• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen reinigen met polish cone

Skip

Detailing addict
3 nov 2008
69
52
Voor erg weinig een lichtmetaalset met winterbanden kunnen kopen.
Nu zijn de velgen erg smerig en lukt het mij niet om ze schoon te krijgen. Diverse velgenreinigers geprobeerd, Non Ferro, dasty en de velgenreiniger van de hogedruk wasstraat halen niks uit op de zwarte strepen en de gelige hoeken.
Nu heb ik een polishcone.... Zou ik de vervuiling er ook af kunnen polijsten? Ik heb de monello -serie....

Mvrgr, Skip.
 
Polijsten is zeker een optie, maar ik zou eerst wat andere stappen proberen.

1.Teerverwijderaar. Zwarte spikkels of plekken op velgen kunnen teer zijn. Dit is eenvoudig te verwijderen met een teerverwijderaar.
2. Klei. Heb je de velgen al gekleid? Dit kan ook zeker een hoop vervuiling eraf halen. Let er wel op dat je die klei niet meer op de rest van de auto gebruikt.

Als je dit hebt gedaan zou ik gaan polijsten, te beginnen met een lichte combi, zoals de zwarte cone met Poorboy's Prof Polish bijvoorbeeld of Monello Finale. Als dat niks uithaalt kan je zwaarder gaan.