• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen niet normaal schoon te krijgen - wat is hier gebeurd ?

Oystein

Detailing addict
27 jun 2011
73
70
57
Wij hebben voor mijn vrouw recentelijk een Opel Adam gekocht waarvan ik al gezien had dat de velgen op de vooras van binnen nog best vies waren.
Achter zitten trommels dus daar geen problemen.

Met de gangbare middelen aan de slag gegaan maar de zwarte vlekken veranderde niets aan ... het vreemde is dat dit niet achter de spaken optreed maar juist op de zichtbare delen tussen de spaken ???

540.jpg


540.jpg


Beter dan dit werd het niet met mijn arsenaal van reguliere producten:

540.jpg


Toen bedacht ik mij wat er gebeurd was ... het lijkt op iets (een spray ?) wat van buitenaf op het velgbed is beland waardoor het niet achter de spaken zit.
Zouden de velgen opnieuw gespoten zijn ? ... ik had in eerste instantie geen indicatoren totdat ik de velg nog eens goed bekeek en 2 "probleempjes" zag:

540.jpg


Mijn vermoeden: Is bij het aanbrengen van de blanke lak deze zo op de velgen gespoten met nog de vuile achterkant in de volle spray.
Nu is het remvuil dus door een blanke lak ingesloten en dus niet meer normaal te verwijderen.
Heeft iemand nog een ander vermoedens / suggestie ??

Dan maar grof geweld in de vorm van een schuurspons; per stuk tussen 2 spaken ruim een kwartier nodig gehad dus meer dan een uur per velg en dat dus 2x.

Verschillende stadia van schuren en poetsen:

540.jpg








540.jpg


540.jpg


Wat een k*t klus maar het resultaat mag er zijn:

540.jpg


Ik was nog vergeten een foto te maken van de achterkant dus dan maar deze foto op de auto:

540.jpg
 
De echte afwerking komt nog wel een keer ... had nu niet verwacht zoveel tijd kwijt te zijn met "wassen" :confused:
De hele auto krijgt nog een detail en dan sla ik niks over :)
 
Jouw vermoeden kan wel eens helemaal juist zijn, ik kan zelf niet direct een andere oorzaak dan dat bedenken.
 
Geen andere schade aan de auto gehad? Bij mijn vorige auto hebben ze het voor elkaar gekregen om blanke lak over de vieze velg (auto gewassen voor inleveren voor reparatie maar het regende die dag) te spuiten. Dat was extra vreemd omdat de gespoten schade rechtsvoor was en de velg onder de blanke lak rechts achter. Alleen de 'zichtbare' delen (en voorkant velg) waren slachtoffer van de blanke lak. Vanwege de vele spaken en het bijna moeten inleveren van de (lease) auto heb ik het erbij gelaten. De auto was al ~10 (niet overdreven) keer teruggeweest bij de hersteller vanwege het slechte herstel werk dus heb doorgegeven bij de lease maatschappij wat de situatie is in dat ik er niet nog meer tijd aan ga verspillen.

Hoe dan ook, ik had een vergelijkbaar probleem. Velgen vuil maar met geen mogelijkheid (zonder grof geschut) eraf te krijgen vanwege de blanke lak die erop zat.
 
  • Verbluft
Reactions: RoyR
@expor

aangezien het tussen alle spaken vrijwel net zo erg was ga ik er van uit dat de velgen van de auto waren en plat lagen tijdens het spuiten van de blanke lak.
Op de auto zelf zie ik niets verdacht.

Zo zie je maar weer dat door gemakzucht je een ander opzadelt met een groot probleem.
 
  • Verdrietig
Reactions: expor