• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen onderhoud

Giltix

Detailing chief
9 okt 2017
311
75
25
Limburg
Halleuw,

Velgenonderhoud weet ik vrijwel niks van. Daarom heb ik een paar vragen die ik jullie wil stellen.

1. Ik heb van die hardnekkige zwarte puntjes (aangekoekte remstof?) op mijn velg zitten die er slecht vanaf gaat. Wat is dit en hoe krijg ik deze het beste weg?
2. Ik gebruik nu een mooie (goedkope!) velgenreiniger. Ik heb tot nu toe nog geen enkele velgenreiniger gehad die roze/paars uitslaat als je m laat zitten. Is een Monello Non-Ferro significant beter?
3. Is heractiveren van velgenreiniger absoluut nodig, of enkel gewenst?
4. Poorboys world wheel sealant zit erop. Kan ik hiermee alsnog Non-Ferro gebruiken (en enige andere velgenreiniger)?
5. Polijsten van velgen, brengt dat risico's met zich mee? Waar moet ik op letten.

Ja, ik heb de zoekfunctie gebruikt, nee ik heb geen eenduidig antwoord kunnen vinden, dus vandaar dat ik hier jullie meningen vraag.
Thanks alvast :)
 
1. Het kan teer of remstof zijn. Oplossing : Teerverwijderaar (Gyeon Tar o.d.) en Fall Out Remover (Gyeon Iron o.d.)

2. Voor smerige velgen is een velgenreiniger beter in de dikke smurrie weg te halen. Als het ware de eerste laag, een Non-Ferro doe je als de velg gewassen is. Dan hoeft dit product niet eerst heel veel overbodig vuil weg te werken.

3. Mag, hoeft niet.

4. Geen probleem.

5. De lak op velgen is meestal niet de dikste laag, dus niet te vaak maar je kunt ze gewoon polijsten.
 
1. Velg van de auto halen.
2. Velg goed schoonspuiten
3. Velg wassen met een sopje.
4 .schoonmaken met een velgen reiniger
5. Vluchtig drogen
6. Zijn de zwarte pitjes niet weg, inspuiten met non Ferro of 1 van de 100 vergelijkende producten.
7. Na een paar minuten zeker wel heractiveren/ inborstelen (als ze er erg aan te toe zijn kan je dit best een keer of 3 herhalen)
8. Eventueel verbrand rubber en dergelijk weghalen met een sapje daarvoor.
9. Polijsten
10. Beschermen zodat je over 6 maanden niet weer t zelfde probleem heb.
 
Vochtig.

Als de velgen er echt erg aan toe zijn wil ik nog wel eens een stevige(re) borstel pakken.