• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen spuiten

Miep

Detailing trainee
20 jan 2026
44
30
Ik wil mijn velgen pimpen, vind ze wat truttig, wat overigs wel bij mijn leeftijd past :D
Ik wil inhammen zwart (laten) spuiten, zodat ze wat sportievere uitstraling krijgen.
Wat is jullie ervaring, zou dat blijven zitten, of word het dan in een korte tijd lelijk.

Bijlagen

• 20260314_095006.webp
    20260314_095006.webp
    201,7 KB · Weergaven: 33
  • Leuk
Reacties: Suze
Ik dacht aan plastidip, maar ik weet niet of dat blijft zitten.
Ik wou juist plastidip suggereren, dat kun je gewoon zelf met een spuitbusje in de schuur of zo doen. Bij plastidip is het wel van belang dat je minimaal 4-5 lagen aanbrengt, zowel vanwege de dekking, maar ook om het daarna te kunnen repareren. De groene accenten op mijn auto zijn ook allemaal plastidip (met uitzondering van de kapjes voor de wielbouten), en ik denk dat ik ongeveer om de twee jaar het weer netjes maak, met name het groen in het logo aan de voorkant krijgt zand, insecten, hagel en van alles voor zijn kiezen.

• Leuk
Reacties: Miep
Dank voor de tips, ik ga mij eens verdiepen in plastidip, ziet er op het eerste gezicht mooi uit.

Voordeel van plastidip is dat als het niet bevalt je het met stevig wrijven er af kunt rollen (als er genoeg lagen zijn aangebracht) of met wasbenzine weer vloeibaar kunt maken om het er af te krijgen.

YouTube filmpje om beschadigde plastidip weer netjes te krijgen zonder dat je vanaf nul opnieuw begint:

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: Suze, Miep en RoyR
Was dat filmpje inderdaad ook al tegen gekomen, voordeel vind ik ook dat je niet hoeft te ''schuren'' alleen goed reinigen.
Ik heb het nog nooit gedaan, maar denk wel dat ik het kan :)

Omdat je niet hoeft te schuren, kun je het dus ook zo weghalen als het niet bevalt, en dan ben je weer terug in de oude situatie.

• Leuk
Reacties: Miep