• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen voorzien van Gyeon Q² Rim voordat banden gemonteerd worden

Jesper

Detailing rookie
4 jul 2022
1
2
Ik heb een nieuw setje wielen voorzien van 2 lagen Gyeon Q² Rim. Deze week worden de nieuwe bandjes om de velgen gelegd. Naderhand gelezen dat het beter is om de coating aan te brengen na het monteren van de banden... Niet handig, maarja was nu wel makkelijker te verwerken en ontvetten/schoonmaken was weinig werk. Is het nu zeer waarschijnlijk dat de coating aangetast wordt bij het opleggen van de banden? Ik neem aan dat ze op schone wielen toch geen ontvetter nodig hebben om de loodjes te plakken? Het vet dat ze gebruiken zou ik daarna toch gewoon met shampoo af moeten kunnen wassen neem ik aan? Nog nodig om de velgen na monteren banden na te behandelen?
Ik ga het bandenbedrijf uiteraard zeggen dat ze in een verse glascoating staan en ze hier aub rekening mee willen houden.

Waarmee kun je de velgen overigens het beste wassen zonder de coating aan te tasten? Ik gebruik normaal alu teufel. Kan ik deze blijven gebruiken of is een normale auto shampoo toch echt aan te bevelen om de coating zo lang mogelijk te behouden?
 
Ze zullen aan de binnenkant de boel moeten ontvetten waar de loodjes op gaan alleen zal ontvetten niet genoeg zijn om alle coating te verwijderen. De vraag is dan ook hoe goed de loodjes zullen hechten als er alleen ontvet wordt en dat is heel lastig te zeggen natuurlijk.
Het vet kan je weg wassen met warm water en een beetje autoshampoo. Dat is ook de beste manier om ze bij te houden en de reden dat je een coating hebt aangebracht.
Deze is makkelijker schoon te krijgen met een normale autoshampoo. Alleen als je vervuiling meer weg kunt wassen dan pak je een iron remover zoals Q²M Iron.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Toen ik nieuwe velgen kocht voor mijn auto. Gingen ze ook met een oude vieze doek en remmenreiniger de plekjes ontvetten waar het lood moest komen. Ik zei nog. Maar het zijn toch nieuwe velgen? Ja maar we doen het toch. Want soms zit er toch wat vet op ofzo.
Resultaat was dan ook dat er flink wat krasjes inzaten. Dat heb ik toen eruit gepolijst. En daarna pas in de Gyeon rim gezet.
Mijn advies is dus ook. Pas zelf mee bezig gaan als de banden zijn gemonteerd.
Wassen kan zoals dibbuz al aangeeft met warm water en een shampoo om het vet te verwijderen.