• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen poedercoaten

JanMarten

Detailing addict
12 jun 2016
170
63
Leeuwarden
Goedenavond allen,

Gewoon even een mening van jullie. Mijn zomerset, BMW M performance styling 194, velgen zijn toe aan een beetje liefde. De blanke lak laat beetje los her en der en er zit wat stoeprand schade op. Nu wil ik ze laten poedercoaten, want spuiten is minder hufter proof, alleen weet ik niet welke kleur. Ik heb het idee dat ze al eens eerder overgespoten zijn en dat dat niet goed gebeurt is. Nu zou ik graag van jullie willen vragen wat voor kleur zouden jullie de velgen laten poedercoaten?

Graag jullie mening
 
Ik zou ook gaan voor origineel. Ben zelf geen fan van donkere velgen op een donkere wagen en hoewel antraciet erg mooi kan zijn, kunnen die ook juist permanent 'vuil' lijken. Buiten dat komen je banden ook mooier naar voren tegen een lichte velg!
 
  • Leuk
Reactions: m@rio
Een tijdje geleden heb ik de originele wielen van mijn BMW M Coupe laten peodercoaten. Omdat de blanke lak op een paar plekjes wat losliet en omdat ik wat stoeprandschade had. Ik koo s ervoor om zo dicht mogelijk bij de originele kleur te blijven. Daar heb ik geen spijt van.

!DSC03438.jpg
!DSC03440.jpg
 
@Emi dit is wel heel wijs. Ja ik zat zelf ook al aan origineel te denken. Hoe bescherm jij nu je velgen nu ze gepoedercoat zijn? Waar heb je dit laten doen eigenlijk?
 
Ik heb mijn velgen een keer laten poedercoaten bij de velgen expert in Amsterdam... was daar erg tevreden over!

Ik was voor 19" en 2 delige velgen 500 kwijt... dus zal voor jou velgen wel wat goedkoper zijn.

Ik vind persoonlijk gespoten velgen mooier... maar poedercoaten is idd meer hufterproof.. is net wat je wil.
 
Ik heb mijn velgen een keer laten poedercoaten bij de velgen expert in Amsterdam... was daar erg tevreden over!

Ik was voor 19" en 2 delige velgen 500 kwijt... dus zal voor jou velgen wel wat goedkoper zijn.

Ik vind persoonlijk gespoten velgen mooier... maar poedercoaten is idd meer hufterproof.. is net wat je wil.

Ik heb vanavond nog contact gehad met een bedrijf in Apeldoorn en die poedercoaten de onderlaag en spuiten dan de bovenlaag en doen er dan een lak overheen waardoor je velg veel mooier wordt en je alle kleuren kan kiezen. Ze vragen 300 euro en laat dan direct mijn remklauwen in bmw m performance blauw spuiten met sticker haha... ze hadden daar de kleurcode en heb goede verhalen gehoord over ze. Ga daar eens langs om te kijken, maar haal ze er pas in December af als het permanent onder de 7 graden wordt want anders is het zonde van mijn winterset :p

Deze optie lijkt mij het mooiste. Heb je de combinatie poedercoaten en spuiten.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Mag ik mijn proffesioneele mening geven? Spuiten is meer hufter proof, meer glans meer diepte, poeder is idd harder...maar als je de stoep bv raakt schiet er een mega stuk af! En dat kan je niet bijwerken/spotrepairen.
 
  • Leuk
Reactions: JanMarten
Mag ik mijn proffesioneele mening geven? Spuiten is meer hufter proof, meer glans meer diepte, poeder is idd harder...maar als je de stoep bv raakt schiet er een mega stuk af! En dat kan je niet bijwerken/spotrepairen.

Bedankt voor je mening. Ik ga nu ook een combinatie pakken van poedercoaten en spuiten. Dan heb ik denk ik het beste van allebei. Hoor vaak dat de blanke lak loslaat en dat was bij mij ook al geval dus is gewoon slecht gespoten. Ik rij nogal door en blijkt de hitte die in de velg ontstaat de blanke lak te doen scheuren. Goed dat is wat ik gehoord heb en of het waar is weet ik niet maar opzich zit er wat in.
 
Ik heb vanavond nog contact gehad met een bedrijf in Apeldoorn en die poedercoaten de onderlaag en spuiten dan de bovenlaag en doen er dan een lak overheen waardoor je velg veel mooier wordt en je alle kleuren kan kiezen. Ze vragen 300 euro en laat dan direct mijn remklauwen in bmw m performance blauw spuiten met sticker haha... ze hadden daar de kleurcode en heb goede verhalen gehoord over ze. Ga daar eens langs om te kijken, maar haal ze er pas in December af als het permanent onder de 7 graden wordt want anders is het zonde van mijn winterset :p

Deze optie lijkt mij het mooiste. Heb je de combinatie poedercoaten en spuiten.
met wie heb je contact gehad ? kamp coating ? of p.c.a. ? .... ben benieuwd :p
 
Even dit topic omhoog knallen.

Onlangs heb ik een nieuwe auto in gebruik genomen. De velgen die hieronder zaten waren hoogglans zwart (origineel skoda+ poedercoaten) Ik vond dit niet zo mooi en de dealer gaf aan dat ze gepoedercoat konden worden naar zilver/grijs. Dit is dus gebeurt. Alleen ging ik er dan vanuit dat de velgen helemaal glad waren. Nu is het zo dat de velgen aan de binnenkant heel ruw zijn, en langs de randen voel ik ook ruwe plekken. (randen naar binnenkant van velg). Ik heb nu eigenlijk het idee dat ze niet gepoedercoat zijn maar gewoon gespoten of iets dergelijks. Maar ik heb wel betaald voor poedercoaten.

Is het zo dat je ook alleen de voorkant kan laten poedercoaten?
 
Volgens mij zijn metallic lakken van zichzelf een beetje ruw als er geen blanke lak overheen is gegaan. Nu ben ik geen expert, maar als dat zo is dan kan het zo zijn dat alleen de voorkant van de velg is afgewerkt met blanke lak en de binnenkant niet, waardoor dat dus nog ruw aanvoelt. Is de binnenkant ook een beetje mat/minder glimmend dan de voorkant?

1 van de velgen op onze Saab is aan de binnenkant ook overgespten (omdat daar wat oxidatie zat, vermoed ik). Dat deel is ook ruw en 'mat', zonder blanke lak, dus dat lijkt hetzelfde probleem te zijn.
 
Een poedercoat is wat de naam aangeeft, poeder
Het object wordt vooraf schoongemaakt, veelal door het te zand- / gritstralen
Dat poeder wordt aangebracht op een statisch geladen object, in dit geval een velg
Als het poeder er op zit gaat het object een warme over in en dan vormt de poeder een egale laag
Als het ruw is, dan is de onderlaag ruw geweest, maar poeder trekt in het algemeen glad bij verwarmen

Het is mogelijk, net als bij lak spuiten, om maar aan een kant te poederen
Die kant moet dan wel kaal geweest zijn, poeder hecht niet op lak (lak onvoldoende statisch)
Bij het bakken gaat een gewone lak koken, dat zie je ook bij diepe randen die niet goed schoon zijn

In jouw geval denk ik dat er met de afwerking na het stralen iets fout is gegaan (of ze vinden dat zelf acceptabel)
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba