezelfde als de zomervelgen. Zomervelgen glanzen ietsjes meer.
ben in het bezit van een boormachine.
 
Ik doe me velgen altijd zo:
- velgen schoonmaken met velgen reinigen
- non ferro
- kleien
- polijsten met dap en cone. Hierbij gebruik makend van mezzo als polijst middel.
- polijsten zoals hierboven en dan met finale.
- ontvetten met prep
- Gyeon Rim

Glimmen dat ze deden.

Disclaimer:
Week later stond de auto op blokjes en waren de velgen gejat. En nee, dat is geen grap.... Helaas heb ik de velgen dus niet meer.

Bekijk bijlage 92326

Ja, had het gister gelezen. Sterkte. Velgen nooit meer teruggevonden of gezien.
Ik kan hiervoor kwaad maken, spaar je zelf ervoor, en helpen andere het naar de filistijnen.
 
Vandaag 2 velgen schoongemaakt.
aan de binnen kant van de velg, het velgbed zeg maar zit zeer hardnekkig vuil (teer):
20170227_151320.jpg

Hoe krijg ik dit het beste op een (veilige) manier schoon?

Verder begint bij één velg de lak een beetje af te bladderen
20170227_151227.jpg

Wat kan ik hier het beste mee doen??
 
Wow, dat is best veel teer!
Schaf de Valet Pro Tar And Glue aan, dat werkt echt super!
Wat betreft de lak, als het niet verder gaat, zo lekker laten, en anders opnieuw spuiten.
 
Njoy velgen zo te zien ?

Teer kan je weghalen met Gyeon Tar.
Wanneer je het zonde vindt om daar speciaal een product voor aan te schaffen werkt een oud T-shirt met een beetje terpentine ook prima.

Daarna wel de velg heel goed wassen.
 
  • Leuk
Reactions: Opel Astra
Njoy velgen zo te zien ?

Teer kan je weghalen met Gyeon Tar.
Wanneer je het zonde vindt om daar speciaal een product voor aan te schaffen werkt een oud T-shirt met een beetje terpentine ook prima.

Daarna wel de velg heel goed wassen.

Ja, idd Njoy velgen. Morgen de andere twee schoonmaken (vandaag begon het te regenen:D). dan even kijken hoe die eruit zien.
 
Vandaag de andere 2 velgen schoongemaakt.
ik twijfel of dit teer is. Volgens mij hebben hier loodjes gezeten, en is een stukje beschadigd en zit hier zeer hardnekkig remstof in.
20170228_153403.jpg


Ook bij de andere velg begint wat lak af te balderen:
20170228_153726.jpg


Kan ik deze velg het beste spuiten met blanke lak of deze behandelen??
 
Teer..? Zover ik op de foto kan zien, die zwarte puntjes, zijn dit gewoon kraters. Dit lijken dus gewoon beschadigingen waar je weinig meer aan kunt doen.

Wat betreft het afbladderen van de clearcoat + verf; Niks aan doen... of... opschuren zodat eventueel roest geen kans maakt en daarna het materiaal weer beschermen met verf/lak/primer/etc... of... Nu gewoon vet houden met een wax o.i.d.
 
  • Leuk
Reactions: Opel Astra
De velg spuiten met blanke lak en daarna met Gyeon RIM, of heeft dit zin (Allebei)?
Ik wil de velg ook wat meer laten glanzen.