• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen opknappen Toyota MR2

MichelvD

Detailing trainee
14 apr 2013
16
45
Hey allemaal,

Ik ben sinds kort bezig met het opknappen van een verwaarloosde Toyota MR2 (SW21). Echter heb ik een probleem met de velgen. Ik heb al meerdere malen velgenreiniger met een borstel geprobeerd, maar krijg alleen het stof eraf lijkt wel. De aanslag voelt ruw aan en af en toe komen er na hard wrijven wat korreltjes los. De Beunhaas manier met CIF en een keukenspons heb ik nog niet geprobeerd, omdat ik geen krassen wil.

Ik heb hier veel gelezen over IronX. Zou dit werken denken jullie of helpt zelf IronX niet meer.
Graag zou ik jullie mening horen over wat ik het beste kan doen.

Hierbij de foto's:
2013-04-14160348_zps782a245c.webp

2013-04-14160330_zps00939afe.webp

2013-04-14160420_zps9979138c.webp

2013-04-14160413_zpsa30affd0.webp

Alvast bedankt voor jullie reactie

Met ironX kom je eind denk ik zelf, maar op de velgen zit veel corrosie.
En dan word het toch wel vaak stralen en opnieuw spuiten of coaten.
Polijst je er niet uit.

Idd, lekker laten stralen ( als ze het waard zijn ( geen idee )), andere oplossing kan ik ook niet bedenken gezien de staat ( ja of met schuurpapier etc aan de gang gaan en er een project van maken )

Helaas een bekend probleem van toyota ( en misschien ook wel andere merken?), de LM velgen gaan door de jaren heen verweren en coroderen. Zoek maar eens op google naar plaatjes van gecorodeerde G6 velgen, ziet er precies zo uit. Oplossing is mijns inziens al gegeven.

Ik denk dat je vast een hoop kan opknappen, ik heb recent gewassen velgen die ook gewassen zijn met pbw Spray en rinse nog paars gekregen met ironX.
Echter ik denk inderdaad dat je beter kan kiezen voor stralen en spuiten..