• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen reinigen : regenwater en dreft ???

grandscenicman

Detailing guru
30 mrt 2011
3.284
115
Kan het dat de eigenaar van die zomervelgen deze zo proper krijgt ENKEL met regenwater en dreft ? (dat beweert ie toch bij hoog en laag...)

Ik kan dit echt niet geloven en vraag me dan ook af of het mogelijk is om je velgen zo proper te krijgen door enkel te poetsen met bovenstaande middelen : (dan komt mijn bilberry in de aanbieding , samen met de wheelwax )

Dit is zijn antwoord dat gepost werd ivm het poetsen van velgen (en andere..) :

"Het ging hier trouwens over velgen te beschermen tegen strooizout. Jij komt af met een ganse encyclopedie van allerlei, vooral kostelijke al dan niet werkende wonderproductjes. Ik zeg dat je op een eenvoudige goedkope manier je velgen ook efficiënt kan beschermen tegen dat zout. Bewijs ==> zie foto's.
En ik blijf mijn auto met dreft wassen. Waarom? Omdat het werkt, goed werkt. Bewijs ==> zie foto's. "

"Mijn auto's gaan nooit door de wasstraat. Het is niet omdat ik m'n kar kuis met regenwater en dreft dat 'ie er niet goed kan uitzien. Dat jij graag al die kostelijke wax-sealant-bilberry-iron-x-powerclean... whatever dingen gebruikt, dat moet jij weten. Ik zeg dat je ook een heel propere wagen op een eenvoudige manier kunt hebben. Nog eens, je kar elke week kuisen op de juiste manier (veel water, veel spoelen,..), zonder die flashy buskes allemaal is voldoende om jaren met een nette kar rond te bollen.
En mijn velgen zien er altijd perfect proper uit van buiten. De binnenkant wordt alleen gereinigd, zoals ik reeds gezegd had, bij een banden- of winterwissel. Die binnenkant durft dan wel eens zwarte hardnekkige teervlekjes te vertonen, interesseert me geen bal. Het zal de levensduur van de velg niet nadelig beïnvloeden en de binnenkant van de velg zie je niet als die op de auto ligt. Ik zie dus geen enkele reden om die binnenkant op frequente basis (grondig) te reinigen.

En omdat je graag foto's hebt. "


"Binnenkant zomerwielen. Worden ook maar één keer per jaar langs de binnenkant gekuist. Ook met regenwater en dreft."

De velgen : (de kenners zullen wel herkennen dat dit niet gaat om een Lada...:-b )


scaled.php?server=33&filename=197wz.jpg
 
Als je goedkope spullen wil gaan gebruiken kun je ook een paar flessen Dasty kopen bij de Wibra, worden je velgen ook heel schoon van.
De hele auto wassen met dreft? Hij gaat z'n gang maar.
In beide gevallen wordt het schoon, is het goed voor je lak? NEE!
 
Geen discussie aangaan: Je komt niet helemaal uit een ei en weet inmiddels echt wel wat er zo'n beetje wel en niet mogelijk is.
Als hij het op zijn manier wilt doen .... dan lekker laten doen en verder laten rusten.
Ben niet vies van een discussie maar deze sla ik zelfs over ;)
 
Dan wil ik de beading op die auto wel eens zien:D
Maarja als je een auto hooguit 5 jaar nieuw rijdt....tjah, schoon is schoon, en als jeje verstand gebruikt
vallen de Swirls ook wel mee.

Sommigen hier gaan zeker te ver naar mijn mening, maar dreft en regenwater komt er bij mij echt niet op!
 
Ik frituur ook met motorolie, ik veeg mijn kont af met een krant, poets mijn ruiten met curry (wel moeilijk uit te poetsen zeg8-o ), ik smeer ook mijn brood met een schoen.

Het kan allemaal, maar of het gezond, goed, of makkelijk is het 2e :-b




:rules



Kijk ook is hoe "mooi" zwart zijn banden zijn! w^^w
 
Mijn buurman wast zijn hele auto met groene zeep... altijd prachtig schoon. Maar of het goed voor de lak is? Na 5 jaar ziet zijn wagen er nog steeds goed uit, zelfs in de zon. Wel her en der wat swirls.

Heb het zelf allang opgegeven om hem te overtuigen. Je gaat wel eens twijfelen als je ziet hoe zo'n wagen eruit ziet, en ik met al mijn speciale spulletjes bezig ben.
 
Paulus de Boskabouter zei:
Mijn buurman wast zijn hele auto met groene zeep... altijd prachtig schoon. Maar of het goed voor de lak is? Na 5 jaar ziet zijn wagen er nog steeds goed uit, zelfs in de zon. Wel her en der wat swirls.

Heb het zelf allang opgegeven om hem te overtuigen. Je gaat wel eens twijfelen als je ziet hoe zo'n wagen eruit ziet, en ik met al mijn speciale spulletjes bezig ben.


Ja Gideon, groene zeep maakt vloeren water- en vuilafstotend, dus het zou inderdaad wel wat bescherming kunnen geven.

Een collega van me wast steeds zijn auto met water met een goede scheut mazout...die wagen glanst ook altijd mooi...en waterafstotend is hij ook. Voor z'n ruitensproeierreservoir gebruikt hij gedistilleerd water met dreft....
 
Ik heb vanmiddag een hoogwerker terug oranje gekregen door met "vet was en vuil oplosser" voor vloeren en een emmer met een warm sopje van dat spul (overigens 1 emmer,... Dat dan weer wel...)

Gezamelijk met een heuse dreadlock washmitt, (heb ze op de zaak van de jumbo sponzen afgekregen) Die hoogwerker helemaal glimmend oranje gekregen :)_[] Nagespoeld met de warme hogedruk en
kan die er weer prima een tijd tegenaan, ging prima!

Maar ja, dat is wel weer heel erg tegendraads met hoe ik mijn auto behandel :D
 
Deze meneer zijn gang laten gaan. Als hij er van overtuigd is dat hij zijn auto zo het best kan schoonhouden, dan is dat voor hem voldoen!de. Het moge duidelijk zijn dat er op het forum anders over wordt gedacht, inclusief ondergetekende. De vraag is maar of het goed voor je lak is? Neem het met een korreltje zout; maar wij zijn net zo "koppig" als deze meneer. Er zijn weinig mensen die een forumlid hier kunnen overtuigen om de auto met water en afwasmiddel te gaan wassen. ;)
 
Ik kan me best voorstellen dat Dreft dingen schoon maakt. Daar is het nou eenmaal voor gemaakt, mijn vaat is blinkend schoon.

Voor het begin van een full detail gebruikte ik meestal ook een scheutje Dreft in de emmer (samen met een scheut shampoo) om nog grondiger te reinigen. Voor die ene keer kan dat prima, de meeste moderne lakken kunnen dat prima aan. Ik heb Dreft nu vervangen door APC, maar vroeger deed ik het wel op die manier.

Helaas heb ik ervaren dat Dreft niet krachtig genoeg is om teer resten of ijzerdeeltjes te verwijderen, daar is toch echt een ander middel voor nodig. Hetzelfde geldt voor remstof op je velgen. Ik heb cupvelgen waar vrij veel vervuiling op komt, nou.. met Dreft krijg je dat gewoon niet schoon. (En ja, ik heb dat inderdaad geprobeerd). Natuurlijk krijg je meestal wel een hoop weg met lekker lang schrobben en boenen, en van een afstandje lijkt het ook vrij schoon, maar kom je eenmaal dichterbij dan zie je gewoon nog zwarte stippen en ander overgebleven vuil.

Een velgenreiniger i.c.m. een ijzerdeeltjes reiniger is in dat opzicht gewoon veel effectiever. Het werkt sneller, je hoeft er minder werk voor te doen en het resultaat is ook beter. Als je écht op de puntjes let, dan tellen dat soort dingen gewoon mee.

Laat deze meneer dus gewoon ineffectief omgaan met het boenen van zijn velgen. Als hij tevreden is en niet wil inzien dat het ook beter, sneller en gemakkelijker kan, dan is dat voor iedereen prima.
 
Tja, ik ken iemand die zweert bij haar shampoo (omdat dit een van de zachtste shampoo's is).. En dat je haar en hoofdhuid ook heel gevoelig zijn.
Zie je het al voor je? ff je auto wassen met Andrelon? Kan nooit goed zijn!
 
De combinatie die deze man heeft: Bmw, bmw velgen die ook glad zijn aan de binnenkant, orginele bmw schijven met blokken.
Ik kan jullie wel zeggen dat je dan die velgen heel makkelijk schoon krijgt met een scheutje dreft. Iemand met kwaliteits remmen en kwaliteits velgen heeft helemaal die dure spuitflessen die jullie en ook ik hebben staan niet nodig.
 
Komt er van die kwaliteitsremmen minder vervuiling af? (o.a. minder remstof e.d.)? Kan het me wel voorstellen, ze zijn een stuk moderner dan de remmen van m'n 18 jaar oude Starlet.

Bij de Starlet gaat het me in ieder geval niet lukken met alleen Dreft en water.
 
Ik sprak vanochtend een patient die vertelde mij dat hij zijn auto onderhoud met paraffine..... Het houdt zijn bumpers mooi zwart en de druppels lopen er zo vanaf.... (ja ik weet dat dat beading is maar ik gebruik even de woorden van die meneer!)