• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen reiniger

Sennaalbronda

Detailing chief
13 sep 2018
42
75
19
Hallo iedereen. Ik heb een vraag.
Zatedag ging ik een setje speedline Turinis schoonmaken maar het normale spul werkte niet
Mon acid wheel cleaner
Non ferro
Soft 99 iron terminator
DJ iron dueller.
Wat kan ik nu doen
Het vuil gaat al een beetje weg maar ik heb geen zin om 500ml per velg er doorheen te jagen.
Is meguiars wheel brightener een optie? Of iets anders?
 

Bijlagen

  • 20190413_112951.jpg
    20190413_112951.jpg
    270,9 KB · Weergaven: 222
  • 20190413_112920.jpg
    20190413_112920.jpg
    139 KB · Weergaven: 232
Als dingen als Non-Ferro / Ferrous Dueller niet ''werken'', dan is de vervuiling geen remstof of andere ijzerdeeltjes. (Paarse reactie afwezig)
Als normale velgenreinigers ook niks tot weinig doen, dan zal er iets anders aan de hand zijn.

Op de tweede foto zie je een flinke vergeling, maar wel veel glans eroverheen. Zit het niet onder de blanke lak?
 
Er is wel een paarse/gele/brons achtige reactie. De velgen zijn zelf antreciet daarom zie je die glans het vuil zit puur aan de binnenkamt en de spaken
 
Een paarse reactie van de de-ironizers is dus van roestende deeltjes.
Gele/bronzen reactie van vettigheid/teer/hars?

Als herhaling helpt, dan zal je moeten herhalen.

Ik vond Meg's WB niet zo denderend, maar @Jansen is hier zéér goed over te spreken. Echter als je al alternatieven hebt geprobeerd, dan zal dit spul waarschijnlijk ook niet veel voor je betekenen. Echter kan ik niet goed schetsen en geeft de tweede foto een beeld dat er veel gele/oranje bende op de velg zit. Zo ook in de onderzijde van de kom (bij het hart).

Je hebt ook nog de opties om specifieke producten zoals teer-harsverwijderaars te proberen, kleien of zelfs een paint cleaner/fijn polijstmiddel.

Soms zijn velgen simpel niet alleen vies, maar zijn ze ook al erg lang zo vies. Herhaling = meer product. ;)
 
Zolang Non-ferro een reactie geeft zou ik dat blijven gebruiken. Meguiars WB vind ik een prima product, maar voor hardnekkige vervuiling gaat dat niet het verschil maken en is Non-ferro gewoon beter. En ja, dan kan het zijn dat je veel product moet gebruiken. Enige alternatief om het echt goed te krijgen is overspuiten denk ik.