• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen snel schoonmaken zonder borstel (welke sterke velgenreiniger)?

Gunlock

Detailing chief
28 mrt 2019
104
85
Goedemiddag allemaal,

Sinds een kleine 3 weken ben ik in het bezit van een mooie zilveren Astra K met 17 inch lichtmetalen velgen. Omdat mijn assortiment flink verkleind is (4 maanden geen auto), heb ik dus wat aanbevelingen nodig om goed en snel mijn velgen schoon te maken.

Voorheen gebruikte ik altijd Non Ferro en Poorboy's Spray and Rinse Wheel Cleaner.

Het nadeel van de Non Ferro vind ik dat die vrij snel leeg is (ik was de auto elke week tenzij het in het weekend regent) en het nadeel van de Spray and Rinse van Poorboy's is toch wel het elke keer schoonmaken van de spraykop zelf.

Eigenlijk zoek ik een sterke velgenreiniger die goedkoop in gebruik is. Het liefst ook eentje die zonder borstel gebruikt kan worden zoals de Spray and Rinse.

Met de herfst in aantocht geef ik de voorkeur aan gebruiksgemak en prijs/hoeveelheid.

Hier een foto van mijn nieuwe tweedehands bolide o_O
 

Bijlagen

  • IMG_20200821_205144.jpg
    IMG_20200821_205144.jpg
    393,5 KB · Weergaven: 0
Gewoon in een goede wax, of nog beter. Een coating zetten. Dan heb je nooit geen velgen reiniger meer nodig...
Als je bij elke wasbeurt Non ferro gaat gebruiken, word dit een duur grapje. Dan heb je een coating er zo uit :)
 
Een coating nemen! Ik had er geen ervaring mee tot een paar weken geleden. Heb mn set laten poedercoaten, vervolgens gepolijst en in de gyeon rim gezet. Week geleden gewassen nadat zeker de velgen 2 weken niet waren gereinigd. Even een sopje gemaakt en echt heel makkelijk schoon gemaakt, voor mij niets anders meer ;)
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek en RoyR
Dit gezegd zijnde, ik gebruik wél Wetcoat op mijn velgen.
Dat helpt wel een beetje, maar de standtijd is ook niet geweldig.