• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen opknappen

crazyboy

Detailing rookie
11 feb 2018
2
2
37
Hi,
Heb een set velgen van OZ gekocht 2e hands. Het is de OZ quaranta.
Ze hebben aan de binnenkant een licht andere kleur en die wil ik graag behouden daarom ben ik voornemens niet over te spuiten maar te reinigen en polijsten?
de velgen hebben wat stoeprandschade en oxidatie. ik heb een kleine machine waarmee ik welk de stoepranden wat kan vlakken; of met schuurpapier doen hoor ik ook vaak?
de oxidatie met brillo doen hoor ik ook vaak?
maar hoe kan ik het beste alles daarna behandelen? Blanke lak erover spuiten of in de wax? welke producten gebruiken jullie daarvoor/welke raad je aan? '
 
Laat brillo maar lekker liggen als je ze mooi wil houden, meer zeg ik niet als detailer...niet rot bedoeld maar ik kan echt niet uit je tekst opmaken of je door hebt wat je je wielen gaat aandoen.
Heb je misschien foto’s? Dat maakt het vaak makkelijker helpen met raad en daad.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: crazyboy en Emi
Hi
excuus
Rick, 32 jaar heb niet zoveel ervaring met velgen bewerken/polijsten.
heb deze velgen aangeschaft om onder mn astra J te zetten.
brillo hoorde ik om de binnenkant schoon te maken? nog niets gedaan dus input is welkom.
wel heb ik de stoeprandschade met een dremel wat gladder gemaakt.
het gaat meer om de rand zoals je ziet en de bovenkant van de velg, die blanke lak heeft. de binnenkant van de spaken hebben een andere kleur maar die zien er top uit!
hoop dat jullie me wat kunnen aanraden;
heb begrepen dat ik het eerst goed moet schoonmaken; iron-x of non ferro of een dergelijk product.
wil de rand dan opschuren en polijsten....
 

Bijlagen

  • velg.jpg
    velg.jpg
    280,1 KB · Weergaven: 199