• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen na poetsen met detailspray

Willi@m

Detailing trainee
3 jul 2019
19
25
42
Hallo. Ik heb vaak na het wassen nog wat druppels of wat lopers op mijn velgen als ik terug kom van de wasbox. Door het rijden komt er vaak nog wat water los. Kan ik de velgen afnemen met wat dodo juice detailspray en een mf doekje? Mvg
 
Hey @Willi@m! Dat doe ik inderdaad ook altijd. Na het wassen van de auto droog ik hem altijd, inclusief de velgen. Daarna rijdt ik altijd even een rondje door het dorp, zodat water uit alle hoekjes en gaatjes weg kan vloeien. Als ik dan thuis kom, dan zijn er meestal nog wat sporen van water te vinden op de auto, ook de velgen. Die neem ik dan inderdaad even af met een detailspray en een doek. Gebruik de doek daarna niet voor de lak, in verband met remstof. Succes! :)
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Een sidekick is daar ideaal voor, zodat je velgen mooi droog zijn, net als de andere hoekjes en kiertjes.
Velgen (en banden) drogen met de sidekick doe ik wel, afnemen met detailspray... daar begin ik niet aan. Een keer hier door het buitengebied en...
 
Afnemen met een detailspray kan prima! De Basics of Bling van Dodo Juice (die bedoel je waarschijnlijk?) is een reinigingsproduct op waterbasis. Veilig voor vrijwel alle oppervlakken. In combinatie met een goede microvezeldoek kan er niks fout gaan!