• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen reinigen met ruitenvloeistof

Syourt

Detailing trainee
1 jul 2019
36
43
30
Hi forumleden,

Misschien is dit een rare vraag of vreemd idee maar ik vroeg mij af of er meer mensen zijn met ervaringen of meningen over het volgende. Mijn vader heeft mij ooit de tip gegeven om velgen te reinigen met ruitensproeier vloeistof. Hij gaf aan dat dit net zo goed werkt als velgenreiniger en goedkoper is.

Ik heb deze tip zelf wel al eens gebruikt en het blijkt ook erg goed te werken, remstof en ander vuil is er goed mee weg te krijgen. Nu is de vraag of er andere mensen zijn die dit al eens geprobeerd hebben en wat jullie ervaringen zijn. En daarnaast of het wel of niet aan te raden is om het überhaupt te doen (ivm eventuele schadelijke stoffen).

Wellicht is het iets om uit te proberen, hoe dan ook ik hoor graag wat jullie hier van denken!
 
Ik heb zelf nog geen ervaring met Non Ferro (ben me momenteel aan het verdiepen in wat er allemaal te verkrijgen is). In dat geval moet Non Ferro wel erg goed zijn, ga deze op mijn lijstje zetten!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eenmaal verdund is deze velgenreiniger ook niet duur mocht prijs iets zijn waar je rekening mee wil houden.
Buurman van mijn ouders maakt zijn velgen schoon met betonsluierverwijderaar...
Zo zijn er meer wegen naar Rome maar de meeste mensen op dit forum zijn zuinig (soms extreem) op hun auto en kopen liever dedicated autoschoonmaakmiddelen.
Ik raad jou aan hetzelfde te doen maar goed das mijn mening.
 
Laatst bewerkt:
Mocht je de velgen na het schoonmaken (met hopelijk iets als Non-Ferro) beschermen met een wax/sealant/whatever, dan wil je daarna geen ruitenwisservloeistof op je velgen. ;)
 
Thanks voor de reacties, een duidelijke no-go dus.

Betonsluierverwijderaar voor het reinigen van de velgen. Briljant...

Het kan ook met urine, maar dan wel warm en kakelvers. Soms erg lastig om goed de binnenkant van de velg te bereiken. Het vraagt serieuze training om vier velgen achter elkaar te reinigen.

Hmm.. tijd om te gaan oefenen :joy:
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Voordat je van alles op je velgen spuit, er zit ook rubber bij. Iets om rekening mee te houden. Al is het maar dat ze erg kunnen gaan uitdrogen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR