• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen: Poorboys vs DLux voor nieuw gespoten velgen?

Guy

Detailing addict
23 okt 2012
154
65
Beste,

De velgen van een Mitsubishi Outlander bj. 2006 zijn opnieuw gespoten. Het handelt zich om de standaard velgen die op de 2WD-versie zitten ( 16"" ).

Ik heb eens rondgenuffeld op het forum, maar heb besloten er toch een nieuw topic voor te openen.

Ik zie veel positieve reacties over de poorboys EX-P vanwege zijn goede bescherming en lange standtijd. Nou vraag ik me eigenlijk af: Wat is nou het beste om de nieuw gespoten velgen te behandelen? De Wheel Sealant of de EX-P? Je zou toch verwachten dat de Wheel Sealant beter is aangezien het product specifiek voor de velgen bedoeld is. Wie kan me er meer over vertellen?

Groeten,
Guy
 
Ikzelf gebruik altijd de EX-P en daarover heen de Wheelsealant, waarom, omdat het kan en ik ze alle 2 heb.
 
Wheelsealant is een product dat beter bestand is tegen de warmte die via de remmen ook in de velgen terechtkomt.

:| Ik vraag me alleen af, of Wheelsealant op EX-P wel slim is, de EX-P zal volgens mij eerder last hebben van de warmte in de velgen, en bij 'smelten' van de EX-P zal mogelijk ook de wheelsealant verdwijnen omdat die op de EX-P staat.
 
Ben nogal "lui", en zet mijn velgen 1x per seizoen(zomer/winter) in de EX-P en Wheelsealant en aan het einde van het seizoen zijn ze nog niet echt aangetast terwijl ik geen frequente wasser ben dus het is niet zomaar verdwenen.
 
De rede waarom de velgen opnieuw gespoten worden is inderdaad het "bladeren" van de verf. Het viel eigenlijk nog niet zo heel erg op, maar beter voorkomen dan genezen zeg ik dan. ;)
Als de wheel sealant betere bescherming biedt tegen de vrijkomende warmte, dan zal ik zeker deze gaan aanschaffen.

Bedankt voor de tot nu toe gegeven reacties.
 
Wellicht is de DLUX wat voor je ?
Zelf nog niet in gebruik maar wat ik hier er van heb gelezen is men er wel erg tevreden over
 
Ik neem aan dat deze dus ook meer bescherming biedt tegen de vrijkomende warmte? Dat is namelijk mijn grootste zorg.
 
Ik heb mijn velgen met de gewone C-Quartz behandeld ruim 3/4 jaar geleden en ze zijn appeltje eitje schoon te maken.



Glas (bestaat voor het grootste gedeelte uit silica) heeft een smeltpunt van +/- 520-600 graden.
Als je je bedenkt dat de DLUX 50% meer silica bevat dan de gewone C-Quartz en dat de tegels aan de onderkant van de Spaceshuttle voornamelijk uit silica bestaan, dan kun je je wel voorstellen hoe hittebestendig het spul is....
 
Dat ziet er toch wel zeer interessant uit :heart_eyes:

Bij de Dlux zit niet de eraser inbegrepen zag ik op carclean. Deze dien ik dan apart erbij te bestellen.
De reacties afgaande en de filmpjes doet het spul behoorlijk zijn werk...
 
Ik ben overtuigd van de Dlux, komt in de winkelmand :cool:
Tegen de tijd dat de velgen klaar zijn en behandeld worden laat ik wat weten.
 
Ik heb hier vaker gelezen dat je bij nieuw gespoten onderdelen nog 6-8 weken moet wachten, voordat je de lak behandelt met een sealant. Dit om de nieuw gespoten lak "goed uit te laten ademen" of "goed uit te harden". Ik weet niet of je in jouw geval hier rekening mee moet houden?

Nog bedankt voor het filmpje Patrick, DLUX staat op de verlanglijst. :p
 
Ik heb begrepen dat een 2 weken ook volstaat? Maar het zijn toch de zomerbanden, daar is nu nog wel een 3 maanden tijd voor vooraleer ze op de auto komen. dat komt dus altijd wel goed :)^
 
Gister een plaatje geschoten van mijn zomervelgen behandeld met DLUX icm spray flesje water:

2013-01-14193629_zps0695689c.jpg
 
Persoonlijk denk ik dat de warmte die in de velgen komt absoluut geen probleem vormt voor EXP. Velgen worden warm en niet gloeiend heet. Je autolak in de volle zon op een hete zomerdag wordt vele malen warmer dan een velg ooit zal worden. Ik breng altijd twee laagjes EXP aan en dat voldoet prima....

Succes met je keuze!
 
Ik heb binnenkort een trackday. Misschien dat ik dan eens ga testen wat warmte van de velgen met wax doet. Al vrees ik dat deze er gewoon af "smelt".
 
Is zo'n set die bij carclean wordt aangeboden bedoeld voor één set velgen te voorzien van een coating of is het spul zo zuinig in gebruik dat je meerdere sets velgen kan behandelen? Ik ben me aan overleggen of ik misschien mijn eigen OZ's ook met dit spul ga behandelen, zou zonde zijn moest ik achteraf een set extra bestelllen...
 
@Guy: heb je het nu over D-lux, of over een andere set? Misschien even je post aanpassen voor de duidelijkheid.